![]() |
Koudste weer waarin jullie ooit hebben gezeten?
Ik zit momenteel in New Hampshire, USA waar we te maken hebben met vreselijke weersomstandigheden (klik hier voor details). Momenteel is het rond de -35 graden celcius buiten en de kans is groot dat het vanavond -40 zal worden.
Dus nu vraag ik aan jullie: is er iemand die erger heeft meegemaakt? |
Nee, wel vergelijkbaar in New Jersey.
|
Dat was vast in Nederland ;)
|
Tja hier in Nederland hebben we die extremen niet, en ik ben blij toe, een sneeuwballen gevecht is leuk, maar niet als ik er in doodvries
|
Grootste probleem voor mij is dat mijn kantoor geen verwarming heeft, dus ik moet me extra warm aankleden, al helpt dat niet echt. Vooral mijn voeten ontgelden het nu momenteel.
Maar aangezien niemand vast erger heeft meegemaakt zou ik mijn vraag anders moeten stellen: wat is het ergste weer waar jullie in zaten? Nederland, Duitsland, Siberie, maakt niks uit. |
Uit principe kan ik me dat eigenlijk niet voor de geest halen en zal ik het antwoord je nog even schuldig moeten blijven.
|
Dat zal ooit in Nederland geweest moeten zijn. :)
|
Ook iets kouder dan -30 ofzo.
Afgelopen winter in Zwitserland, om 7 uur 's ochtends... In het dal (1800 meter) was het al -32 op een ochtend. En ik moest skiën in een keiharde sneeuwstorm met -35. Dat is KOUD. |
uhmz... ik denk dat het koudste is wat ik meegemaakt heb wel in nederland was dus eigelijk helemaal niet zo bijzonder kout
|
Citaat:
Ik kom nergens anders dan in Nederland als het winter is.. ik kom niet graag op koude plekken.. |
-20 in Noorwegen met wintersport.
|
ik ben zelfs nog nooit op wintersport geweest
|
Ik voel niet behoefte om dit land uit te gaan en bovendien kan ik me het door al die belastingen niet permiteren. En Nederland is natuurlijk niet erg koud.
|
Citaat:
|
Dat zal in de Himalaya geweest zijn, dáár was het pas koud. :(
|
In Nederland gewoon, niet zo errug koud dus.
|
Citaat:
|
-273,16.
Maar eigenlijk -20. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen idee.. maar dat was ongetwijfeld wel in Nederland.
|
duitsland tijdens de wintersport
|
Gisteravond hoorde ik op L1 TV tijdens het weerpraatje dat 17 jaar geleden (1987) het zo koud was dat de overheid het advies uitgaf om binnen te blijven omdat de gevoelstemperatuur zakte tot -40. De kans op acute bevriezing van aangezicht en ledematen was erg groot. Ik was toen nog net geen 7, kan me er niets van herinneren , maar dat zal wel het koudste zijn dat ik ooit heb meegemaakt,
Groet, Mederiacvm |
kweet niet HOE koud het was maar wel super koud!!! met langlaufen.. ik ging echt dood :|
|
Citaat:
wat een toepasselijk woord in deze tijd toch weer :o Hoe koud is koud.. ik weet nog wel in de 1e klas, dat het -10 was en ik met wind tegen moest fietsen.. verrekte auw aan mijn beentjes en voeten.. maja, misschien ben ik nu wel een bikkeltje geworden die dat nu pas bij -40 voelt :D |
Vast ooit een keer in Nederland
|
dat weet ik zo ff niet, maar kheb wel es 4 uur buiten gezeten toen het 5 graden vroor, daarna kon ik bijna niet meer lopen...en was helemaal grijs haha, mja
|
Citaat:
|
Pff geen idee, ik weet wel dat ik in de eerste met school ging wilgenknotten en dat het behoorlijk koud was! Ik was blij toen ik weer de warme huiskamer binnenstapte :).
|
Nee, ik heb hoogstens -10 graden Celsius meegemaakt hier in Nederland.
|
Citaat:
|
Ik zou het niet weten, in Nederland iig.
Over 2 weken naar Oostenrijk, dus dan zal m'n record wel verbroken worden :D |
Ik geloof -20 op een berg in Canada.....
|
- 15 ergens in duitsland volgens mij
|
-22 op een gletcher in frankrijk/alpen in een sneeuwstorm op 3200 meter hoogte :D was wel koud
|
Citaat:
En het hoeft ook niet. Voor zover ik me kan herinneren : kouder dan -10 zal het niet geweest zijn. :) |
Nee, hou meer van extreem warme gebieden (Senegal; 40+)
Op een berg in CostaRica was het iets van -15..maar meer ook niet. |
Citaat:
als je daar v houdt.. :rolleyes: |
Nee, niet echt. In Finland was t iets van -15 toen ik er was. Maar ik heb wel met -7 in mn badpak buiten gestaan :cool:
|
Citaat:
|
hopelijk deze paasvakantie -40 in lapland :D *hoopt hoopt hoopt*
als het doorgaat dus. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben eens hartje winter naar Moskou geweest, weet niet precies hoe koud het daar toen was.
|
Wat was het afgelopen kerst in de Franse Alpen? -25 ofzo? Dat was wel koud.
Ik wens Anonymous John veel warmte toe. :) |
Gewoon in Nederland, min 12 geloof ik. Paar jaar geleden.
|
Citaat:
|
-35 ergens in het noorden van noorwegen
|
ik heb iets meer dan een jaar geleden door -2 a -4 terug gereden op de brommer vanaf ijsselstein(14km boven utrecht) naar zwolle. -2 bij 50 km op de brommer windstil(en ik had wind tegen) komt geloof ik overeen met -22 ofzow....dat 2,5 uur lang en je normale winter jasje en spijker broek...damn
|
Op een (laaange) skilift in Italië was het heel koud. - 27 met een hele harde wind.
Ook maar gelijk het andere extreem: +52 graden in Death Valley (USA) met een "lekker briesje" geeft je al snel het gevoel dat je naast een brand staat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52. |