![]() |
deleten
jo, ik krijg al een tijdje een file niet weg, het is een png bestand maar hij wil em ni deleten. Het is geen virus. althans als ik hem scan met de geupdate versie van norton geeft hij nx aan. Weet iemand hoe ik dat ding wegkrijg? :confused:
|
Opstarten in de veilige modus (F8 indrukken tijdens het opstarten) en het dan nogmaals proberen?
Je kan het ook eens in DOS proberen. Code:
delete FILENAME |
ok thx
|
Laat me raden: het is een filmpje en je gebruikt XP?
Gebruik de zoekfunctie eens. ;) |
nope et is geen filmpje en ik gebruik geen xp :P :evil:
|
Citaat:
Code:
del FILENAME |
Met een knoppix linux live cd (hoef je niets voor op je harde schijf te zetten, dit OS draait vanaf de cd) krijg je ook alles weg dat normaal gesproken door windows wordt beschermd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(helaas is de ntfs ondersteuning, qua schrijven niet goed :() |
Kijk daar mag nog wel aan gewerkt worden, want ik raad altijd NTFS aan voor Win2000/XP. Maar de Read-only support werkt toch wel goed?
|
Citaat:
|
Do I miss the point of hoe zit dat? want als je schijf ro gemount is kun je toch geen bestanden verwijderen ? Je kunt je schijf wel rw gaan mounten maar dat lijkt me geen goed idee, en standaard doet knoppix dat ook niet. Geen goeie optie dus.
|
Offtopic:
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je je knoppix cd erin drukt wordt je windows partitie read-only gemount onder /mnt/windows oid, en je kunt geen schrijfbewerkingen doen tenzij je je windows-partitie eerst gaat umounten en daarna rw remounten, dan kun je wel schrijfbewerkingen doen en dus files deleten maar ntfs heeft gemiddeld een hekel aan die acties vanuit een linux-distro
|
Citaat:
deltree FILENAME? |
@the0: deltree is voor hele directories (mappen), dan is alles wat erin zat ook meteen weg, in plaats van dat je eerst in je map moest gaan staan, alles verwijderen, en dan pas je map weg kon gooien met rd (remove directory). voor losse bestanden gebruik je iha del.
@de rest: ik zie nergens staan dat TS NTFS gebruikt? (overigens heb ik knoppix ook nooit geprobeerd icm NTFS, maar ik mag toch aannemen dat er in nieuwere versies aan ntfs-support gewerkt gaat worden?) |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |