![]() |
Pc Formateren
Ik heb nu windows ME (meer Elende) Deze wil ik er helemaal af en xp prof erop.
Ik heb allebei de versies thuis liggen. Maar nu is mijn vraag hoe kan ik precies Me eraf gooien en Xp erop gooien? Ik wil graag 3 verschillende harddisk. Hoe moet ik het aanpakken van verwijderen tot alles geinstaleerd? En wat heb ik allemaal nodig? |
alle hardeschijfen leeg halen..
format c: ..etc en dan Win XP installeren.. heb je dan geen 3 schijfen moet je Partial Magic downen ofso iets en maak je 3 hd's aan. |
Citaat:
En als je al 3 schijven hebt, dan zou ik ze zeker niet allemaal wissen, maar ik zou eerst Win ME de-installeren (kan geloof ik met Win XP, dat ie dan Win ME verwijdert, en XP installeert). En anders gewoon alleen de schijf formatteren waarop ME staat, en dan daarna op deze schijf XP opnieuw installeren. |
Hallo,
Je kan via ja opstart CD ROM van Windows je computer starten en kiezen voor de MS-DOS Prompt. Hier voer je de functie fdisk uit. Hiermee kan je de bestaande hardeschijf partitioneren. Dit wil zeggen dat je deze kan opdelen in verschillende "harde schijven". Je kiest gewoon voor de optie primaire dospartitie verwijderen en daarna maak je er weer een aan maar dit keer met een grootte die je zelf kiest. Let wel: Wanneer je dze handelingen toepast ben je wel AL je gegevens kwijt die zich op de harddisk bevonden. PS: achteraf moet je elke partitie afzonderlijk formateren Hopelijk kan je hiermee op weg ! Groetjes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |