![]() |
Twee werkgevers
Ik ben net klaar met stage bij een verzekeringskantoor en ik kan waarschijnlijk na schooltijd bij hun komen werken. Maar ik heb nog een baantje in een supermarkt, perfect te combineren.
Zitten er financiële nadelen aan het hebben van 2 baantjes? |
Afgezien van het eventueel boven bepaalde grenzen uitkomen van je inkomen (hoewel dat misschien niet zo heel snel het geval zal zijn) kan ik me er niet echt iets bij voorstellen, tenminste geen dingen die echt direct nadelig zijn. Best veel jongeren hebben twee baantjes :)
|
2 baantjes heeft een groot voordeel. 1 van de werkgevers mag geen rekening houden met je heffingskorting. Dat betekent dat je de belasting die de tweede werkgever heeft betaald kan terugvragen. Totaal verdiensten moeten dan onder de ca. 5300 euro zitten.
|
Citaat:
|
je bent geen achttien en je zal echt geen 10000 per jaar verdienen je kan alle belasting terug vragen dus het zal geen financieele nadelen hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
(Alhoewel, nu ik er bij nadenk... nee. Maar 5300 euro per jaar, is dat niet een beetje weinig?) |
als je 4 uurtjes per dga na school werkt voor 5 euro per uur verdien je jaarlijks 4800 dus dat kan best kloppen
tenzij ik een stomme berekening heb gedaan;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30. |