![]() |
[Router] netwerk lukt niet
Hoi iedereen,
Thuis proberen we een netwerk aan te leggen, maar het wil niet lukken. Zonder router hebben we wel gewoon verbinding met het internet, maar als de router ertussen staat niet. De computer en de router kunnen we met elkaar communiceren. Specs: OS: Windows XP Router: Edimax Broadband router BR 6104K (G) Provider: Multikabel Vorige keer was het wel gelukt, maar toen was de snelheid niet hoog genoeg voor meerdere computers. Nu is de snelheid geschikt voor 5 computers, maar zelfs op 1 computer wil het niet werken. We draaien Norton Antivirus en Noron Internetsecurity. Die hebben we uitgeschakeld, zonder enig succes. Kan iemand helpen? Maandag krijg ik m'n eigen computer (eindelijk) en ik wil dan wel kunnen internetten. Alvast bedankt!!! (ps. graag zo snel mogelijk reactie, want als het aan de router ligt kunnen we hem vandaag nog omruilen) |
heeft de router verbinding met internet?
|
Heb je je WAN-instellingen juist geconfigureerd ?
WAN is normaal de inkomende internetverbinding. Je moet die instellen naargelang je een statisch of dynamisch ip-adres hebt etc ... (is zo toch bij mijn D-link router) |
Probeer de netwerkkaarten in je computers een eigen adres
te geven zoals ik hier beschreven heb. |
Heb je enig idee of je wel een IP-adres van je router krijgt?
Welke besturingssystemen gebruik je? |
dit probleem had ik ook....
Wil je dit verhelpen, dan moet je op alle 2 de pc's het ipx protocol toevoegen...dan zou het moeten lukken |
zorg dat je router de juiste "computernaam" heeft zoals opgegeven door de provider anders kan hij geen verbinding maken met het internet.
|
Nu ik hier een topic zie over een router, dan maar ff tussendoor gelijk mijn vraag:
Nu heb ik een 4-poort-switsch op mijn router zitten, waarvan je 1tje via een schakelaar kunt omzetten naar een uplink-poort. Normaal sluit je op een router een straight kabel aan om die dan vervolgens aan te sluiten op een computer, maar nu heb ik nog een cross-kabel liggen en is mijn vraag dus; als je die poort op uplink zet via die schakelaar, kun je dan via de cross-kabel ook een computer aansluiten? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20. |