Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   open dagen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=723454)

Siyabonga 17-01-2004 13:31

open dagen

Waar moet je allemaal op letten als je een open dag bezoekt?
En watvoor vragen moet je allemaal stellen om een goed beeld van de opleiding te krijgen?

alpha 17-01-2004 14:27

De sfeer, de opleidingen (oa inhoud), de mensen die er rondlopen, etc. Gewoon de dingen die JIJ belangrijk vindt.

Siyabonga 17-01-2004 14:37

Citaat:

alpha schreef op 17-01-2004 @ 15:27:
De sfeer, de opleidingen (oa inhoud), de mensen die er rondlopen, etc. Gewoon de dingen die JIJ belangrijk vindt.
juh, zulke dingen had ik zelf ook al bedacht, maar ik dacht, misschien weet iemand nog dingen waar ik op moet letten waar ik zelf nog niet aan gedacht heb :)

Dukko 17-01-2004 14:41

of er potentiele partners rondlopen :evil:

slagingspercentage van de studenten misschien verstandig om naar te vragen.

alpha 17-01-2004 14:42

Wij moesten als we voor LOB-uren naar een opendag gingen, een formulier invullen. Daarop stonden iig de opdrachten 'vakken' 'toekomstmogelijkheden' 'vragen waarop je nu antwoord hebt gekregen' Maar ja, dit lijkt mij eigenlijk vrij logisch.

Siyabonga 18-01-2004 09:51

Citaat:

Dukko schreef op 17-01-2004 @ 15:41:
of er potentiele partners rondlopen :evil:

slagingspercentage van de studenten misschien verstandig om naar te vragen.

wat moet ik met een potentiële partner als ik al een überlief vriendje heb :confused: :p

Slagingspercentage had ik zelf ook al aan gedacht...

Citaat:

Alpha schreef:
Wij moesten als we voor LOB-uren naar een opendag gingen, een formulier invullen. Daarop stonden iig de opdrachten 'vakken' 'toekomstmogelijkheden' 'vragen waarop je nu antwoord hebt gekregen' Maar ja, dit lijkt mij eigenlijk vrij logisch.
Toekomstmogelijkheden! Die was ik vergeten :bloos: Maar wij kregen dan ook nooit zo'n formulier ;)
Dankje!

Balance 18-01-2004 11:27

Die vragen op die formulieren vind ik altijd een beetje onzin.
als ik naar 'n open dag ga heb ik van te voren al uitgezocht of ik de studie kan gaan doen met mijn vakken. Verder kijk ik ook al naar wat ik kan worden met de opleiding en of daar een baan in te vinden is. Het enige wat ik wil weten is wat juist díe school verschilt met andere scholen die dezelfde opleiding geven.

Is het een grote of kleine school (en wat vind ik het prettigst?)
Welke faciliteiten zijn er? (kantine, bieb, computerruimte enz.) En welke hiervan vind ik echt nodig?
Welke vakken worden er precies gegeven en waarin verschilt dat met andere scholen?
Hoe is de begeleiding van docenten?
Hoeveel leerlingen starten de opleiding elk jaar (ongeveer)?
Hoe vind ik de sfeer, de mensen, het gebouw enz.?
Is de administratie een chaos of netjes geregeld (dat vraag ik dan aan studenten, niet aan docenten ;))

Allemaal van dat soort dingen.

Wawl 18-01-2004 11:36

Met studenten gaan praten en niet met docenten.

Hoipiepeloi 18-01-2004 13:56

Citaat:

Wawl schreef op 18-01-2004 @ 12:36:
Met studenten gaan praten en (niet) ook met docenten.

El Kim 18-01-2004 20:15

Vragen op welk vak de meeste studenten stuklopen. Oftewel: waar heeft men moeite mee? Maar een open dag geeft altijd een vertekend beeld; probeer of je niet gewoon een dagje met een student mee kan lopen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.