![]() |
open dagen
Waar moet je allemaal op letten als je een open dag bezoekt?
En watvoor vragen moet je allemaal stellen om een goed beeld van de opleiding te krijgen? |
De sfeer, de opleidingen (oa inhoud), de mensen die er rondlopen, etc. Gewoon de dingen die JIJ belangrijk vindt.
|
Citaat:
|
of er potentiele partners rondlopen :evil:
slagingspercentage van de studenten misschien verstandig om naar te vragen. |
Wij moesten als we voor LOB-uren naar een opendag gingen, een formulier invullen. Daarop stonden iig de opdrachten 'vakken' 'toekomstmogelijkheden' 'vragen waarop je nu antwoord hebt gekregen' Maar ja, dit lijkt mij eigenlijk vrij logisch.
|
Citaat:
Slagingspercentage had ik zelf ook al aan gedacht... Citaat:
Dankje! |
Die vragen op die formulieren vind ik altijd een beetje onzin.
als ik naar 'n open dag ga heb ik van te voren al uitgezocht of ik de studie kan gaan doen met mijn vakken. Verder kijk ik ook al naar wat ik kan worden met de opleiding en of daar een baan in te vinden is. Het enige wat ik wil weten is wat juist díe school verschilt met andere scholen die dezelfde opleiding geven. Is het een grote of kleine school (en wat vind ik het prettigst?) Welke faciliteiten zijn er? (kantine, bieb, computerruimte enz.) En welke hiervan vind ik echt nodig? Welke vakken worden er precies gegeven en waarin verschilt dat met andere scholen? Hoe is de begeleiding van docenten? Hoeveel leerlingen starten de opleiding elk jaar (ongeveer)? Hoe vind ik de sfeer, de mensen, het gebouw enz.? Is de administratie een chaos of netjes geregeld (dat vraag ik dan aan studenten, niet aan docenten ;)) Allemaal van dat soort dingen. |
Met studenten gaan praten en niet met docenten.
|
Citaat:
|
Vragen op welk vak de meeste studenten stuklopen. Oftewel: waar heeft men moeite mee? Maar een open dag geeft altijd een vertekend beeld; probeer of je niet gewoon een dagje met een student mee kan lopen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |