![]() |
Kunnen katten kleuren zien?
???
|
volgens mij niet...
|
k hoop het wel voor ze:P
|
Dacht het niet.
|
Geloof van niet, maar k ben niet zeker.
|
nee dat kunnen ze niet.. ;)
|
Jawel, katten kunnen wel kleuren zien maar niet zoals wij die zijn. Katten kunnen oa roodtinten niet zien. Die zien ze als grijs. Maar bv blauw zien ze wel gewoon.
Koesj Kimberley. |
Citaat:
maar katten zien niet evenveel kleuren iig |
hoe onderzoek je dat nou dan?
een kat kan niet zeggen, hee, ik zie de boom blauw, en jij? nou, ikke groen... |
Citaat:
|
volgens mij kunnen alleen apen en mensen echt kleuren zien...
|
Citaat:
Als je bijvoorbeeld 2 grote papieren heb, de ene blauw en de andere rood. En je laat je hond de hele tijd naar de blauwen rennen, 'blauw! blauw! ga zoek!' als ie naar de blauwe rent geef je hem een koekje, als ie naar de rode rent geef je hem een flinke lel op zijn reet. En dan verwissel je de papieren zonder dat hij het ziet, en kijken wat hij doet. hé. |
maar dat bewijst natuurlijk nog niks. Stel dat die hond nou blauw en rood allebei als groen ziet, alleen de ene wat donkerde dan de andere..
Dan leer je die hond gewoon dat ie naar de donkerste moet rennen, anders krijgt ie een klap.. lekker wetenschappelijk..zegt dus nog niets over of hij rood en blauw kan zien, maar je leert die hond gewoon iets. Ik kan een hond ook wel leren als ik zeg 'zit', dat ie dan gaat rennen... |
Zo onderzoek je dat niet mensen. Het antwoordt is veel objectiever vast te stellen.
Citaat:
|
Citaat:
|
Katten zien alle kleuren in een soort van groentint heb ik laatst gezien in een programma op de BBC.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26. |