![]() |
[Videokaart] Foute drivers??
Hallo,
Tegenwoordig doen al mijn spelletjes het zwaar klote op mijn computer. Het beeld haperd heel vaak, en staat soms wel 30 tot 60 seconden stil, met gevolg dat mijn computer vastloopt. Ik heb het met verschillende spellen, oa CS, MOHAA, COD, UT2003, dus aan het spellen ligt het niet. In windows omgeving heb ik nergens last van Hier is een foutmelding die ik kreeg nadat ik de computer opnieuw heb opgestart na de vastloper. OS: WinXP Videokaart: Geforce 4 mx 440 Drivers: nieuwste van de NVIDIA site Ligt het een de OPENGL instellingen ofzo? Groeten |
Zo te zien ligt het toch echt aan je drivers. Van welk merk is je videokaart? De fabrikant heeft wellicht aangepaste drivers.
|
Zo te zien heb je een Nvidia ForceWare 53.03-driver aan het log te zien. Daar heb je met een 440MX kaartje niet zoveel aan. De 50-series richten zich vooral op de Geforce Fx.
Probeer eens een WHQL-gecertificeerde uit de 40-reeks. Deze bijvoorbeeld: http://download.nvidia.com/Windows/4...glish_whql.exe |
Ik ben er dus achtergekomen dat het aan de OpenGL ligt.
Als ik bij mijn spellen OpenGL uit zet, loop het soepel (af en toe s totterend, maar dat ligt aan het feit dat het op software draait) @Gimme More Beer Als ik de drivers van PixelView gebruik, dan werkt OpenGL helemaal niet meer ;) @KoffieKoek Bedankt, ik zal het eens gaan uitproberen Edit: Die drivers doen het ook niet, denk toch dat ik eens aan een andere videokaart moet gaan denken, een radeon 9600 oid |
Citaat:
En die zat ook met drivers te kutten... Toen heb ik gewoon weet ik niet hoeveel drivers geprobeerd, en uit eindelijk deed 1tje het wel. Nu werkt het prima ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |