![]() |
EHBO examen
hoi mensjes....heb donderdag ehbo examen...wie heeft daar ervaring mee???
wat moet ik zeker niet vergeten? |
Alleen op de basisschool gedaan, maar dat stelde niet zo veel voor. Dus echt tips geven kan ik je niet :o
|
Wat je ervoor moet weten? Mwa, weinig.
Als je ook reanimatie doet, zorg dat je dat dan goed kent. En zorg dat je al die verbandjes uit elkaar kan houden... |
Citaat:
|
Ik heb begin december ook examen gedaan. Wat bij mij gevraagd werd:
Alles over het hart, hoe dat rond gepompt word (kamers en boezems bla bla, ik weet het nog steeds niet :bloos: ), oorzaken van een hartinfact en zo nog wat dingen. Ook moest ik vanalles weten over verstruikingen, hoe je dat koelt bla bla. Mja, ze stellen gewoon veel vragen over alles wat je al geleerd hebt. Als je de stof een beetje bijgehouden hebt, moet dat wel goed komen. :) Ik moest een mitella aanleggen, reanimeren en een bewusteloos slachtoffer helpen. Meestal moet je ook een verbandje aanleggen, maar dat hoefde ik niet. Mja, heb je verder nog vragen? |
Als je gewoon goed meegedaan hebt tijdens de bijeenkomsten dan is er niets aan het handje.
|
Ik heb het al 1 keer gedaan, en moet het binnenkort opnieuw doen. Het allerbelangrijkste is dat je de 5 belangrijke punten weet. (die weet je toch wel he! Als je er daar niet 1 van weet is het Goodbye!!) En de vitale functies moet je kennen. (ABC: Ademhaling, Bewustzijn en Circulatie!) En dan moet je het beademen en eventueel reanimeren goed kunnen. De verbandjes en andere kleine handelingen zijn wat minder belangrijk. Maar ik zou zeggen: Neem het niet de licht op, want het is moeilijker dan je denkt om te slagen. Maar je haalt het wel hoor. Vooral als je gewoon het meerendeel van de lessen bent geweest, dan haal je het wel!!!!!!!!!!!
Succes! |
Citaat:
wow thanx ik weet dat allemaal wel dus....wel nog boekje leren maar bedankt! |
You're welcome! :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |