![]() |
politie volgt dakloze verslaafden
Politie volgt dakloze drugsverslaafden de klok rond
Uitgegeven: 16 januari 2004 09:36 EINDHOVEN - De Eindhovense politie gaat dakloze drugsverslaafden de klok rond volgen. De politie hoopt op die manier te voorkomen dat de drugsoverlast zich van de ene wijk naar de andere verplaatst. Gelijktijdig dringt de politie aan op structurele maatregelen om te voorkomen dat er meer gebruikers bijkomen. Een woordvoerder van de politie heeft dit vrijdag meegedeeld. Om de ongeveer 270 dakloze gebruikers voortdurend op de huid te kunnen zitten, formeert de politie een speciaal team van 24 agenten. Die gaan de gebruikers niet alleen volgen en geregeld aanspreken, maar zonodig ook bekeuren en aanhouden. Een dergelijk team kan volgens de zegsman uitermate effectief werken omdat de agenten na korte tijd alle gebruikers bij naam en toenaam kennen. (bron: nu.nl) Wie denkt dat het werkt? Ik zie het al helemaal voor me. Meneer agent schrijft: 'dakloze verslaafde koopt heroïne op hoek kerkweg' 'dakloze verslaafde steelt geld uit tas'.. Dan begint het papierwerk en thanks to the bureaucratie is meneer dealer rijker, de verslaafde still dakloos en de politie een stapel 'to do' rijker. |
goede manier om agressie uit te lokken :|
|
Ik dacht altijd dat alle burgers voor de wet gelijk waren, ik vind dit nogal facistisch. Omdat ze dakloos zijn en verslaafd moet het niet zo zijn dat zij een andere positie krijgen toegedeeld dan de andere burgers.
De nazis deden dit vroeger trouwens ook (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hebben ze niks beters te doen? Terwijl zij achter de junkies aanrennen wordt in een bosje verder iemand beroofd en vermoord, maar tsja, dat hebben ze dan weer eens niet gezien omdat dat niet hun prioriteit was :rolleyes:
Nee, geef me dan maar dat wat Amsterdam had voorgesteld: een speciaal opvanghuis voor de zwaarverslaafden "die daar toch niet meer uitkomen" en hen gratis heroine te verstrekken zodat ze een "normaal leven" kunnen opbouwen. Dat wil zeggen: eten, kleden, douchen, slapen met een dak boven het hoofd zonder continu in acht te moeten nemen dat ze moeten stelen/beroven/prostitueren om aan geld te komen om stuff te scoren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@ She-Devil: Je hebt nog twee open avonden (20 en 27 januari) om uit te kiezen. Snel beslissen hoor! ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat dat betreft vind ik het niet vreemd dat deze groep wordt uitgezocht.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
dit is zooo triest, laat ze of helemaal niets gaan doen (dus beetje bureauwerk en donuts vreten) of iets nuttigs als het aanpakken van de criminaliteit onder de jeugd.
|
Citaat:
On topic: waarom zoekt men steeds de oplossing in repressie i.p.v preventie? Ik sluit me aan bij Gatara. |
Citaat:
|
Gelukkig maar dat het gaat om drugsproblematiek, ik dacht al dat het was om een link tussen junken en Al-Qaeda te ontdekken.
|
Citaat:
|
Is het ook, maar mijn leermeester in het strafrecht (professor Ybo Buruma) sprak altijd van 'junken' volledig op z'n Nederlands uitgesproken :D. Je kent hem misschien wel, hij is vrij vaak te zien bij Nova/Netwerk enz.
|
Citaat:
|
Ja, hij is vrij vaak te zien in verschillende TV-programma's, net als Theo de Roos uit Leiden overigens. Wie hebben jullie aan de UU eigenlijk als hoogleraar strafrecht? Nog steeds Constantijntje? :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die lul kwam, nadat het arrest van het Hof waarbij Ernest Louwes in de Deventer moordzaak was veroordeeld, door de Hoge Raad was gecasseerd, met z'n smoel op TV om te blaten 'dit is een nederlaag voor de rechtsstaat'. Gatver :D Is het die? :D En omg, is-ie ook hoogleraar? :bloos: |
Citaat:
|
Ongetwijfeld, ik kon die ene opmerking alleen niet zo goed plaatsen. Nouja, zolang de broertjes Anker maar geen hoogleraar blijken te zijn ofzo :D
|
OMG, rechtenstudenten onder elkaar :cool: :D
|
Citaat:
|
Hammerstein is een zak :D Overigens heeft hij wel enkele bekende naamsgenoten. Bijvoorbeeld A. Hammerstein, raadsheer in de Hoge Raad en medewerker van het Nederlands Juristenblad. En W.C.E. Hammerstein-Schoonderwoerd, ook zo'n proceskanon. :p
|
Citaat:
|
Ik hou het liever bij mij eigen helden - P. van Schilfgaarde, W.C.L. van der Grinten, J.M.M. Maeijer :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Prof. mr. W.C.L. van der Grinten is zo ongeveer de Grootste die ooit geleefd heeft! |
Juristen :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ter info, wij hebben Strafrecht van het duo De Jong en Knigge. Voor zover mij bekend niet of nooit in de media, maar wel redelijk bekend van vakliteratuur. |
En na vier berichten voor het onderwerp 'rechtenstudenten onder elkaar' ook nog even een inhoudelijke reactie op het onderwerp.
Ik vind het onzinnig dat de politie dakloze verslaafden gaat volgen. Hebben ze niet beters te doen? Laat ze maar boeven gaan pakken, boetes uitdelen of surveilleren in het AF-plantsoen. :D |
Citaat:
|
Ik ga even needlefreak uitnodigen. Wil zijn mening hierover wel eens horen.
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik het volgende halfjaar maar niet meer op college verschijn als ik dit zo hoor :|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |