![]() |
[Harddisk] Hoe sluit je er twee aan?
Ik krijg de harde schrijf van mijn broer op mijn computer, er zijn alleen wat problemen:
Mijn harde schijf heeft 2GB en die erbij komt heeft 12GB, alleen accepteert mijn computer die van 12GB niet. Komt dat omdat er nog allerlei dingen van mijn broer opstaan? Nu hadden we het volgende bedacht: We sluiten de schrijf van 12GB weer aan op de computer van mijn broer, waar nu één van 80GB op zit. We maken dan de schrijf van 12GB leeg en sluiten hem weer aan op die van mij. Is dit mogelijk?? Willen jullie ook even uitleggen hoe je twee harde schrijven aan moet sluiten voor het geval dat het ons niet lukt?? Alvast bedankt!! |
Heb je de jumper op 'slave' gezet?
|
Ja, maar dat werkt dus niet..
|
Je hoeft 'm niet leeg te maken hoor. Dat verandert niks aan de werking.
Staat in je BIOS wel ingeschakeld dat er nog een IDE apparaat geinstalleerd kan zijn? |
Dat weet ik niet zeker. Hoe moet je dat inschakelen?
|
Je komt op 9 van de 10 pc's in de BIOS door bij het eerste of tweede scherm dat je ziet zodra je de Pc aanzet op 'Del' te drukken. Voor alle 4 de IDE apparaten die je op je Pc aan kan sluiten, kan je daar kiezen voor het type apparaat dat je installeert. Zet ze allemaal maar op Auto, dat werkt bijna altijd. ;)
|
hmm.. ik denk idd dat die BIOS dus niet goed staat. We gaan het eens proberen!!
Bedankt!! |
Citaat:
|
Yeah! Alles doet het nu hoor :) zo heb je nog es wat aan een forum!! Heel erg bedankt!!
Maar goed, nu ik tog bezig ben.. :) Mijn broer heeft dus nu die 80Gb, alleen accepteert zijn computer er maar 40. Is hier nog wat aan te doen?? |
Wat voor moederbord heeft ie? Meestal kan een BIOS upgrade dat verhelpen, tenzij 't moederbord te oud is om zulke grote schijven te accepteren.
|
hoe heeft hij de schijf gepartitioneerd? toch niet met fdisk hoop ik??
|
Welke windows?
|
hij heeft het al voor elkaar geloof ik :) hij blijkt ook bij een forum te zitten.. maar alsnog bedankt!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |