![]() |
Tiramisu-recept
Kan iemand mij helpen aan een goed en lekker Tiramisu recept?
ik heb het een par weken geleden op mijn werk voor het eerst gehad (werk in Pizzeria) en vindt t heeeeel lekker!!! Alsjeblieft help mij!!! |
Citaat:
1 kopje sterke, zoete koffie 1 à 2 dl. amaretto 2 eieren 250 ml mascarponi (roomkaas) pak (ca. 30) lange vingers cacaopoeder Bereiding: Helft van de lange vingers door koffie wentelen. Op de bodem van een schaal leggen (ca. 30x12 cm.) Mascarponi met eieren, 3 eetlepels suiker, en de helft van de amaretto mixen tot een crème. Helft van mascarponi-mengsel over de lange vingers schenken. Rest van de lange vingers door de amaretto wentelen, en op mascarponi-mengsel leggen. Bedekken met de rest van het mascarponi-mengsel. Minstens 3 uur (beter nog: 12-24 uur) luchtig afgedekt in koelkast zetten. Vòòr het opdienen bestuiven (met theezeefje b.v.) met cacaopoeder. |
btw er zijn verschillende soorten Tiramisu hoor.. ;-) maar succes ermee!
|
|
je hebt tiramisu met likeur, noten, weet ik veel wat allemaal
recept voor tiramisu met aardbeien Benodigdheden voor 4 personen: 4 eigelen 3 eiwitten 5 eetlepels suiker 1 pakje lange vingers 500 gr mascarpone 6 eetlepels aardbeienlikeur 6 eetlepels aardbeiensiroop 6 eetlepels water wat cacaopoeder 2 bakjes aardbeien Bereiding: Klop de eigelen met 3 eetlepels suiker tot een stevig opgeklopte massa. Doe er de mascarpone onder en meng goed Klop de eiwitten met de rest van de suiker stevig op en meng met het mascarponemengsel Doe de siroop, likeur en water in een kom en week hier de koekjes in Leg een laag koekjes, dan een laag mascarpone en dan een laag aardbeien, bedek weer met geweekte koekjes, mascarpone en aardbeien overgiet met de rest van de mascarpone Laat 1 nacht trekken en als je wilt, strooi er cacaopoeder overheen voordat je het opeet :) |
me zusje heeft ipv koffie chocolademelk gebruikt (y)
en dat is zooooooooooooow gruwelijk lekker |
Heb echt wel zin om dit eens te gaan maken. Ik hou echt van tiramisu.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06. |