![]() |
Oog heel dik, pijn en rood??? strontje?
Ik heb sinds een week geleden kreeg ik een beetje klein rood soort puistje bij me wimpers...dat werd steeds erger.
Op dit moment zie je geen klein puistje meer maar niks meer, me oog is hartstikke dik, rood en ontzettend opgezwollen, het is 1 grote bobbel om zo maar te noemen en het doet echt heel erg pijn. Het lijkt zeker niet meer op een strontje, het lijkt eerder op een 'ei' klinkt raar maar zo groot is het zowat. Moet ik naar de huisarts? Als ik met mijn ogen knipper doet het al heel erg zeer, slapen is heel moeilijk want als ik mijn ogen dicht heb doet het ook heel zeer. Het trekt steeds erger de pijn en het lijkt met de dag erger te worden. herkent iemand dit, en zo ja wat raad je me aan? wat kan ik doen? ik zit er niet aan vanwege het vuil wat altijd aan je handen zit zeg maar, ik draag geen make up meer en ik breng t ook niet in aanraking met water. Maar ik was dat oog zeg maar beetje met een watje heeeeel voorzichtig want iedere aanraking doet pijn. maar wat moet ik doen? ik wil t liefst morgen naar de dokter ik maak me nog al zorgen. even voor de duidelijkheid hoe t eruit ziet. heel dik van buiten, hele huid word steeds roder, als ik de binnenkant van me oog zeg maar bekijk zie ik 1 grote bobbel, echt raar rood, echt onstoken, me oog zelf is ook rood. en je ziet duidelijk dat er onder mijn ooglid echt een bobbel zit. is dit nou een strontje? niet echt he.......wat moet ik doen? :confused: |
Misschien is het morgen al wat weg getrokken.. maar als het erger wordt zou ik wel even naar de dokter gaan ja :)
|
mja.. ik heb wel eens een strontje, een onstoken haarzakje.. wat meestal wel weggaat als je het haartje eruit trekt.. maar zo extreem zoals jij omschrijft heb ik het nog nooit gehad iig..
Toch maar proberen te slapen en morgen weer eens bekijken ja. en anders kun je altijd morgenvroeg even naar de dokter toch? |
ja ik ga morgen sowieso naar de dokter heb ik net besloten omdat ik meestal zoiets had en dan ging t écht met twee daagjes weg ofzo....en was het echt superklein.
maar dit is gewoon eng, iedereen die ik vandaag zag op school (ja ik zit op school op zondag) vroeg aan mij 'jeetjw at heb jij met je oog! of van 'mooi ben je geslagen?' he tziet er ook echt niet uit. maar ik vroeg me af of iemand dit had gehad zodat ik dan ervaring uit kon wisselen wat ik t beste kon doen.. :) |
Ik heb dat ook weleens... Wat bij mij (y) helpt, is als je
een watje in (afgekoeld) gekookt water dept, en vervolgens je oog (van buiten naar binnen over het ooglid (zachtjes) wrijven) schoonmaakt. Evt een paar dagen je lenzen niet dragen, als je die hebt. Na een paar dagen is het dan wel over... Zo niet, dan lijkt het me idd verstandig om naar de huisarts te gaan. :) |
Citaat:
hoe kan dit bij jou helpen dan? bij mij zit de ontsteking zeg maar aan de binnenkant van me ooglid dus dan heeft t toch weinig zin als ik de buitenkant ga behandelen? ik weet niet......tis nog erger als gisteren, ik heb een afspraak om half 4 straks bij de dokter dus zien wat die doet...hoop op een zalfje of oogdruppels ofzo want dit ken echt niet hoor. |
zoiets had ik ook, maar volgens mij net aan de buitenkant...leek wel of ik op mijn oog geslagen was :) naja al die middeltjes werkte niet, toen naar de dokter gegaan die het met een mesje open heeft gesneden en toen was het dikke gedeelte na een dag weg :)
|
Citaat:
oh my god deed dat snijden geen zeer dan? ik ben bang ik moet zo w eg erheen en straks gaat die dokter van mij ook snijden, dat doet pijn toch :eek: lekker met een mesje zo in die pijnlijke bult gatver nee :eek: :eek: hoe voelt dat? hoe gebeurt dat? ja sorry maar ik ben echt bang |
Citaat:
Lekker bijdehand van FoL... |
Citaat:
ja nee hey maar logisch toch dat ik schrik als ik hoor dat er een sneetje in gemaakt wordt. tis al pijnlijk genoeg. maar ik zal me niet druk maken ik ga over 20 minuutjes heen, en maar hopen dat ik dan gewoon druppeltje krijg ofzo..... :( |
Citaat:
Succes iig. Tuurlijk is het logisch, daarom had hij het ook beter achterwege kunnen laten (dat bedoelde ik met lekker bijdehand ;)). |
Citaat:
uhm als je dit hele topic gelezen hebt.......dan heb je gezien dat ik daarop al gereageerd had......hihi :) |
Citaat:
en daarbij stond mn vriend nog ingelogd vandaar dat ik de post verwijderd heb ;) ik wou m posten hahaha veel succes zometeen in elk geval! laat ff weten hoe of wat:) |
Citaat:
|
nou de dokter liep gewoon ander half uur uit! maar oke on topic.
ik werd doorgestuurd naar de oogarts omdat t een behoorlijke ontsteking was, het was geen strontje. en waarschijnlijk gaat die dan een kleine ingreep/operatie doen....zucht ik hoop dat t echt heel snel goedkomt want t doet fucking zeer en ik eb zaterdag ook nog auditie, dan moet ik wel goed uitzien, niet met 1 oog helemaal dicht en beroerd.....sorry maar daar kan ik me echt druk om maken. Ik had dus de oogarts gebeld maar bleek dat die dichtging (lekker vaag) dus moest ik het rode kruis ziekenhuis maar bellen voor een spoed afspraak en anders kon ik die oogarts terugbellen die zou me dan doorsturen naar een collega van haar, wel lief.... ik vind t wel rot dat ik niks gehad heb.....zucht.... :( |
hmzz.. sterkte er mee! :)
|
nou ik had vanochtend oogarts gebeld, 3 feb kon ik pas terrecht! echt belachelijk dus ik belde de huisarts en ik kom om half 12 komen, nou ik niet naar school helaas en naar de dokter, die zei dat het echt erger was als gister en dat t er erg uitzag, ze kon m nog niet open snijden zoals ze zei. ik kreeg de opdracht om het om het half uur met ijskoude compressen op me oog te leggen, dan moest t binnen 24/48 weggaan. als t erger zou worden wou ze me morgenochtend terugzien, en als t niet wegging van de week donderdag of vrijdag nog n keertje.
nou ben ik al hele middag bezig met die koude compressen en het werkt redelijk. het lijkt minder gelukkig :) |
hej wat vervelend zeg dat ze er niks aan konden doen meteen...
hopen dat die compressen t minder dik maken en ook minder pijnlijk natuurlijk! maar waarom had de huisarts dit niet meteen geprobeerd?? |
Citaat:
|
ik hoop t ook voor je...
nouja tis de dokter vergeven dat hij/zij dat niet meteen zei als het nu maar wegtrekt :P |
Citaat:
Leonoor: je past bijdehand verkeerd toe ;) |
Citaat:
en nu ff zonder grappen? zonder verdoving opensnijden? dat doet echt wel zeer hoor......ja zegt 'maar pijn neh' nou het doet mij al pijn als ik gewoon siltzit, laat staan als er iemand met een mesje in gaat lopen snijden. volgens mij gil ik t dan écht uit hoor.... |
Dit is zonder grappen, dat mesje is zo scherp, dat voel je nauwelijks. De troep loopt er daarna uit en je oog wordt dunner en geneest. Zo liep het bij mij af iig.
al meot ik wel zeggen dat het bij mij niet pijn deed zolang je er niet aan zat. Maarja ff op je tanden bijten, snijden maar en dan ben je eravan af....denk ik, maar ik ben geen dokter :) |
Citaat:
|
nee daar voel je niks van...ene beetje geprik/irritatie net na het snijden, maar het dat is weg na een paar minuten.. er komt vocht/pus achtige zooi enw at bloed uit. MAar na een dag zie je al veel verschil.
Zo was het in ieder geval bij mij, ik kan je absoluut niet garanderen dat het ook zo bij jou is. Of het pijn doet als het zelf springt dat weet ik niet, want bij mij werd het dus opengesneden :) En weet je wat het is, voordat het is gebeurd, naai je jezelf echt helemaal op, dan springt het uiteindelijk (of wordt het opengesneden) en dan stelt het niks voor :) Je moet niet zoveel van te voren jezelf bang maken, daar schiet je ECHT niks mee op, komop joh ;) :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |