![]() |
Ballet is ook een topsport
Dansen is ook eens sport!!!!!!!! iemand het hier niet mee eens dan wil ik graag de argumenten hebben. Ik heb het hier dus over Ballet he, klassiek, modern, jazz...
Ben benieuwd!! |
Waar wil je meningen over horen, over ballet of over dansen?
Zelf heb ik er te weinig verstand van om over te oordelen btw. |
persoonlijk vind ik ballet niet echt topsport. Ik vind het meer dansen (als in opvoeren op podia enzo). Dan kan het evengoed nog wel topsport zijn, maar zo zie ik het niet :)
|
je hebt 3 verschillende niveaus in de sport:
1. recreatiesport 2. breedtesport niveau 3. topsport 1. puur voor de lol, niet fanatiek, uit eigen beweging 2. fanatieke amateur, vaak aangesloten bij een vereniging, fanatiek, niet betaald 3. topsport, fanatieke sporter die van zijn sport zijn beroep heeft gemaakt, en er geld mee verdiend. dus als kje kunt leven van ballet (incl. al die gekke subsidies) kan het een topsport zijn jah. |
Ik vind ballet wel een sport. Ik heb 8 jaar op ballet gezeten maar noem het niet bepaald een topsport, het wekt bij mij meer een culturele indruk.
|
Ik vind het een netnietsport.
Het is geen ''echte'' sport omdat: Je niet echt van iemand wint in een duel. (geen ''confrontatiesport'' dus) Er word niet gemeten met een teller wie er wint bijv. (geen meetspoort dus) Ik vind het dus niet echt een sport maar meer kunst. Iedereen laat wat origineels zien, en soms kan je er nog mee winnen ook. Slechte argumenten idd, maar ik ben moe. :) En ik betwijfel of ik morgen betere argumenten heb. ;) |
En wat als je nou echt wel 17 uur per week danst, naast je school!!!
Ik vindt het namelijk zo jammer dat dans erg onderschat wordt door veel mensen. Je hebt er echt veel spieren voor nodig, kracht en gevoel! Turnen wordt ook vaak als topsport gezien, en is dat dan alleen maar omdat daar meer wedstrijden in zijn? Ben trouwens wel blij dat er mensen serieus reageren, leuk!!!!!! |
hmm tis lastig om het als topsport te betitelen...
het is meer een top-mix van sport en kunst :) |
Citaat:
En ook dansers trainen overdag....... Ik heb het nu dus natuurlijk niet meer over amateurdansen he.. |
Je zegt het zelf al een beetje 'toneel' en voor veel mensen is iets wat op toneel gebeurt, acteren en acteren is geen topsport.
|
Citaat:
|
Maar ik vind alles wat op toneel gebeurt zeker wel wat te maken heeft met acteren. :)
|
Citaat:
Is dan nu Voetbal ook ineens geen topsport meer.......... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
? |
Ik denk dat veel proffesionele balet beoefen persoontjes zullen zeggen:
"Ballet is geen sport... Ballet is KUNST!" :D Maar ik denk dat het vergelijkbaar is met bijv. kunstschaatsen. Dus dan zou het inderdaad een sport zijn. :) |
Ik vind het moeilijk. Want wat is precies een sport? Ik ben er van overtuigd dat ballet heel veel van je lichaam vergt en ik zou de training ook zeker 'sporten' noemen. Maar aan de andere kant ben ik het ook wel weer eens met Alexanchez dat er helemaal geen wedstrijden zijn. Iets wat toch een belangrijk kenmerk is van sport.
Ballet heeft wel uitvoeringen en wat dat betreft vind ik het weer meer op toneelspelen lijken. Ik vind het dan ook zeker een kunst. Een sport vind ik twijfelachtig. OK, ik heb het even opgezocht: sport (de ~, ~en) 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden Volgens de vet gedrukte gedeeltes zou het wel een sport zijn en volgens de schuine gedeeltes niet lijkt mij. |
topsport.. het vereist veel meer van je dan je zou denken..
|
Jawel, alle sporten kunnen topsport zijn.
|
Showdance is nog wel een soort van sport, maar ballet niet...
|
De top van ballet is echt wel topsport!
je werkt je dan volgens mij namelijk helemaal de pleuris daar mag wel wat erkenning voor komen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is en topsport?
|
Citaat:
En een bakker moet ook elke dag evenveel ingredienten toevoegen om elke dag dezelfde smaak brood te krijgen, moet ook het brood in de oven in de gaten houden want het verschilt per keer of hoelang het erin moet. :rolleyes: |
Citaat:
maar goed ik weet niet eens waarom ik reageer op iemand die topsport met bakken vergelijkt........................;) |
Citaat:
Maar ik geloof niet dan een (prof)danser zo lang (elke) dag traint. Dat is bijna niet vol te houden. En daarbij is het het ook minder conditie gericht, althans dat lijkt mij. Daardoor is het makkelijker uit te houden. Niet dat ik wil zeggen dat het makkelijk is, maar minder zwaar (vergeleken met andere topsporten dan weer :D). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de term "topsport" in zijn algemeen een beetje verkeerd. Als je het over topsport hebt lijkt het net alsof er een aantal bevoorrechtte sporten zijn. Alsof de ene sport beter is als de andere ofzo. Ik vraag me echt af waar die term vandaan komt.
|
Citaat:
Alle sporten hebben topsport denk ik. Het is gewoon een naam voor een groep mensen die de sport uitzonderlijk goed kunnen beoefenen. Tenminste dat zie ik zo, kan zijn dat jij dat anders ziet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb gestemd; ja, als je je er genoeg voor inzet wel.
Zelf zou ik het niet kunnen. Ik vind het ook een beetje saai trouwens, maar ik vind het wel knap van mensen die het kunnen. (y) |
heb ook Ja gestemd zou niet weten waarom niet :|
ik vind het alleen vreselijk om te zien maar das weer wat anders :p |
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, sport heeft altijd te maken met competitie.
Het is wel een ontzettend knappe lichamelijke prestatie. |
Citaat:
Ik ben niet snel aangebrand ik kom alleen op voor Supermach want ik vind jou opmerking nergens op slaan door te zeggen dat hij er open voor moet staan want misschien is hij dat wel hij zegt alleen dat hij het geen ruk aan vindt, dat moet jij respecteren en niet af gaan zeiken. Blijf iets langer op dit forum en je zult snel zien dat de :rolleyes: smilie niet zo geliefd is.. Ik heb niks tegen jou ofzo hoor maar ik vond jou reactie nogal overtrokken en ook een beetje dom. |
Citaat:
[edit]ik heb het natuurlijk over de rolleyes, maar ik meen het allemaal niet zo serieus hoor :o[/edit] |
Citaat:
Maar ik gebruik um idd maar ik weet wat ik zeg en zei niet helemaal volgens mij :confused: |
In het topic "Stelling: Darten is geen topsport" wordt de definitie van sport volgens de Van Dale genoemd:
sport (de ~, ~en) 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden Ik ben niet thuis in de balletwereld, maar volgens mij zitten er in ballet geen spel- of wedstrijdelementen. Tenzij er balletbattles plaatsvinden waar ik niks vanaf weet. Uitgaande van die definitie is ballet geen sport en dus ook geen topsport. Maar als je op hoog niveau aan ballet doet, is het natuurlijk wel een topprestatie. |
Citaat:
en bedankt emilio ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Elke sport is een topsport
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13. |