![]() |
0 + 1 = 1
En ik zag
hoe de wereld begon als 1 en oneindig niets als een schoon en effen laken Maar in haar groeide 0 hoewel 0 altijd geweest was maar nog nooit was de vlek zo treurig eenzaam en hopeloos zelfstandig 0 werd het gat, het vat Dat opgevuld moest worden 0 het antwoord de mystieke lijn want in haar kruisen plus en schijn echt en min hemel hel en aarde En 1 dupliceerde zich en vormde de wereld met al haar aspecten Hij was de inhoud, het licht de vraag, het lijden en de eeuwige liefde Beiden nu, wachten hopend, strevend, naar dat Glorierijke moment waarop zij de eeuwigheid zullen wezen Mijn eerste gedicht op dit forum :rolleyes: ben benieuwd wat jullie er van vinden. |
Een licht wiskundige uitwerking van het thema licht-duisternis? Iets is slechts gedefinieerd door zijn tegenpool?
't is niet veel, maar veel aanknopingspunten heb ik ook niet, t |
Nee, ik heb dit gedicht niet geschreven met het oog op dat hele licht-duisternis thema. Het ging eigenlijk over het ontstaan van onze wereld, het ontstaan van iets uit niets ---> 0 + 1 = 1...
|
Waarmee je aangeeft in schepping te geloven. Natuurkundige theorie is (voor mij) momenteel niet bevredigend, maar dat komt misschien doordat het ietwat ver buiten mijn referentiekader zit. In schepping echter, geloof ik niet. Ik heb de kennis en/of kunde niet om te bepalen hoe alles ontstaan is, ik leef slechts binnen het menselijk kader :/
|
het deed mij ook nog denken aan the matrix trouwens. smith die niet kan bestaan zonder neo. ik zag er bij het heel snel doorlezen dus ook die licht-duisternis tegenstelling in.
wat langzamer lezen leverde een mooi gedicht op. zeker heel origineel. wel erg lastig te begrijpen...vaak met dit soort diepgaande gedichten moet je eigenlijk de gedachtengang bij hebben :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |