Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   valdispert (rust) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=725504)

sublime 19-01-2004 13:10

valdispert (rust)

ik heb net valdispert voor rust en meer concentratie vermogen gekocht ivm met tentamenstress (advies gevraagd aan de apotheker, niet zomaar willekeurig :)), en nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit middel. werkt het goed? en hoe snel ongeveer? heb je het idee dat er bepaalde bijwerkingen zijn?

let me know :)

Fade of Light 19-01-2004 13:24

Offtopic: 25th hour is cool :cool:

Maarten 19-01-2004 15:50

25th hour is idd vet.

Ik heb valdispert wel eens gebruikt en het werkte bij mij niet helaas :/

Steleto 19-01-2004 16:06

Bij mij werkt het erg goed. Na een kwartiertje/half uurtje voel ik dat ik rustiger word. Ik word er niet slaperig van ofzo, alleen rustig.

Hoop dat het bij jou even goed werkt als bij mij :)

(ik heb trouwens wel de extra sterke versie)

sublime 19-01-2004 16:08

Citaat:

Steleto schreef op 19-01-2004 @ 17:06:
Bij mij werkt het erg goed. Na een kwartiertje/half uurtje voel ik dat ik rustiger word. Ik word er niet slaperig van ofzo, alleen rustig.

Hoop dat het bij jou even goed werkt als bij mij :)

(ik heb trouwens wel de extra sterke versie)

ik heb ook de extra sterke, dus ben benieuwd. heb wel het idee dat ik iets rustiger ben, maar kan ook het placebo effect zijn ;) > zal kijken hoe ik er morgen aan toe ben :)

Punkiej-Fish 19-01-2004 16:12

Ik heb deze ook gehad, en ik kan niet echt zeggen dat het bij mij hielp. Ik was nog steeds stressig.
Ik hoop dat het bij jou wel helpt :)

hansjuh 19-01-2004 16:15

Valdispert nachtrust tabletten heb ik ook eens gekocht. Het maakte niet uit hoeveel ik er innam, ik sliep er niet beter van. (zeker niet als je dan in bed licht zo van nou heb ik een pilletje geslikt, nou moet ik wel snel in slaap vallen!)
Ik zelf merk nooit wat van bijwerkingen van medicijnen, zeker niet van zo een onschuldig tabletje.

Wel geloof ik dat het in het algemeen niet echt goed is om slaapmiddelen te gebruiken. Doe ik dus ook niet meer.

Maarten 19-01-2004 17:08

Het is gewoon een placebo-effect complot! :)

ekki 19-01-2004 17:32

Citaat:

DiGiTracker schreef op 19-01-2004 @ 18:08:
Het is gewoon een placebo-effect complot! :)
Ach, wat kan dat eigenlijk schelen? Als je er nou rustig van wordt en daardoor beter presteert maakt het toch niets uit? Dan is het maar psychisch...

Ik heb er trouwens verder geen ervaring mee.

juliettebinoche 19-01-2004 18:42

Citaat:

sublime schreef op 19-01-2004 @ 14:10:
ik heb net valdispert voor rust en meer concentratie vermogen gekocht ivm met tentamenstress (advies gevraagd aan de apotheker, niet zomaar willekeurig :)), en nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met dit middel. werkt het goed? en hoe snel ongeveer? heb je het idee dat er bepaalde bijwerkingen zijn?

let me know :)

Ik heb het ook, voor mondelinge presentaties ofzo... dat vind ik doodeng. Bij mij helpt het wel zeker. Maar ik blijf gestresst, toch weet ik dat het zonder dat spul nog véél erger zou zijn.

Maarten 19-01-2004 19:31

Citaat:

Ach, wat kan dat eigenlijk schelen? Als je er nou rustig van wordt en daardoor beter presteert maakt het toch niets uit? Dan is het maar psychisch...

Ik heb er trouwens verder geen ervaring mee.

Ik bedoelde het ook niet negatief, want zenuwachtigheid enzo is iets waar je last van hebt, maar het is niet iets kwaadaardigs. Het is vooral iets mentaals.

Maar het zou wel uitmaken als we over een dodelijke ziekte spreken en je denkt dat het helpt waardoor je niet je toevluchtb bij de reguliere geneeskunde op tijd zoekt. Maar dat doen we dus niet ;)

ekki 19-01-2004 20:22

Citaat:

DiGiTracker schreef op 19-01-2004 @ 20:31:
Ik bedoelde het ook niet negatief, want zenuwachtigheid enzo is iets waar je last van hebt, maar het is niet iets kwaadaardigs. Het is vooral iets mentaals.

Maar het zou wel uitmaken als we over een dodelijke ziekte spreken en je denkt dat het helpt waardoor je niet je toevluchtb bij de reguliere geneeskunde op tijd zoekt. Maar dat doen we dus niet ;)

Uiteraard, kijk naar euh... dat ene vrouwtje met het rode haar. Dit is inderdaad niet zo gevaarlijk ofzo.

Daantje_0705 19-01-2004 21:03

Als ik jou was zou ik (als het mogelijk is) het wel een keer uitproberen als je niet hoeft te leren of een toets te maken. Stel dat je er vreselijk duf van wordt dan hoef je tenminste niet te leren.

sublime 19-01-2004 23:20

ik heb over anderhalve week tentamen en gebruik het nu al, dus mocht ik ind duf worden kan ik nog stoppen :) maar nog niet het idee dat ik er duf van word, dus ik ga maar van t beste uit :)

thanx voor de reacties allemaal

Kayina 20-01-2004 18:05

ja ik gebruik ook Valdispert, eerst druppels maar die waren verschrikkelijk, dus nu pilletjes. Het werkt wel goed geloof ik, hoewel ik wel altijd een hoge dosis neem, te hoog volgens mn moeder :S en je moet t niet te vaak gebruiken, anders werkt t niet meer..

sublime 21-01-2004 11:19

kben er weer mee gestopt want ik kreeg er buikpijn van en het hielp ook niet echt, voor mijn gevoel :|

Fade of Light 21-01-2004 12:59

je moet het niet bij pillen zoeken die het onderdrukken, dat is alleen maar de oppervlakte aanpakken. Je moet het bij de wortel pakken, en dat is een mentaal iets.

sublime 21-01-2004 13:16

klopt. maar das makkelijker gezegd dan gedaan :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.