![]() |
Wat betekent vrijheid voor jou?
Ben benieuwd hoe jullie invulling geven aan dat begrip.
|
Dat ik kan doen en laten wat ik wil.
|
Je eigen keuzes kunnen maken.
|
Vrijheid betekent voor mij o.a.
mijn dingen doen zonder dat ik daarmee lastig gevallen word. Mijn mening geven over dingen zonder daar mensen bij te kwetsen. Doen wat ik wil doen (de keuze om te gaan studeren, werken enz.) Een eigen invulling aan mijn leven |
Doen wat je wilt.
|
doen wat ik wil zonder dat iemand me in de weg staat etceterrra
|
Citaat:
|
eigen mening mogen hebben en de mogelijkheid gewoon weg te kunnen gaan
|
carpe diem :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het is nogal moeilijk om te doen waar je hart naar verlangt in deze maatschappij, maar toch.... je doet wat je niet laten kunt (y) |
dat ik heen kan gaan waar ik wil. Ook al doe je dat zelden echt, op een dag denken van 'morgen ga ik naar China', het idee dat het kán is vrijheid.
|
Provoceren en incasseren. (y)
|
Vrijheid betekent voor mij geen grenzen, geen verantwoordelijkheid. Een soort van 'niks moet alles mag' iets.
Geen verplichtingen, je kunt gaan en staan waar je wilt. Je kunt zeggen wat je wilt, zonder dat er consequenties zijn. Dat je onafhankelijk bent, en mensen zijn op hun beurt onafhankelijk van jou. Dát omschrijft kort wat ik onder vrijheid versta. |
dat ik kan gaan en staan waar ik wil
dat ik kan zeggen wat ik wil dat ik kan doen wat ik wil (dit allemaal met beperkingen natuurlijk, maar die blijf je houden) als er 1 wegvalt is het gevoel van vrijheid verdwenen... |
Citaat:
|
En jah....vrijheid betekent zoveel als al je mogelijkheden benutten en grenzen proberen te verleggen.
Vastgeroeste ideeën aan de tand voelen en opkomen voor je mening zonder anderen daarmee in grote mate te benadelen...(er zal altijd wel voor iemand nadeel zijn.) |
Spam spam spam.
|
Alleen hoeven toegeven aan mn eigen DNA! :p
|
het taoïsme :cool:
|
vrijheid is leven zoals jij dat wilt, leven in veiligheid, respecteren en gerespecteerd worden....
*leutert wel erg moralistisch* |
Vrijheid bestaat niet.
|
de vvd (y) :rolleyes:
|
Dat ik kan doen en laten en denken wat ik wil.
|
Dat ik alles wat ik wil kan doen en denken enz.
en dat ik nix moet, dat ik alles kan laten |
Doen en gaan waar ik wil.
|
vrij zijn, onbezorgd en vrij zijn
|
Citaat:
|
vrij zijn in wat ik doe en en wat ik laat en hoe ik m'n leven invul
|
Zelf beslissen wat ik doen en laat, zelf mijn eigen keuzes maken.
|
eigen gedachten mogen hebben.
|
Ov-kaart :p
(of eerder.. Ov= vrijheid --> van ene kant naar andere kant van Nederland, gratis :)) maar even serieus betekent vrijheid voor mij mijn eigen gang kunnen gaan en niet meer afhankelijk zijn van anderen |
De mogelijk hebben om te doen wat ik wil en te zijn wie ik ben zonder dat anderen telkens commentaar hebben
|
Citaat:
- je bent gebonden aan treintijden kunt niet vertrekken wanneer je wilt - je kunt niet veel bagage meenemen anders moet je zeulen - je kunt niet overal komen in Nederland, alleen op stations, en bushaltes - vertragingen en uitval als je een auto hebt, DAT is pas vrijheid. ( vooral als iemand het rijbewijs, de auto, de verzekering en de benzine voor je betaalt :) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
jij bent cker voor groenlinks :evil: :( |
Me niet door anderen laten leiden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat heb je dat toch mooi gezegd:) |
Citaat:
en ik deed inderdaad even een voorbeel dvan vrijheid ontnemen :D |
een eigen mening openbaar mogen vertolken
vrij over straat lopen zonder dat je voor je leven moet vrezen je eigen keuzes maken |
Dat ik mezelf kan zijn.
|
Citaat:
|
doen wat ik wil doen zonder dat mensen me in de gaten gaan houden en me met alles confronteren wat ik doe.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43. |