![]() |
Vragen
Vragen
Ik moet de vragen zoeken Ik moet de vragen zoeken Ze zitten ergens in mijn hoofd Al die vragen, die steeds maar blijven dwalen Wat ik ook doe, ik zie ze niet meer terug Steeds weer de vragen zoeken Steeds weer de vragen zoeken Ik weet niet wie bij heeft beroofd Dat stukje, is van mij afgenomen Ik weet niet, waar ik het vinden kan Maar eerst nog die vragen zoeken Maar eerst nog die vragen zoeken Die maken mij van slag De antwoorden, die heb ik opgeschreven Maar de vragen, die ben ik kwijtgeraakt Dus eerst nog die vragen zoeken Dus eerst nog die vragen zoeken Zo verlies ik weer een dag Ik weet het, ik ga ze niet snel vinden Maar toch, probeer ik het steeds weer Nog steeds die vragen zoeken Nog steeds die vragen zoeken Die jij mij ooit eens gaf Er zijn dagen en dan schreeuw ik van de daken Zo luid als mijn stem reiken kan: 'Ik ga die vragen zoeken' 'Ik ga die vragen zoeken' Die maken mij echt af |
Hm, apart. Ik vind dat terugkerende 'vragen zoeken' toch wel erg irritant worden. Een beetje paranoia komt het op me over. Misschien is de herhaling niet nodig. Verder ook niet helemaal duidelijk wat je ermee bedoelt. De eindrijm van de 1e en 3e strofe is wat vergezocht, gedwongen... Maar als je me verteld wat je een beetje bedoelt, dan wordt het misschien wat leesbaarder?
Groeten Timocreon |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18. |