![]() |
[Audio] Mijn computer ziet mijn geluidskaart niet..
HELP
Ik ben echt een leek qua computers. Nu heb ik dat ding zo ver gekregen dat hij formateerde en Windows 98 installeerde, maar sindsdien doet mijn boxen het niet. Hij kan niet de geluidskaart detecteren. Hoe los ik dit op...? |
Citaat:
staat er ergens een geel rondje met uitroepteken voor? Dan moet je eens even nieuwe drivers downloaden van de website van de fabrikant van de kaart. |
Of haal je geluidskaart eruit, start comp op, (zet m weer uit), prik geluidskaart er weer in, start op. Dan ziet ie m vaak ook weer.
Of laat het door iemand anders doen (Y) |
Je moet ff software (drivers) installeren voor je geluidskaart. Schroef je PC open en werp een blik op de chipset van je geluidskaart
(of is dit te veel gevraagd voor een n00b?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van dat chip dinges, ik heb gekeken, mijn geluidskaart zit op mijn moederbord (ja dat weet zelfs ik) en ik heb gekeken naar codes of iets, maar ik zie heel veel leuke cijfertjes en nummertjes, maar weet niet welke ik moet hebben...
en hoe weet ik wie de leverancier van de kaart is?? |
Citaat:
|
Neej, laat hem dat nou niet doen, strax krijgt hij hem er niet meer in ;)
|
Ik ga het gewoon proberen, dan laat ik jullie weten of hij het doet :D
|
Citaat:
|
Ik voel me echt steeds blonder worden, maar hoe herken ik mijn geluidskaart... :bloos: :bloos: :bloos:
|
Citaat:
Tis heel simpel, het is dezelfde kaart als waar je de stekkers van je luidsprekers in stopt. MAAR, je kan ook een on-board geluidskaart hebben (een standaard ingebouwde geluidskaart), deze zit vast IN je moederbord (die hele grote plank waarop alles bevestigd is). Een on-board geluidskaart kan je er niet zomaar uithalen en weer terugplaatsen (sterker nog, helemaal níet). |
Citaat:
Zie het al voor me: "YES, IK HEB M!!" "Waar moet ie er nu weer in?" :o |
Als het een on-board geluidskaart is, nee ik haal hem er nie uit ;) wat moet ik dan doen om ervoor te zorgen dat hij het doet?
|
Citaat:
|
Ik zou toch alle drivers installeren.
|
Download ff aida32 op www.aida32.hu en kijk of daar je geluidskaart bij staat. Dan weet je ook meteen wat voor geluidskaart je hebt en kun je de nieuwste drivers installeren. (vaak staat er bij aida ook bij waar je de drivers kunt downloaden)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |