![]() |
De Heks
Grijnzende gezichten
en hebberige handen Een langgerekte gil als ze haar bereiken Kou, verlammende kou, klappertandend eenzaam Veel mensen om haar heen Zij tegen de wereld Afwachtende vrouwen angstige kinderen en lachende mannen als ze haar ogen sluit Vuur, hitte- rood met geel door haar oogleden heen Onverdraagzaam pijnlijk heel langzaam zakt ze weg De vrijheid tegemoet |
Verkrachting met de dood als bevrijding?
Als ik de titel meeneem in m'n overweging, kom ik op een heksenverbranding uit, is misschien dichter bij de waarheid. 'klappertandend eenzaam' spreekt me wel aan, kan ook komen omdat ik het koud heb :/ Als geheel ben ik er niet weg van. Het onderwerp doet me niet (s/zoveel). |
Citaat:
Het is geschreven n.a.v. een droom:o |
Nogal veel angst in zou je zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom dan dat duimpje naar benee?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, ik krijg echt zulke wisselende reacties op dit gedicht, beetje verwarrend:o |
Citaat:
|
Citaat:
Ik moest wel meteen aan een heksenverbranding denken, maar dat komt gewoon door de titel. Had je dit gedicht geen titel gegeven, dan was ik meer voor tacidvs' interpretatie gegaan. |
Citaat:
Ja, het leuke van gedichten is dat je meerdere interpretaties kan hebben... Al weet ik niet of ik er echt blij mee moet zijn:p |
Citaat:
Wel mooi overigens. |
Citaat:
Er klinkt veel hardheid, angst en machteloosheid uit, ik vind het een orgineeltje. Ik mis wel enigszins wat ritme/metrum. |
Dank jullie wel voor jullie reacties...
Zit er over te denken het een andere titel te geven, heb mensen het gedicht laten lezen zónder deze titel en die gaven als titel: Zij tegen de wereld, of Ijskoude handen Maar nog even over dat ritme, weet niet hoe ik dat zou kunnen verbeteren, ik let meestal op de lettergrepen (elke zin heeft er zeven, als het goed is:o) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |