Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Welke cabaretshow vind jij niks? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=726781)

mmmarieke 20-01-2004 18:23

Welke cabaretshow vind jij niks?

Als reactie op alle lof-topics van je favoriete cabaretier, vroeg ik me af wat jullie nou niks vinden of wat je zwaar tegenviel.
Waar ging je huppelend van goeie verwachting heen en kwam je doodvermoeid/gedeprimeerd weer uit, blij dat je weg mocht?

Welke cabaretiers vind je uberhaupt stom, of zo boring dat de lachmachine zelfs zou weigeren??? :evil:

Daangerous 20-01-2004 18:32

lebbis en jansen
brigitte kaandorp
arie en silvester
en ik vind eigenlijk van de meeste hoogstaande cabaretiers (Theo Maassen daargelaten) dat hun laatste shows nou niet echt daverend waren

Mark Almighty 20-01-2004 18:35

Alles wat Hans Teewen doet. (n) En vrouwelijke cabaretiers vind ik ook nooit grappig. Gaat altijd maar over relaties en hoe ze waren als kleine meisjes, over persoonlijke typische vrouwenzaken, waar ik totaal niks mee heb.

pierpkeblap 20-01-2004 18:49

Ik vind arie en silvester niet echt geweldig, beetje flauw of makkelijk soms...
En brigitte kaandorp vind ik ook niet echt leuk, gewoon niet mijn smaak van mimiek ed.

mmmarieke 20-01-2004 18:55

Jan Jaap van de Wal 'Staat' valt trouwens verrassend tegen, vond ik. In DWHN is hij altijd heel grof en direkt en dat vind ik echt grappig, maar in zijn theatervoorstelling voelt hij de behoefte te gaan preken en een zweverig verhaal over 'je dromen naleven' te gaan vertellen... JJvdW 'staat' niet, hij hangt een beetje zeurderig achterover op een uitgelubberde, versleten stoel. Ik vond hem saai.

Balance 20-01-2004 20:29

Hans Teeuwen
Theo Maassen
Freek de Jonge (meestal)
Youp van 't Hek (vaak)
Marc Marie Huybrechts

alpha 20-01-2004 20:43

Ik vond Plien en Biance - Ngorongoro heel erg tegenvallen. Ik vond het geen cabaret, het waren meer afzonderlijke toneelstukjes. Sommige dingen waren wel leuk, maar het geheel, nee. Het boeide me gewoon niet. Ik zat er met een soort van afkeer naar te kijken, ook omdat ik er heel wat van verwachtte om hun vorige show. Ik ben blij dat ik het op tv heb gezien en niet in het theater, dat zou echt geldverspilling zijn geweest in mijn ogen.

tinus11 20-01-2004 21:11

de laatste van plien en bianca viel mij heel erg tegen.
verder ben ik geen fan van de vrouwlijke imitaties van bert vischer door lennette van dongen.
rob kamphuis viel mij tegen en voor de rest,

CABARET RULEZ

offtopick: wrom kijkt er nooit iemand op het fototopick?

alpha 20-01-2004 21:48

Citaat:

tinus11 schreef op 20-01-2004 @ 22:11:
offtopick: wrom kijkt er nooit iemand op het fototopick?
Offtopic: hoezo kijkt er nooit iemand in het fototopic, er wordt gewoon zelden gepost. Maar men kijkt wel... :P

Freshh~ 20-01-2004 21:57

ik vind cabaret shows vaak niks waar ik niet zo hard of veel om kan lachen..
- theo maasen
- freek de jonge
- sanne wallis de vries
daarvan heb ik 1 of 2 shows gezien op tv die ik niet zo denderend vond..

Daangerous 20-01-2004 22:12

op tv is cabaret ook niet veel aan

alpha 21-01-2004 10:57

Citaat:

Daangerous schreef op 20-01-2004 @ 23:12:
het is misschien anders, je voelt de sfeer niet. Maar het is niet zo dat er vaak niks aan is. Het zijn toch dezelfde grappen, enzo

Freshh~ 21-01-2004 13:56

Citaat:

Daangerous schreef op 20-01-2004 @ 23:12:
nee tuurlijk niet.. shows zèlf meemaken is veel leuker :cool:
maar dat betekent niet dat ik geen shows kijk op tv.. :s

mmmarieke 21-01-2004 16:58

Er is ook iets met vrouwelijke caberetiers dat ik ze vaak niet grappig vind.. Het lijkt alsof ze overdrijven en het te hard proberen ofzo... Je ziet in de favo-lijstjes ook niet veel vrouwen.. Dus wie voelt met me mee?

tinus11 21-01-2004 17:31

nu dat je het zegt valt t mij ook op.
sanne-walles, lennette van dongen vin ik allebij niet veel aan.
plien en bianca zijn alleen maar leuk bij het programma zaai. want hun shows zijn ook niet daverend.

maar misschien komt het ook doordat er maar weinig vrouwelijke cabaretiers zijn?

Sweet Revenge 21-01-2004 20:22

hans teeuwen
eva & rian (niet echt bekend)

Dinalfos 23-01-2004 20:31

Lebbis en Jansen
Peter Heerschop
Viggo Waas
Youp van t hek
Freek de jonge.

Suziewafel 31-01-2004 17:21

Youp van 't Hek
Freek de Jonge
Bert Visscher
Najib Amhali
Brigitte Kaandorp
Tineke Schouten
Herman Finkers
Theo Maasen
en nu zal ik er nog wel een paar vergeten zijn..

WishfulDreaming 31-01-2004 18:03

De laatste show van Plien en Bianca op tv vond ik heel erg klote.
Alleen 'even een rondje lopen' en het knielend proberen een trapje af gaan, vond ik grappig, maar dat was het dan ook.

battlestar 31-01-2004 22:35

king size van lebbis solo vond ik niet geweldig..
mannen op de maan van erik van muiswinkel & diederik van vleuten was saai
thomas van luyn vond ik in de schouwburg niet denderend, maar wat ie op tv doet is wel weer erg (y)

igt 01-02-2004 18:26

youp van 't hek, freek de jonge

Billie 01-02-2004 19:54

Hans Teeuwen is soms grappig
Voor de rest Youp van 't Hek en Freek de Jonge

MadameMinke 26-02-2004 08:51

Ik ben dol op Hans Teeuwen, maar die (een na)laatste show van hem - Dat dan weer wel - was wel zoooo makkelijk.
Hij gaat er echt van uit dat iedereen "toch wel om hem lacht".
En.. er zaten goeie dingen in hoor, maar zeker de helft had hij wat mij betreft kunnen schrappen. Zo blijft er dan dus niet veel meer over, en dan moet hij nog langer aan zn show werken zodat ie wel goed wordt!!

Verder vind ik alles van Bert Visscher, Arie & Sylvester en Youp van t Hek niks..

Twee jaar geleden ben ik naar Marc-Marie Huijbregts geweest. het leek me echt heel grappig, maar ik viel echt bijna in slaap!
Geen M-M H voor mij meer, dus...

misshobbit 26-02-2004 15:26

hans teeuwen (n)
en eigenlijk iedereen die grappen maakt ten koste van anderen

Jarahh 27-02-2004 10:58

Bert Visscher... of Visser...

Repeltje 17-03-2004 20:49

De show van Veldhuis en Kemper is echt slaapverwekkend! Dat ene hitje wat ze gescoord hebben is niet meteen een garantie dat ze een goeie show hebben!

heldine 18-03-2004 20:00

ik vind youp van t hek juist geweldig.
maar ja.

veldhuis en kemper zijn slecht, maar dat had je al kunnen verwachten na dat nummer.

Landslide 28-03-2004 10:12

Ik kon de nieuwe Plien & Bianca eigenlijk wel heel erg waarderen..

sinaasappeltje> 19-04-2004 21:12

Citaat:

MarkB schreef op 20-01-2004 @ 19:35 :
Alles wat Hans Teewen doet. (n) En vrouwelijke cabaretiers vind ik ook nooit grappig. Gaat altijd maar over relaties en hoe ze waren als kleine meisjes, over persoonlijke typische vrouwenzaken, waar ik totaal niks mee heb.
JAA daar ben ik het mee eens. vrouwen zeiken altijd over de overgang enzo./ desalniettemin vind ik Brigitte Kaandrop wel goed hoor soms. Alleen die show Badwater was echt minder

Luna 19-04-2004 21:31

Citaat:

MarkB schreef op 20-01-2004 @ 19:35 :
tssk, plien en bianca zijn vet. Ik heb ze gezien en ze waren echt geweldig, er zat een man(ja, man) naast me die t in zn broek deed van het lachen.

Luna 19-04-2004 21:33

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 31-01-2004 @ 19:03 :
De laatste show van Plien en Bianca op tv vond ik heel erg klote.
Alleen 'even een rondje lopen' en het knielend proberen een trapje af gaan, vond ik grappig, maar dat was het dan ook.

Ik heb m in t theater gezien en daar was ie wel echt heel erg leuk, ik zag m op tv terug en het kwam ook totaal niet over op tv.

Bloedpropje 19-04-2004 21:41

Citaat:

Balance schreef op 20-01-2004 @ 21:29 :
Hans Teeuwen
Theo Maassen
Freek de Jonge (meestal)
Youp van 't Hek (vaak)
Marc Marie Huybrechts

deze vind ik juist goed

Mark Almighty 19-04-2004 21:49

Zaterdag met een paar vrienden (1 jongen en 3 meiden) naar een cabaret-voorstelling van Hester Macrander geweest. De meiden lagen constant dubbel, maar bij die jongen en mij kon er slechts af en toe een lach van af. Toeval?

Het ging vooral over hoe je als vrouw met mannen moet communiceren, hoe moeilijk een werkende vrouw met kinderen het wel niet heeft, relatieproblemen enz. (n)

De enkele keren dat ze aan de actualiteit raakte, werd het wel leuker.

Wolter 20-04-2004 08:44

de laatste show van NUHR die op tv uitgezonden is vond ik zwaar tegenvallen, kwam te ongecontroleerd op mij over, grappen waren niet grappig en samenhang ontbrak
De laatste keer dat ik bij Urbanus geweest ben in het theater heb ik amper kunnen lachen. Bij die man is het leuke er ondertussen ook al wel af. hij moet het vooral hebben van dezelfde soort grappen als vroeger, heel jammer.
Datzelfde heb ik tegenwoordig bij Bert Visscher. Als je zijn eerste show gezien hebt, dan zit er in zijn 4 volgende bijna geen verrassingselement meer.
verder vielen mij in het theater tegen:
Colette ©
Zusje Voogd
Rooyackers, Kamps & Kamps
Vreemd Apparaatje
Alex Klaasen & Martine Sandifort

Voor mensen die vinden dat vrouwlijke cabaretiers nooit grappig zijn raad ik ze aan om een keer naar 'Schoon aan de Haak' te gaan. Deze vrouwen hebben echt goede humor in mijn ogen

Uice 12-05-2004 20:34

Youp van het Hek, zijn laatste paar shows. Nooit één in het theater gezien, maar op televisie stond zijn gepreek me altijd al tegen. Altijd dat idee van 'okee mensen, luister naar wat ik zeg want ik ga jullie nu vertellen hoe jullie moeten leven. en dan ook wel doen hè!'
Vooral in 'de wereld draait door' zat dat heel erg. Komt bij dat zijn laatste shows een stuk minder grappig waren.

Freek de Jonge, vooral 'De Stemming', waarin de humor zo goed als afwezig was. Vroeger was hij erg goed, tegenwoordig is hij simpelweg Niet Grappig. Wel irritant.

Hans Teeuwen's Dat dan weer wel vond ik goed, maar tegenvallen na zijn vorige drie. Vooral het tweede deel, waarin hij maar leunde op scheldwoorden en schokeffecten, met als dieptepunt het veel te lange stuk over vrouwen dat nu door iedere mongool geïmiteerd wordt.

Nuck 13-05-2004 11:56

Lebbis & Jansen (N)

dannylovertjuh 06-06-2004 10:20

Citaat:

Nuck schreef op 13-05-2004 @ 12:56 :
Lebbis & Jansen (N)

klas cabaret :mad:

Rhinus 08-06-2004 18:26

Die laatste van NUHR heb ik gezien in't theater. Ik vond 't niks. Maar volgens mij is NUHR gewoon niet mijn type humor. Ze bewegen ook te veel. Ik heb 't niet zo op visuele humor denk ik.

Laijun 13-06-2004 13:48

Hans Dagelet
(te experimenteel bahbah..meer mensen de show de Hydropathen gezien?)
en verder de laatste van Plien&bianca idd meer van verwacht..maar er zaten best grappige stukjes tussen:)

Balance 13-06-2004 13:57

Citaat:

Gespleten Geest schreef op 19-04-2004 @ 22:41 :
deze vind ik juist goed
dat kan. smaken verschillen :)

Agnès 13-06-2004 18:36

Hans Teeuwen (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.