![]() |
[Linux] downloaden
Waar kan je de Besturingsysteem Linux downloaden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Om ff snel naar linux uit te proberen (zonder iets te instaleren) raad ik je aan om knoppix te gaan gebruiken.
Dit is een geweldige manier om aan linux te wennen. Vooral voor een beginner zoals jij en ik. |
(op verzoek van Admiral_Janeway)
http://www.linuxiso.org |
Citaat:
maar om het te leren is het gwoonweg ideaal, vooral omdat je (eigenlijk) niet op de hd kunt schrijven, dus kun je veel (heel veel) gwoon lekker proberen |
Citaat:
En dan gewoon de iso van knoppix via vmware gaan laden, voor de optimale snelheid (zo heb ik het tot nu toe nog altijd gedaan) Stuur me maar een prive bericht, dan kan ik je wel verder helpen ;) |
Citaat:
dus wat dat betreft is het niet nodig :P.... en ik weet onderhand wel wat je wel en niet kan doen :) (vele pc's gesloopt :P) |
Citaat:
Mijn geteste os'sen via vmware: -Windows 1.11 -Windows 3.11 -Windows 98 -enkele linux distro's zoals knoppix, lycorus, redhat |
Offtopic:
Citaat:
|
Als je zelf al niet kan vinden waar je een linux distributie kan downloaden, zou ik er niet aan beginnen. Een goede distro opzetten is wel iéts meer werk dan 'linux download' intypen in google.
|
Citaat:
Als hij windows kan instaleren, kan hij lycoris ook wel instaleren :D |
Ja, maar dan lukt SUSE ook wel..
Redhat waarschijnlijk ook.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind zelf wanneer je aan een linux wilt wennen, kan je als beste opzoek gaan naar een distro die bijna hetzelfde eruit ziet als je eigen os. Dat is het verschil niet zo groot. Gebruik dan deze os een tijdje en probeer dan langzaam over te schakelen een betere distro. |
Vinnik nie,
maar ff terzijde, als je knoppix wilt hebben, moet je niet lang meer w88, want die gast stopt er binnenkort mee. dan haalt ie volgens mij ook de site weg waar je het kunt downen... |
Citaat:
|
Linux is een kernel.
De Linux kernel kun je hier downloaden: http://www.kernel.org Alleen een kernel hebt je echter niks aan, dus [...] |
Citaat:
Deze kennis voegt niets toe voor de topicstarter en wij weten wel dat je ermee om kan gaan. En topicstarter zou ik inderdaad aanraden eens aan de slag te gaan met Redhat, maar dan moet ie wel eerst iets meer inlezen. suc6 d'rmee |
Ik vind dat het zeker wel nuttig is..
Dys legt 'm nu uit wat Linux is, dat weet hij het teminste.. Een goed begin is het halve werk :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik raad je Knoppix aan. Gemakkelijk en gratis aan te komen (downloaden of online bestellen voor een paar euro) Gewoon cd erin en gaan met die banaan. Als het je wel wat lijkt kun je nog altijd iets anders proberen en anders cd wegdoen en gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was. |
Is er ook een andere manier om een .iso bestand te openen dan op cd branden? (een beetje off-topic, maar ik heb geen zin om knoppix te branden namelijk)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom geen deamon dan?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met slechts een naam noemen kom je er niet mee ook daar ben ik het mee eens. Een review zoeken op het internet en aan de slag gaan lijkt me verstandiger, dus inderdaad verdieping. Een boek erbij kan ik ook van harte aanraden. Kortom, koop gewoon een commerciele (GNU/)Linux distributie en wanneer je het gezien hebt, begin dan met iets moeilijkers, bijv een community-driven of DIY OS zoals Debian GNU/Linux, Gentoo Linux of LFS. |
|
Citaat:
|
o jee.
maar ehm, als je niet eens zelf uit kan vinden waar je linux distro's kan downloaden, kan je er m.i. beter niet aan beginnen. |
Citaat:
Hier kan je gewoon de iso selecteren, de rest regelt vmware vanzelf. En als je er problemen hebt, kan je me nog altijd pm'men hé. ennuh, brand de iso van knoppix niet op een cd-rw, want dan leest hij het niet goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |