![]() |
DVD's branden.
goed. ik heb een mooie nieuwe computer. een prachtige DVD-brander met programma (Sonic, nogwat)
maar nu. waar moet ik op letten bij het DVD branden, wat zijn de haken en ogen? iemand ervaring mee? wat moet wel, wat moet niet? wat voor bestanden zijn gebruikelijk? tell me!! |
Citaat:
|
ja, kheb een dell.
net als jij dus (Y) geen problemen mee? wat moet ik doen als ik een dvd wil branden? ik snap er eerlijk gezegd de ballen van. |
Citaat:
|
check..
|
films binnehalen dus:)
|
jaja.. ok..
|
voor de rest nog tips?
wat zijn de algemene bestandsnamen van dvd's? |
Citaat:
|
ik probeer een .vob te importeren, maar dat trekt ie niet. volgens mij alleen .avi en .mpeg ofzoiets.. kan dat kloppen?
|
Citaat:
|
:s jezus.. kost dat geld? voorwaarden aan downloaden verbonden?
|
Wil je Video DVD's gaan branden of Data DVD's?
Dat verschilt namelijk nogal. Ik ken de Sonic software zelf niet, maar een bekend (en veelgebruikt) brandprogramma is Nero. Een trial kun je hier downloaden, hiervoor moet je na een maand oid gaan betalen. [Er zijn daar echter wel 'tooltjes' voor te vinden] Als je een bestaande Video DVD wilt 'backuppen' zul je deze eerst moeten comprimeren; 'gewone' DVD's zijn namelijk veel te groot om te branden. Stap 1: Rip de film van DVD naar je Harde Schijf mbv DVD Decrypter Stap 2: Verklein de DVD met DVD Shrink of DVD2One Stap 3: Brand de DVD met Nero oid. Verder staat hier een mooi topic over dit onderwerp en hier is ook een boel info te vinden. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en is er heel erg veel kwaliteitsverlies bij trancoding? |
Citaat:
:nono: |
Citaat:
Met DVD Shrink heb je de complete DVD, met DVD2one copy je vaak enkel de film (en NL subs). Citaat:
Vaak is het resultaat wel netjes. Het wisselt ook een beetje per DVD. Bij Charlies Angels is de film zelf 2500MB, en de extra's zijn 2700MB. Als je dan alleen de film copieert heb je geen kwaliteitsverlies. bij Tiësto in Concert echter is de hoofdfilm ong 7 GB. Dat kun je mbv transcoding nauwelijks terugbrengen tot iets fatsoenlijks. Encoding heb ik nog nooit gedaan; kost me teveel tijd. ;) |
hmm. 'ns kijken wat 't gaat brengen. merci alvast.
|
ik gebruik dvdDecr. - Shrink - Sonic.
maar Sonic herkent de bestanden niet (.vob) wat moet ik doen? wat kan ik doen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat is 't verschil tussen de volledige versie van Nero en de demo-versie?
Is de demo-versie geheel gratis of moet je na een maand gaan betalen ofzo? is mij nie helemaal duidelijk. |
*edit - WareZ*
|
Citaat:
ooo da mag je nie zeggen hier:P |
is het omzetten van .vob naar .mpeg verkeerd?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08. |