![]() |
Niezen
Als ik moet niezen knijp ik altijd mijn neus dicht, en zorg dat ervoor dat er geen enkele snotdruppel mijn lichaam verlaat. Nu heb ik gehoord dat het heel slecht is om je neus dicht te houden... Wat is er waar van?
|
Niezen doe je om bacterien en virussen uit je neus te krijgen, en als je 'm dichtknijpt kunnen die er niet uit. Maar als je daarna je neus zachtjes snuit zijn ze er alsnog uit. En als je een goede weerstand hebt is het ook helemaal niet zo erg als er eens een bacterie in je neus woont.
|
Mja, 't kan slecht voor je oren zijn...
Maar als je gewoon rustig niest, moet het niets uitmaken. |
Citaat:
|
Ik hoor altijd( en kan me er ook wel iets bij voorstellen) dat als je niest en je neus dicht houdt dat de druk dan nergens heen kan en dat het slecht is voor je hersenen en dat oudere mensen er dus ook hersenbloedingen van kunnen krijgen
|
Citaat:
|
De druk in je neus wordt dan ontzettend groot, en daarnaast kunnen bacterien/virussen/stofdeeltjes je neus niet uit :)
|
Ik heb alleen ooit gehoord dat het slecht is voor je oren, omdat daar dan te veel druk op zou komen :o
|
Citaat:
|
Wist je dat dat heel gevaarlijk is, je nies ''inhouden'', dus niet voluit niezen zeg maar... Dan word het snot met harde kracht in je voorhoofdholte geduwt en dat schijnt heel gevaarlijk te zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45. |