![]() |
Voor Black Bird
Zwart als dood, geen licht maar rood schijnt door je handen, die ik graag hebben zou
Zo mooi maak jij, de woorden mooier, dan die van mij Geen zucht verzint dit mooie kind ben jij van mij Ik houd je vast, vooral vandaag wanneer alle and'ren spelen Geen traan, geen droom ben jij, zo zacht en prachtig mooi Jij wilt mij ook en samen troosten wij in mijn gedachten |
Hmm, ik vind hem mooi, maar had wel een beetje moeite met het lezen.
Geen zucht verzint dit mooie kind ben jij van mij Ik houd je vast, vooral vandaag wanneer alle and'ren spelen Die eerste regel leek me net iets te kort, en die tweede struikelde ik bij het woordje 'wanneer'. En heel misschien, als het je lukt, zou je de laatste regel kunnen laten eindigen op 'mooi', als dat je op een goede manier zou lukken zou ik het prachtig vinden, nu heb ik steeds de neiging om door te lezen na het einde, daardoor lijkt het niet echt af. Maar dat ligt meer aan mij denk ik :) . |
Zwart als dood, geen licht maar rood schijnt door je handen, die ik graag hebben zou
Zo mooi maak jij, de woorden mooier, dan van mij Geen zucht verzint dit mooie kind ben jij van mij Ik houd je vast, vooral vandaag als alle and'ren spelen Geen traan, geen droom ben jij, zo prachtig mooi en zacht Jij wilt mij ook en samen troosten wij in deze donk're nacht Ik dacht aan zoiets, wat denk jij? bendankt :) |
zeker een verbetering vind ik (y) .
|
Prachtig gedicht, eerste versie vond ik al erg mooi, tweede versie vind ik nog beter. Ik vond namelijk bij je eerste versie je slotzin niet zo mooi, het viel er voor mijn gevoel een beetje 'uit' vergeleken met de rest van je gedicht. Maar echt, mijn complimenten! Het leest heelrijk weg, ik had eigenlijk geen woorden waar ik over struikelde. Je beschrijft een moment wat waarschijnlijk veel mensen herkennen echt op een hele mooie manier.
|
Bespeur ik hier een licht-gotische inslag? Zou ik leuk vinden.
Persoonlijk schrijf ik liever 'ik hou' i.p.v. 'houd', dat laatste klinkt zo oubollig. |
Bedankt voor jullie reacties
Hier kan ik iets mee :) |
net iets teveel "jij"om echt lekker weg te lezen, maar ik vind het ritme niet storend verder.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |