![]() |
voedingssupplementen?!
Ik doe zelf aan Fitness ongeveer 1 jaar nu.
Opzich zie je bij mijn lichaam de vormen wel mooi zitten alleen ben ik niet zo erg breed gebouwd. Dit is opzich niet zo erg maar ik weeg verder ook niet zoveel en ik zou wel paar kilo willen aankomen +/- 5 kilo. Door middel van eten wil het niet lukken want dat heb ik al geprobeerd. En ik hoorde dat je er andere middelen voor kunt gebruken creatine of proteine van dat soort dingetjes. Wie heeft hier ervaring mee en kan me beetej uitleggen wat het nut er van is als je die supplementen inneemt?! Alvast bedankt |
Vraag eens bij je fitnesscentrum daar verkopen ze ook dranken en andere dingen die goed zijn voor je lichaam en dan weet je zeker dat je geen troep inneemt.
|
Ten eerste, als je in massa wilt groeien, moet je anders gaan trainen dan dat je op kracht traint.
Massa, weinig herhalingen, zware gewichten. Dat ten eerste.. Verder minimaal 6x per dag eten. zal later een begin voedingsschema neerzetten. Daarbij verder GEEN cardio doen. Na het sporten DIRECT een whey (of andere proteine/eiwit shake innemen) Wat iedere bodybuilder zou moeten nemen is... Multi vitamine: Een complete multi vitamine hoog gedoseerd. Kies voor een natuurlijke vorm(solgar e.d) omdat deze dosering vaak veel hoger zijn en over dosering geen kwaad kan in tegenstelling tot synthetische vitamine (centrum e.d) Vitamine C: Een goede cortisol blokker en zorgt voor een hoge weerstand. Whey proteïne: Een eiwit wat heel erg snel opgenomen word. Wat gunstig is na de training om zo snel mogelijk met spierherstel te beginnen. Na de training beste te combineren met dextrose. Neem 0,8 maal je lichaamsgewicht aan dextrose en 30 a 40 gram whey eiwit. Lijnzaad olie: een vorm van omega 3 een goed vetzuur wat ook in vis, noten, olijfolie voorkomt. als je hier eens mee begint zul je zeker aankomen. Creatine zou ik als ik jou was maar eens even laten staan, begin maar eens met ECHT goed te eten. dan kan die creatine eventueel later nog wel, als je op n dood punt zit. En daar zit je nog lang niet aan lijkt me. het voedinsschema: Maaltijd 1: (8.00) 50 gr. brinta 60 cl. halvolle melk 2 plakken kipfilet 6 4 volkoren boterhammen 10 gr. Whey 1 multivitamine Maaltijd 2: (10.00) 4 volkoren boterhammen 2 plakken kipfilet 2 eieren 50 gr. ongezouten pinda's 20 gr. Whey Maaltijd 3: (12.30) 4 volkoren boterhammen 2 plakken kipfilet 1 appel 1 blikje tonijn Maaltijd 4: 10 gr. Whey 4 volkoren boterhammen 2 plakken kipfilet 1 appel 50 gr. ongezouten pinda's 1 vitamine Maaltijd 5 : 200 gr. aardapellen 100 gr. groente 250 gr. magere kwark 1 eetlepel lijnzaadolie Maaltijd 6 10 gr. Whey 30 cl. halvolle melk 4 volkoren boterhammen 2 plakken kipfilet 1 appel 1 eetlepel lijnzaadolie dit is dan voor te beginnen.... succes |
Williams jou voedingsschema is natuurlijk niet goed voor iedereen.
Elk lichaam reageert anders op voeding, dit kan wel een standaart zijn maar dat betekent niet dat je het niet mag aanpassen natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Oke (y) :p |
proteine is trouwens gewoon Eiwit... en wat williams zegt over de manier van trainen klopt zeker
succes |
Harstikke bedankt voor de uitleg!
Ik zal het zeker gaan proberen behalve dan dat blikje tonijn wat ik absoluut niet lus :p Maar dit voedingsschema ziet er verder goed uit! Aangezien ik naar d elandmacht ga moet ik minimaal 65 kilo wegen en ik woog bij de voorlichting maar 67,5 dus dat is net aan. Ik moet sowieso paar kilo aankomen en dat ga ik nu dus probeeren met jou voedingsschema bedankt! |
Als je op een sportschool zit kun je het beste vragen een intructeur de 1e tot 2e maand dat je krachtttraining doet bij je mee laten lopen, deze kan dan een schema maken voor de trainingen, aan de hand van hoe je lichaam reageert op die training kan de instructeur weer een passend voedingsschema voor je creeeren.
|
Citaat:
Dan is creatine het snelste, dat houdt je vocht vast, maar elt wel op...als je stopt met de creatine kuur, is dat gewicht ook weer weg (het is de bedoeling dat je in de tijd vand e kuur het gewicht wel hebt opgevuld met spiermassa..maar als je niet traint krijg je dat dus ook niet) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55. |