![]() |
[foto] mn eerste :P
Tsjah ik vind het opzich wel mooie fotos, ik heb net een nieuwe camera en de pics die ik van gebruikers ervan op internet heb gezien waren echt supermooi. Ik moet even alle opties ontdekken en rond gaan rommelen want het zijn er echt heel veel. Ik heb hier 2 verschillende iso's gebruikt en ook lichtinval enzo.
(de cam is trouwens de sony dsc-p72) http://members.ams.chello.nl/m.lilley/eerste.jpg http://members.ams.chello.nl/m.lilley/eerste-2.jpg Negatief commentaar please, meer in de richting van camera instelling etc. |
artistiek?
|
Een saai recht aanzicht van een boom in een binnenplaatsje.
Jay. Leuk dat je een digicam hebt, maar oefen eerst even verder tot je iets hebt dat je zelf érg mooi vindt. Negatief genoeg? |
Citaat:
|
beetje saai...
maar goed, ik bak er zelf niks van hoor |
Ik ook niet geloof ik, maar ik post dan ook niet :)
No offence, maar een beetje zelfkritiek kan geen kwaad soms als ik zie wat sommige mensen al posten. |
tja, niet eens echt een compositie ofzo..
|
Ik vind hem simpel maar mooi.
Een binnenplaats kan ook mooi zin, en ook wel wat artistieks hebben hoor! Het gaat erom wat je er zelf van denkt. Het is mooi, maar een idee, ga een gewoon ergens naartoe, maakt niet uit waar en neem je camera mee. Ondertussen fotografeer je gewoon van alles om je heen. :) Uit eindelijk zal er wel een mooie tussen zitten. Zo'n dagelijks leven foto's zijn misschien wel het mooiste.. Mijn mening he! :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
nou dit is helemaal niets natuurlijk.
hier kan je ook echt niets over zeggen, er is geeneens een goed begin dus opbouwende kritiek zal je ook al niet krijgen. dit is gewoon een foto die elke imbeciel gemaakt zou kunnen hebben, een visuele constatering van een onderwerp wat van zichzelf al vrij duf en oninteressant is. ik snap niet waarom je dit post. |
om te vragen welke instellingen van zijn camera hij moet veranderen om wel interessante foto;s te maken :p
|
haha
zelfs photoshop kan dit niet redden. |
fuck artistiek verantwoorde zooi :rolleyes:
maar dit is wel erg gewoontjes :) |
Citaat:
nerd |
foute compositie, te symmetrisch
|
Citaat:
|
hoe kan iets dat niet eens symmetrisch is, te symmetrisch zijn?
|
Dit had een mooie foto kunnen worden vind ik. Hij staat echter scheef en de bovenkant ontbreekt :P
http://members.ams.chello.nl/m.lilley/boom.JPG |
Citaat:
|
Citaat:
nee, de onderkant kan er vanaf, en de bovenkant mist ja.. waarom post je dingen die je zelf al niet eens mooi vindt? |
Citaat:
|
Citaat:
deze foto doet me niks eigenlijk |
Citaat:
DAT denk ik. |
sepia?!
(eerste wat in me opkwam, misschien is het ook helemaal nix in sepiakleuren maar hey, je kunt het altijd proberen...) |
al vlogen er 2 hamsters met plooirokjes door de lucht terwijl ze vader jacob in canon zongen dan zou hij nog moeite hebben met het africhten (ja africhten) van zijn lens en een foto maken van de fucking stoeprand.
|
Citaat:
zal wel aan mij ligge |
Citaat:
|
Citaat:
|
nee is niks
|
Citaat:
artistiek verantwoorde foto's zijn niet per definitie goed. Ga jij maar mooi via standaard manieren je fotootjes maken en denk dat je goed bent. nerd |
gladde aal, probeer es je camera te richten op iets anders dan bomen, probeer eens eenvoudigere dingen vast te leggen en zo te concentreren op wat je uit je camera kan halen.
|
Citaat:
waarom denk je dat? je kent helemaal niets van mijn werk volgens mij. en ik denk niet dat ik goed ben, maar wel beter dan de gemiddeld n00b die op s.com zijn volledig automatisch gefotografeerde foto's post van zijn huisdier of een boom of een afwasborstel. natuurlijk zijn goede foto's wel artistiek verantwoord, en goede foto's vallen niet in het huis tuin en keuken kiekjes genre. een foto maken van iets 'moois' is iets anders dan een mooie foto maken. wanneer je niet artistiek bezig bent, ben je niet origineel. |
Citaat:
Zeg me uberhaupt eens wat jij verstaat onder 'artistiek verantwoord'? Waarom ik tegen jou zei dat je maar mooi standaardfoto's moet maken, komt omdat ik artistieke verantwoording in verband breng met goedkeuring van bepaalde 'voorwaarden' (lees: kenmerken) cq richtlijnen. Hierdoor hoeven goede foto's ook niet altijd artistiek verantwoord te zijn, doch afwachtend op jouw 'definitie' van artistiek verantwoord. Bepaalde foto's hier stellen errug weinig voor, behalve het leuk ff testen van de macrofunctie op een of andere gare digitale fotocamera, dat ben ik met je eens. Ik ben het overigens met je oneens dat je met huis, tuin en keukenobjecten geen prachtige foto's kunt maken, die ook nog eens erg origineel en artistiek zijn! |
Citaat:
In principe vind ik een foto al niks als ik vind dat iedereen die foto heeft kunnen maken, op die manier is het gewoon een plaatje die niets te raden overlaat. |
1e is mooier...
|
Citaat:
Dan maar hierbij een oproep aan mensen die urls van tutorials hebben op i-net. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38. |