Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Berichten versturen naar IP. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=729313)

RayMania 23-01-2004 16:59

Berichten versturen naar IP.

Ik wist vroeger een manier dat je berichten naar IP-adressen adressen kon versture (via Start-Uitvoeren), maar ben deze manier vergeten.

Weet iemand deze / of een andere manier om een bericht naar een IP-adres te sturen? Thnx!

M@rco 23-01-2004 17:01

net send <ip adres> <bericht>

PCRodent 23-01-2004 21:14

Leuk voor op een netwerkje van school.
Met een vriend van me gedaan: net send * <bericht>
Chaos in mediatheek. Overspannen types :D

Krekker 24-01-2004 07:15

Idd, gebeurt bij ons ook wel eens ja. Maar ff terzijde. Er zijn ook proggies die exact hetzelfde doen. Kijk maar even op www.download.com en zoek op netmessenger ofzoiets. (als je daarin geïnteresseerd bent natuurlijk)

I-brahimovic 24-01-2004 13:08

Citaat:

PCRodent schreef op 23-01-2004 @ 22:14:
Leuk voor op een netwerkje van school.
Met een vriend van me gedaan: net send * <bericht>
Chaos in mediatheek. Overspannen types :D

Dat is wel lol inderdaad, alleen je stuurt toch altijd je eigen computernaam/interne ip-adres mee in zo'n bericht?

grensgeval 24-01-2004 13:26

Citaat:

I-brahimovic schreef op 24-01-2004 @ 14:08:
Dat is wel lol inderdaad, alleen je stuurt toch altijd je eigen computernaam/interne ip-adres mee in zo'n bericht?
meestal gwoon computernaam (bij ons in mediatheek zou dat M(nr) zijn, dus kun je beter niet uithalen :P

RayMania 24-01-2004 14:17

Thnx, erg handig :).

Heb nog een vraagje, kan wel in dit topic.

Is er ook een programma/manier om berichten tussen een netwerk te sturen. Dus bijv. tussen mijn computer en die van me broer, maar dan zonder internet verbinding?

Moet wel bestaan lijkt me :cool:.

Edit: Heb het al gevonden.

Harrie 24-01-2004 14:49

Citaat:

kkkevin schreef op 24-01-2004 @ 14:26:
meestal gwoon computernaam (bij ons in mediatheek zou dat M(nr) zijn, dus kun je beter niet uithalen :P
gewoon pc uitvoeren waar niemand achter zit.
of als iemand papier ophaalt uit printer.

hebben we ook verschillende keren gedaan eerder.
'bommelding, vlucht naar buiten' en zulk soort ongein.. :)

PCRodent 27-01-2004 09:57

Citaat:

I-brahimovic schreef op 24-01-2004 @ 14:08:
Een deel van de computers (boven) werd 'bewaakt', maar beneden niet, en het zat op hetzelfde netwerk. Berichtje sturen, er snel vandoor gaan en boven de chaos aanschouwen :D

Ook leuk. De systeembeheerder had na iedere printopdracht een net send met 'Je printopdracht is verstuurd. Je kunt je prints ophalen bij de balie' - of zoiets - ingesteld. Hebben we ook naar alle computers gestuurd. Ineens kreeg je geen boodschap meer als je printopdrachten verstuurde :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.