![]() |
Heb jij ook een hekel aan iedereen die anders is dan jij?
Dat valt me de laatste tijd op. Mensen hebben vaak een hekel aan mensen die zich een beetje anders kleden of gedragen, of zelfs aan mensen die in een ander land wonen of een andere taal spreken, laat staan een andere huidskleur hebben. Maar laten we het nu vooral over kleding en gedrag hebben. Alto's zitten op de grond en stinken. Gothics willen dood en zijn veel te eng. En dat allemaal op een toontje of het een wereldramp is. Ze zijn net iets anders dan de gemiddelde burgertrut en worden meteen voor alles wat niet mooi is uitgemaakt. Bijvoorbeeld dit topic. Alto's zitten op de grond. Meteen oorlog. Waarom?
Doe jij dat ook? Waarom wel of niet? Wat vind je ervan als anderen het doen? Ik vind het zo'n onzin eigenlijk. Ik wil niemand hier persoonlijk aanvallen, dat is het niet. Maar waarom doen mensen dit zomaar, ook op het forum? |
Meestal vallen verschillen me al niet al teveel op en als ze me dat wel doen, probeer ik ze absoluut niet te emphaseren of erover te praten en als ik er slechte gedachten bij heb, bestraf ik mezelf.
|
Nou, ik vind het voornamelijk irritant dat van die lui op de grond zitten, voor de rest maakt het me niks uit dat ze daar zitten of wat ze doen.
|
Welcome to the real world...
Ik vind van mezelf niet dat ik neerkijk op mensen die er anders uitzien, een andere taal spreken waar ik bij ben, een andere religie hebben, een andere huidskleur hebben of een andere mening hebben, live and let live. Ik moet wel bekennen dat ik stiekem wel eens neerkijk op mensen die dit allemaal wél doen. :o |
Ik erger me alleen aan een groep weirdo's die bij ons op school altijd op de begane grond zitten. Ze zijn echt te idioot voor woorden. Niet alleen komen ze in gordijnen en gewaden naar school en hebben ze piercings waar je ze niet zou verzinnen; daar zou ik me nog niet aan storen, moeten ze zelf weten. Maar dat gedrag! De hele tijd rondrennen of ze van de kleuterschool komen, over de grond heen rollen, op de grond op mekaar liggen, de hele doorgang blokkerend. Ze springen de hele tijd bij mekaar in de rug en de nek, moeten iedereen die ze kennen knuffelen. En aan mensen die toevallig langskomen, die ze totaal niet kennen, vragen ze dingen zoals bv "Ruk jij je wel eens af?" :eek:
Nou heten die mensen die daar zitten toevallig alto's en gothic's, maar ik hou niet van dat naampjes geven aan mensen. Als het geen alto's of gothic's waren en ze gedroegen zich op eenzelfde manier zo irritant vreemd, zou ik me er ook aan ergeren. |
Hmm nee. Ik schijn wel vaak arrogant over te komen waardoor mensen gaan denken dat ik een hekel aan ze heb, maar als ze met me gaan praten, merken ze dat ik hartstikke cool ben :cool:.
|
Dat noem ik gezonde arrogantie;)
|
Citaat:
|
eh nee? en als anderen dat doen vind ik het stom.
|
Nee, valt wel mee bij mij hoor.
|
Ik probeer mensen te beoordelen op gedrag, niet op uiterlijk (probeer ja:p)
Als hun gedrag heel erg afwijkt van de mijne, dan heb ik een hekel aan die persoon, nouja hekel is een groot woord, het ergert mij... Soms betrap ik mezelf op vooroordelen, omdat ik gewoon uit ervaring weet dat de meeste mensen die een bepaalde kledingstijl hebben, ook een bepaald gedrag hebben die mij niet aanstaat, en dan heb ik het over huppel-blije-regenboog-knuffoll-alto's, de ik-ben-zwaar-satanistisch-en-depressief-en-iedereen-moet-het-weten-goth's en de is-mijn-rokje-wel-kort-genoeg-breezah's... De rest mag ik opzich wel :D |
Iedereen is stom behalve ik :o ;)
|
Eigenlijk kan het mij geen reet interesseren.
|
Nee, want dat zou betekenen dat ik een hekel heb aan iedereen.
|
Citaat:
|
lekkah eenzaam :rolleyes:
|
Citaat:
Ik probeer het zo min mogelijk niet te doen. Maar als er meisjes in de kroeg voorbij lopen met veel te kleine truitjes en veel te lage broeken ga ik me wel eens afvragen waar ze mee bezig zijn.. (misschien doe ik het soms toch wel heel erg:o) |
Oh woeptiedoe, wat een lol. 'Kijk mij, ik draag alleen zwart en ben aanhanger van de wiccatheorieën die ik eigenlijk niet snap maar die voor jou wel bijzonder bijzonder moeten ogen.' Ik kan niet tegen mensen die niet zichzelf zijn, maar zichzelf eerst zo nodig een stempel op moeten drukken. Zich willen onderscheiden door ergens bij te horen waar anderen niet bij horen, daar kan ik niet tegen. Het is een toneelspel waar wij worden geacht in te trappen.
Natuurlijk is het niet erg je anders te kleden of gedragen, zo lang het maar uitbeeldt wat jij graag wilt, en niet wat een of andere rare subcultuur van jou wil. |
nou kijk een hekel kan ik niet zeggen
maar vind het wel jammer voor ze dat ze niet zoals mij zijn :) aangezien ik redelijk tegen perfectie aanzit :evil: ff serieus je mag wel anders zijn, zolang je maar niet zo overdreven gaat doen |
Ik heb alleen een hekel aan mensen die arrogant zijn (en zelfs dan blijf ik beleefd). Verder aan niemand :)
|
Citaat:
Idem. |
Nee, gelukkig niet, dat zou binnen afzienbare tijd het einde van mijn leven betekenen.
|
ja eigenlijk wel, ik heb een hekel aan mensen die me lastig vallen en dat doe ik zelf eigenlijk nooit :p
en dat kan varieren van een irritant schreeuwend 12 jarige oplichtende kutalto, tot een breezersnol van 89 kilo die een rokje aandoen alsof ze 55 kilo weegt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zolang mensen aardig zijn tegen mij ben ik 't ook tegen hun. |
^ misschien ben je wel lachwekkend?
ik moet ook wel eens gigantisch om iemand lachen, en dan kan ik me vaak niet inhouden |
ik heb geen hekel aan mensen die anders zijn... soms zijn mensen die een beetje anders zijn of een beetje gek lijken juist hardstikke leuk(y) maar mensen die willen opvallen onder het mom ik-ben-anders-omdat-ik-er-apart-uit-zie kunnen een diss verwachten omdat ze netzo doorsnee zijn als ieder ander mens
|
Ja. Ik haat iedereen die niet honderd procent hetzelfde is als ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, een hekel eraan hebben is een groot woord :o
|
Ik heb een hekel aan domme mensen. Oh wacht, die zijn niet anders dan ik.
|
Citaat:
ik heb het dus over die mensje ;) |
Citaat:
|
Nee, wrm zou ik? Ieder mens is anders.
|
neeh, maar voor communisten , alto's en skaters maak ik een uitzondering :rolleyes: , dus.............. eigenlijk wel jah , als het 1 van die 3 groepen is.
|
nee
|
Nee. Ik heb wel een hekel aan mensen met bepaalde vervelende
eigenschappen ed, maar dat moet kunnen lijkt me. Bovendien blijf ik ook dan nog vrij aardig ed (iig niet heel hatelijk oid), dus. :) |
Nee
|
Nee.
Ik heb wel een hekel aan een boel mensen, maar dat heeft niks met 'anders' zijn te maken. |
Nee. Wel heb ik een hekel aan mensen die bepaalde karakters hebben. Zoals mensen die anderen pesten of uitschelden zonder reden. Dan heb ik meteen een hekel aan die personen ja.
|
niet echt,ik heb mensen uit allerlei "subculturen" in mijn vriend/kenissenkring zitten,en probeer mensen ook zo min mogelijk op uiterlijk te beoordelen.
maar sommige mensen moet ik niet,ook al heb ik er nooit mee gepraat,het komt dan door bepaald gedrag waar ik me aan stoor |
Ik accepteer iedereen, behalve stinkalto's.
|
Nee, heb ik niet. Dan zou ik een hekel moeten hebben aan alle andere mensen op deze wereld (inclusief vrienden en familie), want ieder mens is anders in hun gedrag en uiterlijk...
|
Ik heb een hekel aan alto's, gothics, eikels, vervelende mensen, mensen die denken dat het leuk is om anderen te pesten, arrogante rijkeluiblagen, communisten en vele anderen.
|
Ik heb alleen een hekel aan mensen die geen respect voor mij kunnen opbrengen op welke manier dan ook. Ongeacht kleding, huidskleur, weet ik veel wat.
Het doet me trouwens wel wat hoe gothics gekleed gaan.. helemaal in het zwart en niet de leukste combi's (n) Maar daar hoor je me verder echt niet over, zolang ik er -behalve visueel ;)- geen last van heb. |
Nee niet echt, iedereen heeft wel iets goeds in zich denk ik ;)
Ik kan me wel ergeren aan mensen, maar dat kan ik ook aan mensen die hetzelfde zijn |
Citaat:
|
Zucht, ik merk al dat mensen een minderwaardigheidscomplex krijgen... ik zit wel met iedereen op de grond dan.
Behalve als het koud is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |