![]() |
Antwoord van marokkanen terug aan minister.
:confused: Ik ben een marokkaan van de straat
ik weet dat elke nederlander mij haat ook al heb ik ze niks misdaan Dat beeld is door de media ontstaan toen is het zo snel gegaan En toen kwam uw (minister)met het beleid tegen de zogenaamde strijd. Tegen de zogeheten criminelen Die de boe slopen en iedereen bestelen.Maar ik wist we dat uw het tegen ons had.Die zonegnaamde criminelen waartegen uw optrad Die criminelen waren wij :confused: De nederlanders kregen hoop en werden allemaal blij Maar let op mij ik zal laten zien hoe het moet .En het zal veranderen en wel met spoed want dit kan niet meer. Dat geouwhoer elke keer Over de jongeren in de buurt De media die al dit ongein Nederland in stuurt De politie die de elke dag op ons staan te loeren En jullie zitten de hele dag over ons te ouwehoeren alsof dat heel is Nou als jullie (nederlanders) dat denken hebben jullie het mis Oh jah bijna vergeten te zeggen Bijna jou vergeten uit te leggen Over de Marokkanen die normaal zijn Die staan altijd inde lichte schijn Nog nooit iets goeds over gehoord over gelezen Maar daarvoor moet je ook bij de Marokkanen zelf wezen. Maar er zijn genoeg goede Marokkanen Masha Allah Dit was mijn verhaal. ewa thallah :nono: |
Als je nou eerst fatsoenlijk leert typen en zinnen te schrijven zonder woorden te vergeten...
|
Dat soort zinnetjes hoeven er voor mij niet bij, zoals "van de straat", maar ach, misschien heb je wel ergens gelijk.
|
Het zijn niet alleen de buitenlanders, ook de nederlandse jongeren kunnen crimineel zijn, alleen altijd zijn het de buitenlanders die in het nieuws komen omdat ze buitenlands zijn en daarom word dat iedereen in het nieuws gegooid en daardoor denken alle andere mensen dat alle buitenlanders hetzelfde zijn, dus door die media gaan de nederlanders de buitenlanders allemaal over een kam scheren.
Het is ook zo erg, omdat de buitenlanders hier buitenlands zijn en dus de dingen hier in ons land staan te vernielen en daarom komt het in het nieuws, wij gaan toch ook niet massaal met alle jongeren naar het buitenland om daar de boel te mollen en te terroriseren, dan zouden de nederlandse jongeren ook allemaal afgeschilderd worden als criminelenen probleem jongeren. En de buitenlandse jongeren worden vaak heel anders opgevoed dan de nederlandse jongeren, en zijn meer opgevoed met eergevoelens. En daar is die doodgeschoten leraar op het Terra College een goed voorbeeld van, die Murat is in die lessen ervoor gewoon uitgestuurd, en als hij dan terugkomt in de klas dan denkt hij dat alle andere denken: "Oh daar heb je die loser weer" en gaat hij zich minderwaardig voelen en is zijn eer aangetast en daardoor heeft hij die leraar waarschijnlijk neergeschoten, maar nederlandse jongeren die worden eruitgestuurd en dan komen ze terug en denken: "pech gehad". En de andere klasgenoten denken meer van"Ja leuk dan zal hij de volgende les de leraar wel weer op de kast proberen te jagen" Dus hier heb je een paar redenen waarom de buitenlanders zo in de zeik gezet worden. Maar dat betekend natuurlijk niet dat alle buitenlanders hetzelfde zijn, bij mij in de klas zit ook een turk en die is hartstikke tof, dus die zijn er ook alleen worden weggeschilderd door alle negatieve dingen die worden gezegd over buitenlanders. Hopelijk heb je hier een beetje antwoord mee. p.s nee ik ben zelf geen buitenlander ofzo |
Citaat:
|
Ik haat Marokkanen niet. :)
En Turken trouwens ook niet. Een van m'n klasgenoten was Turks (nouja, etnisch, haar ouders kwamen uit Turkije), en dat was toevallig wel een heel normaal meisje waar ik elke dag samen mee reisde en veel sprak. :) |
Citaat:
Net zoals de Nederlanders.. |
Citaat:
Maar de meeste zijn wel normaal. En er zijn genoeg criminele nederlanders, bij ons op school zijn de groepjes 'bijna-criminelen' half Nederlands en half buitenlands, dus iedereen is goed vertegenwoordigd. Maar er zitten bijna geen allochtonen op het VWO, één Bosnisch meisje, maar die woont hier ook al sinds groep 4 ofzo. |
Citaat:
:nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tazaboy, laat de poëzie voortaan over aan Abdelkader Binali en/of Raymzter. Moet het trouwens niet Tanzaboy zijn? Of euh..Tazzzz boy? :)
Sorry, werd ook even taalvaardig. :cool: |
Zie voor mijn mening het gedeelte van de post van nare man: "Net zoals niet alle Marokkanen crimineel zijn, zijn niet alle Nederlanders domme LPF'ers."
Heeft volgens mij alleen niet zo heel veel met school en/of studie te maken. -> DK |
Citaat:
|
Dat is inderdaad een sterke generalisering. Want als iedere Nederlander Marokkanen haat, waren er weinig Marokkanen meer te vinden ;)
Ik weet ook niet of het noodzakelijk is om ethniciteit te vermelden bij bijvoorbeeld een geweldsdelict. Wat is de toegevoegde waarde ervan? |
ik krijg altijd het idee dat als er een misdrijf is geweest en de dader is nederlands, dat niemand er iets over zegt, en anders word er wel gelijk wat gezegd over de afkomst van diegene
ja die Murat, was wel weer een buitenlander.. ja met een nederlands paspoort ja.. mensen willen het misschien graag horen omdat ze niet willen geloven dat nederlands zulke dgen ooki doen?? misschien voegt dit niets toe en is t dom.. maar dat risico neem ik dan maar |
Citaat:
|
Citaat:
:nono: |
ik heb er al wat anders van gemaakt, als jij dat in je quote ook eens zou doen ;)
|
zijn er ook nederlanders van de straat in de zaal?
anders dan kan je lullen wat je wil maar dan weet je natuurlijk niet waar je het over hebt |
Waarom probeer je in rijm te typen?
|
Waarom niet? Als je gewoon consequent elke keer de afkomst vermeldt krijg je tenminste een goed beeld.
En dat niet elke Marokkaan of Turk slecht is weet een ei ook wel. |
Citaat:
|
Omdat die mensen nou eenmaal iets fout gedaan hebben? En als een stel jongeren rondhangt op straat dan let de politie daar net zo goed op. Verder hoor je vaak van "oeh jij scheldt mij uit jij discrimineert!" maar als iemand een Nederlander uitscheldt dan moet dat maar prima kunnen. Nee sorry hoor, niet alleen Nederlanders discrimineren. En er zijn heus wel goede Nederlanders en Marokkanden. Niet meteen alles en iedereen over 1 kam scheren
|
ik discrimineer niet, ik ben geen discriminant ofzo he, ik constateer alleen feiten!!!!
|
De rotte appels moeten aangepakt worden. Het domme volk snapt dat niet en daarom krijg je dit beeld.
|
Citaat:
Inbraak in juwelier door 24-jarige Nederlander. "Ok, een inbraak bij een juwelier..." Overval bij benzinepomp door 20-jarige man van Marokkaanse afkomst. "Ja hoor, tis weer eens een Marokkaan." Als zoiets door een Nederlander wordt gedaan, wordt het gebagetalliseerd, als het door een Marokkaan wordt gedaan, wordt er direct een stempel op gedrukt. Nou weet ik alleen niet of je daarom de berichtgeving moet aanpassen, want die is wel objectief. Alleen wordt het verschillend geïnterpreteerd. Ik hoop overigens dat de misdrijven door een Nederlander net zozeer in de krant komen als de misdrijven door een allochtoon. Daar twijfel ik ook wel eens aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zit in een klas met veel buitenlanders. Wat een heerlijke discussies kun je daar mee voeren zeg:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar er zijn genoeg goede Marokkanen Masha Allah
Wie is Masha Allah? En klopt, ze zijn er wel maar die komen niet in het nieuws gek he?! Vorige week was hier een dikke bonje in de stad met een groep van 30 ongeveer en bestond grotendeels uit Turken en marokkanen nou dan maken ze zichzelf ook niet echt populair. De "slechte" verpesten het voor de goede om het maar zo te zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat het cool is om op allochtonen te schelden. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
Al dat gelul met 'ik ben marokkaan' terwijl de meesten hier gewoon zijn geboren, accepteer eens je geboorteland en de samenleving waar je in opgroeit en kom niet de hele tijd aan met zulk gezeur als je jezelf weigert Nederlander te noemen... Zo onstaat er inderdaad een scheur in de samenleving... Kijk eens naar Canada waar allemaal nederlanders naar toe zijn gegaan, die lopen ook niet allemaal te verkondigen dat ze Nederlanders zijn... |
Citaat:
|
ik zeg niks, straks word ik weer bestempeld als extreem-rechts.....
|
Die rare woordjes en zinsdeeltjes ertussen heeft hij erin gezet zodat het rijmt ;).
Maar ehm, lees anders het artikel in het volkskrant magazine van vandaag eens :). Kost 2 euro en dan zit er nog een hele dikke krant bij ook :P. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |