![]() |
Poëziewedstrijdprobleempje
Haj! ik doe weer mee aan een poëziewedstrijd (wie niet waagt niet wint, nietwaar), maar ik zit weer met hetzelfde dilemma; ik heb twee 'opstuurbare' gedichten, maar weet niet welke ik moet kiezen... Help? :p
Over zweven “En ik ruilde -alsof ik het elke dag deed- de eindige aarde voor het eeuwige zweven in” Gedragen door mijn vleugels zweef ik door een bewogen leven Hoog in de lucht en mijn mond ademt witte wolkjes uit Maar ik word moe, moe van al dit zwemmen in de lucht Even laat ik de aarde beven aan een fijne rode draad En opeens Laat ik los Alles werd Niets, Niets werd Alles Maar tegelijk bleef alles toch -zoals ik stiekem had gehoopt- hetzelfde -------------------------------------------------------------- Serafijn Hij is het die je droomt op een wolkeloze nacht en hij zal tegelijk je droom doorprikken als hij kan Hij is het die je - op een geruisloos moment - de klanken schenkt om te twijfelen over het Alles of het Niets En hij is onbreekbaar met z'n matglazen huid en oceaangolvende haren z'n ranke vleugels wiegen zich een weg op de wolkige wind Geen pijn zal hem doorgronden Geen macht zal hem verslaan Want niemand, Serafijn, durft jou ooit te ontkennen. Jij, de essentie van het bestaan. |
Oeh, best lastig inderdaad, ik vind het verschil in kwaliteit niet zo groot, maar mijn stem gaat uit naar de eerste, die spreekt me gewoon meer aan.
|
Waar haal je al die wedstrijden vandaan? :cool:
|
Citaat:
mijn oog viel op een poster die ophing in de tekenschool, dus meedoen dan maar ;) en mja, kunstbende is natuurlijk wereldwijd bekend :p |
Mooie gedichten, ik denk dat ik de 1e iets mooier vind omdat het mysterieus is, de tweede is dat iets minder :bloos:
|
Citaat:
hmm die eerste spreekt mij ook wel meer aan eigenlijk :p maar tblijft zo moeilijk. ach ik zie wel ;) stoort die 3 keer "alles" niet op het einde? en zo ja: door wat zou ik het kunnen vervangen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00. |