![]() |
Heb jij een ander levensdoel dan gelukkig worden?
Ja, zie titel dus.
Ik heb het wel over je hoofd-levensdoel, niet over een of ander leuk dingetje dat je ook nog zou willen bereiken. |
Geld verdienen!
|
Werelddominatie.
|
Ongelukkig worden.
|
@ allemaal:
Vinden jullie dat er eigenlijk iets anders belangrijker kan zijn dan gelukkig worden? Of heb je dan verkeerde waarde-oordelen.. |
Dat is onmogelijk. Als het je niet gelukkig maakt, is het niet je doel.
Een doel is iets wat je wilt, en dat is altijd gelukzalig. |
Gelukkig worden staat op nr. 1, absoluut.
Verder heb ik nog veel (persoonlijke) doelen in mijn leven, maar die sluiten allemaal aan op die nr. 1. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook al spring ik nu van de brug dan doe ik dat omdat ik daar gelukkig van word. |
Ja.... gelukkig blíjven :)
|
Ik hoef niet eens per se erg gelukkig te worden, dat is niet mijn levensdoel. Ik wil gewoon blijven leren en dingen blijven zien en na kunnen blijven denken... verder niets... of me dat nu gelukkig maakt of niet, dat maakt me niet zoveel uit.
|
Citaat:
|
Als je iets wíl, dan is er toch een reden om dat te willen; namelijk omdat je je er beter door voelt etc. Wie wat wil, wil gelukkig worden.
|
Citaat:
Ik denk trouwens dat sommige politiek-obsessieve mensen ook een ander levensdoel hebben: nl. hun idee verwezenlijken. En bij kapitalisten: zoveel mogelijk geld & macht uiteraard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
iets goed kunnen en daar op wat voor manier erkenning voor krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vergaren is streven naar geluk eten is streven naar geluk lopen is streven naar geluk ademen is streven naar geluk streven naar geluk is begeerte leven is begeerte |
Citaat:
|
Citaat:
awel, mijn punt is ook niet zozeer gemaakt met deze filosofische discussie. Wat ik bedoelde is meer dat je vraagstelling diepdenkende mensen de verkeerde kant op kan leiden. |
gelukkig en gezond blijven
|
Citaat:
Ik heb ook spijt van deze nick.... |
Citaat:
|
iets betekenen voor anderen.
|
Citaat:
Maar in het geval van moeder theresa en co: misschien waren ze wel zo geobsedeerd door hun godsdienst dat ze alles deden om dat na te leven, en kon het geluk van anderen hun weinig schelen... Dus hun levensdoel is dan naleven van hun godsdienst. |
heb er nog nooit overnaged8 wat mijn levensdoel is... ik zweef maar een btje door de jaren heen,.. doe mijn best op sgol,.. en probeer de andere dingen die ik doe zo goed moeglijk te doen,... het zal wel goed komen...
|
Citaat:
Stel, we nemen persoon A. Persoon A is in volledige stilstand. Hij doe niets. Nu is er taak B. Taak B kan alles zijn wat je maar kunt bedenken. Bijvoorbeeld de vuilnis buiten zetten. Waarom zou persoon A taak B gaan uitvoeren? Waarom komt hij in beweging? Waarom doet hij iets? Omdat hij iets wil doen. Waarom wil hij iets doen? Omdat hetgeen wat hij doet, iets voor hem doet. Wat doet dat voor hem? Het geeft hem een hogere graad van geluk. |
Citaat:
Dat denk ik dus helemaal niet. Bijvoorbeeld: naar school gaan en huiswerk maken en dat soort lastige dingen, dat leidt misschien indirect tot geluk maar toch zeker niet direct? |
iets groots, ben vandaag lekker vaag....
|
mijn levensdoel is eerder zolang mogelijk gezond zijn en leuke dingen doen, het gevolg is dat ik gelukkig word, maar dat krijg je als je iets doet wat je wilt
|
Citaat:
|
levensdoel ???
ik leef bij de dag! |
Citaat:
Stel, je krijgt twee opties: 1. Je zal nooit van je leven meer iets doen, maar je bent heel gelukkig. 2. Je zal je hele leven blijven leren en dingen blijven doen, maar je wordt nooit gelukkig. Welke zou je kiezen? Ik ga voor optie 2, omdat ik dingen weten belangrijker vind dan heel gelukkig zijn. Klinkt misschien gek, maar ik leg het nog wel eens uit :P Nu niet :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je voorbeelden zijn niet zo goed in dit geval denk ik. |
Ik wil ooit een BMW rijden. :rolleyes:
:p |
gelukkig zijn houdt in dak al mn doelen al bereikt heb, dus dan is er niks meer over:p
|
Anderen gelukkig maken door te onderwijzen. Maar ik denk dat dat ook wel onder eigen geluk valt.
|
ik leef bij de dag......
|
ik ben nog druk op zoek naar mijn doel :p
|
Overleven, gelukkig zijn is slechts relatief.
|
gelukkig zijn is iets wat je bereikt door dingen waar je gelukkig van word.... en dat zijn dus mijn doelen, daarmee word ik gelukkig
|
Iedereen heeft het levensdoel om gelukkig te worden
|
Huisje bootje beestje ;) maar daar word ik gelukkig van. Zou iets anders niet weten.. voor de komende paar jaar een goede opleiding zodat ik bovenstaande kan bereiken
|
Succesvol zijn.
En dat staat niet automatisch verbonden aan Gelukkig Zijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |