![]() |
psychologisch onderzoek ?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb er namelijk maandag 1, maar ik heb geen idee wat ik er van moet verwachten. Dus iemand, misschien? |
Juh, ik heb ervaring met psychologisch en psychiatrische onderzoeken.....
Uhmz, bij m'n eerste psycholgische onderzoek was ik 5 uur zoet... Tekeningen maken, testen op de pc maken. Verder moest voor m'n ouders + stiefvader en zussies een huisdier verzinnen en dat uitleggen. enzovoort. Ik weet niet meer exact welke testen ik allemaal heb gemaakt... het ligt er uiteraard ook aan op welke dingen je wordt gestest... Het is in ieder geval niet eng ofzow :) Heb je het onderzoek bij je eigen hulpverlener of bij een andere psych? |
bij een andere psych.
[edit] en oja, ik heb niet echt een eigen hulpverlener. Ik ben nog maar 4 keer bij dat instituut of hoe je het ook moet noemen(Triversum) geweest, en heb voornamelijk intakegesprekken enzo achter de rug. En een psychiatrisch onderzoek dan, maar dat was niet echt boeiend. [/edit] |
ik heb wel een paar psychologische onderzoeken gehad. het hangt er maar net vanaf wat ze willen onderzoeken. meestal krijg je veel vragenlijsten en wat teken en puzzel opdrachtjes.
|
Ik vraag mij echt af in hoeverre er zinnige dingen uit zulke onderzoeken af te leiden zijn...
Tekeningen maken, huisdieren verzinnen.. erg moeilijk om iets uit te concluderen lijkt mij, tenzij je al weet wat iemand heeft maar dan ga je naar iets toe beredeneren. |
Citaat:
Ik heb nog nooit zo'n test gehad, ik zou dus niet weten wat ze vragen, enz. |
Ik heb geen vragenlijsten gehad, maar wel gewoon een stuk of 4 gesprekken en ik moest een levensgeschiedenis schrijven. :s Heb dinsdag afsluitend gesprek, daarna begint de therapie. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
IQ-tests vind ik ook bullshit ja. Ik vind het altijd prachtig om domme mensen die redelijk hoog scoren te horen zeggen maar mijn IQ is toch hoger dan die van jou. Of mensen die zeggen zijn IQ is vast vet hoog.
Echt intelligente mensen zeggen dat soort dingen niet tegen anderen, want die beseffen dat IQ tests onzin zijn. Ik vind het echt apart dat er mensen zijn dat je intelligentie in getalletjes kan uitdrukken. Je kan schoonheid toch ook niet in getalletjes uitdrukken? Of iemand zijn tennistechniek? Ik denk dat we ons brein meer kunnen laten doen dan ontbrekende sequenties invullen van woorden, plaatjes, cijfers en degelijke. Beetje simpel. En vaak zijn er meerdere oplossingen mogelijk, alleen daar mag je niet uit kiezen. Ze zeggen soms beste oplossing, maar wat is het beste? Er is geen beste. |
Er zijn ook missverkiezingen (schoonheid in een getalletje) en tenniswedstrijden (tenniskwaliteiten in een getalletje), dus dat kan wel. ;) Maar goed, dat is een heel andere discussie, die nit in deze topic thuis hoort.
Het gaat om een oplossing, een indruk van iets. Door tests kun je mensen en uitkomsten met elkaar vergelijken. Er is onderzoek naar gedaan en ik denk dat ze dus idd wel het 'best bruikbare' er uit kiezen (of het minst slechte, hoe je het wilt noemen). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, das een andere discussie, hier heeft TS niet zoveel aan. |
Citaat:
|
IQ tests zouden intelligentie moeten meten en dat doen ze niet.
|
Ik heb echt geeen idee wat ze gaan onderzoeken.
Het gaat vooraf aan opname. Dusch... |
Citaat:
|
Nee ook al niet.
Ik heb echt geeen idee wat ik kan verwachten ( nu dan een klein beetje ). Jullie horen morgen wel hoe het is afgelopen dan :P |
Citaat:
een kat: betrouwbaar, komt altijd thuis, kent zijn dierbaren en doet lief. Een muis: irritant, jat vreten, maakt dingen kapot... Teveel interpretatieverschil. |
Citaat:
ik moest bijvoorbeeld mij gezin tekenen, ze kijken dan wie je tekent, dus wie je als in het gezin beschouwd, maar ze zagen ook dat ik eerst heel lang zat te kijken en te denken voordat ik begon te tekenen en tijdens het tekenen gumde ik een heleboel, bovendien tekende ik geen hoofden, omdat ik vond dat ik niet mooi kon tekenen en ik mijn familieleden niet wou beledigen... nja, en dan trekken ze dus neit alleen conclusies uit de tekening. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tot zover het offtopic gedeelte van mij 8P |
Zo, dat is weer voor bij.
Tjemig, dat was wel flink saai zeg. 2.5 uur heeft het geduurd. Het begon met iets om mijn capaciteiten te testen. Dat viel nog wel mee. Maar verhaaltjes bedenken bij tekeningen vond ik toch wel iets minder. Zomaar een mens tekenen vond ik ook niet super, maar echt moeilijk was het niet. Maar ik ben blij dat het achter de rug is. |
jah ik heb al gehad bij een psychotechnische proef dat ik dacht dat ik zeer goed gescoord had omdat ik het zo makkelijk vond.... bleek dat ik ferm gebuisd was.
dat was zo een proef waar je met anderen moest overleggen waar je een tehuis voor oude mensen of een kleuterschool ging bouwen enzo. |
Oh nee, dat heb ik niet gehad.
Gelukkig :P |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07. |