![]() |
[eMule] Software belast CPU volledig
Ik zit met een heel vreemd probleem, zodra ik eMule start schiet mijn CPU-belasting omhoog tot 100%! (Volgens Windows taakbeheer gebruikt eMule c.a. 95%).
Iemand enig idee waardoor dit komt? Er staan maar 4 transfers in (waarvan 1 nu actief is). OS: Windows XP eMule: v0.30e Verbinding: DSL 1024/512 CPU: Pentium 4; 2,40 ghz RAM: 256 MB SD-ram Overige info: Alleen eMule draait, op mijn virusscanner, Opera en MSN Messenger na. |
Dat lijkt me niet gezond. Heb je al geprobeerd een andere build van eMule te gebruiken? Zo'n simpele applicatie hoort niet zoveel load te genereren...
|
Citaat:
|
Ik had ook toen ik e-mule en/of overnet aanzette dat mn computer ineens zei dat de systeembronnen laag waren oid. k heb 't er toen maar allebei afgeflikkerd omdat ik dacht dat 't aan m'n trage pc lag (amd duron 750Mhz).
|
kijk 'ns of "webserver" aanstaat in eMule (bij mij nam die al m'n CPU in beslag)
verder zijn er in eMule nog enkele optie's om eMule sneller te laten werken (statusbalken flat, no-realtime-update, disable known-clients-list, disable-queue-list, on resize update statistiscts etc etc) probeer 'ns wat, en kijk of je de boosdoener kan vinden |
Webserver was al uit en CPU-saving stond ook allemaal aangevinkt, en de bars waren allemaal ook al flat :s
|
Citaat:
|
Probeer anders eens de nieuwe Kademlia eMule-variant client en kijk of die ook zoveel load genereert. Volgens mij was 't wel een bekende bug uit .30e, ik weet alleen niet meer waardoor ie veroorzaakt werd. Aangezien eMule niet meer verder ontwikkeld wordt, werkt de Kademlia client misschien wel.
|
Je zou op het Emule forum rond kunnen vragen; ik heb ff snel rondgekeken maar kan niet echt veel relevants vinden.
forum.emule-project.net |
Ik gok dat je net je eigen bestanden hebt toegevoegd aan eMule en dat eMule nu probeert hashes te maken voor al deze (potentieel nogal grote) bestanden. Dit genereert een hoge load, maar omdat het waarschijnlijk op lage prioriteit gebeurt hebben andere applicaties er niet zoveel last van.
|
Citaat:
|
Doet hij het ook als je eMule in de systray hebt staan (dus niet op desktop)..
Bij bittorrent clients werkt het iig wel :) :p |
Citaat:
|
Kademlia client nu al geprobeerd?
|
http://skatertod.de/emule/Plus/Installer/
De laatste versie is inmiddels "i" Geen problemen, Nederlands als je dat wilt, evengoed eMule. |
Is eMule niet gewoon je files aan het Hashen? Dat moet eenmalig, ook als je een file hebt gecomplete moet dat eerst gehashed worden. Dan behoort ook je HDD flink bezig te zijn.
Anders idd even kademlia client uitproberen, die overigens nog wel alpha/beta kwaliteit zijn. |
Dat duurt niet zo lang. Ik heb perongeluk m'n MP3 dir toegevoegd en daar was 'ie ook zo mee klaar, MD5 is niet zo CPU intensief dat 'ie daar uren mee bezig is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, alleen de incoming dir van eMule is geshared... |
Citaat:
Uninstall deze versie en install een nieuwe versie, zie mijn post. Dit ligt aan je versie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |