![]() |
verkeers-irritatie
waar kan je je zo over druk maken in het verkeer, en hoe reageer je daar op
TS begint: ik vind het heel vervelend, als iemand zonder te kijken de deur van een auto opengooid zodat ik vol op de rem moet om net niet te botsen ik reageer meestal: stomme <kerel/vrouw> ken je niet uit je doppn kijken |
als ze hun richtingwijzers niet aanzetten !!
|
Citaat:
|
Sukkels die:
onnodig links blijven rijen plakken geen richting aan geven niet snappen dat een invoegstrook langer is dan 1 meter 2 parkeerplaatsen in beslag nemen hun groot licht aan hebben of waarvan de lichten van hun auto verkeerd zijn afgesteld eerst van rijstrook verwisselen en dan pas kijken of dat wel kon dit zijn wel zo ongeveer de grootste ergenissen die ik bijna elke dag wel meemaak |
-te hard rijden (zijn meestal ook de klevers)
-midden op de snelweg rijden als er drie banen zijn, zodat als je wil inhalen helemaal naar links moet. -mensen die heel erg langzaam rijden op de snelweg=gevaarlijk. -mensen die harder gaan rijden als je ze inhaalt -mensen die voorrang nemen zonder dat ze dat van mij horen te krijgen -mensen die andere mensen voorrang gaan verlenen zonder dat ze dat eigenlijk hebben, dit zorgt voor onverwachte situaties. |
- Bumperklevers.
- Inhalende vrachtwagens op de snelweg. - Onnodig links blijven rijden. - Gedrag van scooters op de weg. - Mistlampen aan. - Mensen die te langzaam rijden. - Mensen die geen richting aangeven. - (Brom)fietsers zonder verlichting. :) |
-Trage mensen
Hoe reageer ik: 'Eikel' |
Bruggertjes zijn altijd zo verschrikkelijk. Als je achter zo'n grote groep aan fietst is dat echt een drama. Bij elke bocht zijn er wel een paar gangstertjes die eens heel stoer door de berm willen crossen. Terwijl ze dat doen snijden ze andere bruggers af en bats, staat de hele groep opeens stil zodat jij boven op je rem mag staan. Maar een voorbeeldje. Dat soort ongein wordt ik echt moe van.
|
Mensen die niet oversteken als je voor ze stopt bij een zebrapad.
reactie: boos kijkend stilstaan en wild gebaren dat ze als de wiedeweerga moeten oversteken :mad: |
(op scooter) fietsers die zonder ook maar 1 poging om achterom te kijken zomaar ineens de weg over steken.
hoe reageer ik: remmen ;) , heel soms toeter ik ze ff goed wakker maar meestal heb ik zo iets van laat ook maar....... |
mensen die niet doorrijden
ze hoeven echt niet over het asfalt te vliegen, maar sommige mensen zijn er gewoon bang voor om met de stroom mee te rijden |
mensen die langzaam rijden
die je nie laten invoegen hm.. ik rijd zelf nog geen auto of scooter ofzo... en ik fiets ook niet :o dus weet er niet echt meer |
Geen knipperlicht gebruiken op de rotonde! Dat is echt zo fout voor de doorstroming!
|
Citaat:
|
Auto's die geen knipperlichten gebruiken.
Vrachtwagens die vinden dat ze voorang hebben. Bussen die vinden dat ze voorrang hebben. Voetgangers die vinden dat ze voorrang hebben. Auto's die vinden dat ze voorang hebben. |
(BROM)FIETSERS
- (brom)fietsers zonder verlichting - Scooteraars die op plaatsen waar ze op de rijbaan moeten rijden op het fietspad komen omdat ze daar wel 90 kunnen AUTO'S - te langzaam rijden zonder enige aanleiding - de standaard punten als bumperkleven en onnodig links rijden - verkeerd afgestelde koplampen - misbruik van mistlampen - verkeerd of niet gebruiken van knipperlichten - mensen die een keer per jaar met een aanhangwagentje rijden met alle gevolgen van dien VRACHTVERKEER - inhalen op plaatsen met inhaalverbod - chauffeurs die hun auto midden op de weg parkeren met als gevolg een verkeersinfarct (niet alleen vrachtwagenchauffeurs) VOETGANGERS - Voorrang nemen als ze het niet hebben - Voorrang hebben maar het niet nemen Als ik nu zo terug kijk dan erger ik me blijkbaar erg vaak in het verkeer, in de praktijk merk ik dat echter niet zo, ik doe er dan ook niets aan, ik kan me er wel aan gaan ergeren maar dat heeft toch geen zin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bellende studenten op de fiets (n)
Op weg van college naar huis, ongeveer 1500 meter had ik eens drie keer op dat korte stuk bijna een ongeluk en dat allemaal op 1 dag :s |
Van die scholieren die bij voorkeur met zn 5-en naast elkaar fietsen en de bocht om gaan zonder ook maar te checken of er iets aankomt.
|
Bumperklevers, gebrekkig gebruik van de richting aanwijzer, pubertjes zonder helm op een opgevoerde snorfiets, mensen die niet op ambulances letten (horen ze hem aankomen, vol op de remmen want "zo kan hij er vast langs" en dan zien ze pas de verhoogde rijbaanscheiding *grrr*).
Genoeg dingen iig en dat is alleen nog maar als ik op mijn brommer zit. Wordt wat met autorijden straks :s |
- Bumperklevers die je bijna naar de rechterrijbaan duwen, ookal rijdt er rechts van je een auto
- Auto's of fietsers die geen richting aangeven op de rotonde. - Fietsers die met meer dan 2 naast elkaar op een weg rijden waar anderen er last van hebben. - Auto's die heel hard aan komen rijden bij een oversteekplaats en op het aller laatste moment toch stoppen. - Auto's die heel langzaam aan komen rijden bij een oversteekplaats en vervolgens toch gas geven zodra jij oversteekt. |
auto's die provocerend naderen
meer dan 2 fietsers naast elkaar asociaal gedrag op de snelweg getreuzel door de auto voor je (bijv. bij oversteken) Mensen die voorkruipende auto's ertussen laten |
-mensen die te langzaam rijden
-mensen die hun groot licht te lang aan laten staan. -te lang links blijven rijden etc. Ik erger me dood in het verkeer :D |
bumperklevers......dr zat er pas weer een voor me...
nee goed.. bestuurders die verdomd goed zien dat jij eraan komt, en dat jij voorrang hebt, en nog superhard scheuren, en dan op het laatste moment remmen. lig je daar zowat met een hartstilstand over je stuur heen te hijgen van angst. of van die stupide voetgangers bij een zebrapad die net zolang wachten totdat jij (met je fietsje) er bijna bent, en DAN pas steken ze over. dikke bmw bestuurders die denken dat ze de hele weg ownen.. gister zat er eentje voor ons. die zat de hele tijd zenuwachtig te slingeren en te kijken of ie kon inhalen. ARGH. :mad: hele kudde fietsers die niet even achter elkaar kunnen rijden als je wilt passeren. (n) and so on... :o |
Citaat:
maar ik blijf kalm :) |
Uit ervaring weet ik dat fietsers zonder licht misschien wel het meest gevaarlijk zijn.
|
Citaat:
weet je wat ik vandaag irritant vind, me snor die wil niet starten :(:(:(:( maja niet echt verkeers irritatie |
mensen die niet begrijpen wat je bedoeld
als je met groot licht knippert |
Vrouwen.
|
1. onnodig links rijden of de hele tijd in et midden, dat is toch wel de grootste ergernis, ik heb dan ook regelmatig de asociale neiging om met mn grote licht hun kofferbak te verlichten sniet goed ik weet et)
2. onnodig bumperkleven, als er zon sukkel de hele tijd links rijd mag et van mij best, is et onnodig en je doet et wel, dan ga ik gewoon zoveel mogelijik naar links rijden zodat al et vuil, steentjes e.d. wat zeg maar buiten de baan ligt allemaal op zn lak geslingerd word. 3. mensen die 30 gaan rijden door de bebouwde kom.... 4. mobiele flitspalen, laten ze leerlingen gaan pakken die aanslagen willen plegen op hun leraar ofzo. dr zijn er vast nog wel meer, maar dit waren toch wel de meest irritantste (n) |
mensen die 40 rijden als je 50 mag
mensen die geen knipperlicht aandoen als ze van de rotonde afgaan, :mad: |
Als ik op de fiets zit, irriteer ik me echt aan ontzettend veel dingen in het verkeer.
- Auto's die te langzaam rijden - Auto's die weer te snel rijden - Oude vrouwetjes en mannetjes, die fietsen zo langzaam en met al die drukte heb je echt de pest erin dat je ze niet 1-2-3 voorbij kunt - Stoplichten die een half uur op rood blijven staan - De stadsbussen die steeds voor een halte motten stoppen, dan ga je ze met moeite voorbij en dan komen ze weer langs omdat zij sneller rijden, stoppen ze weer en begint het liedje weer van voor af aan... - Voetgangers die onverwachts oversteken waar geen zebrapad is - Auto's die je echt gevaarlijk inhalen, ze raken je net op een haartje na niet aan etc. etc. etc. |
fieters die geen licht gebruiken en dan nog het liefste vlak voor de auto oversteken en denken dat je ze wel ziet (n)
ik zie ze wel maar je schrikt je dood. auto`s die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde of het wisselen van baan op de snelweg. bumperklevers die je heel erg zitten op te jagen terwijl ze zien dat je op dat moment niet een baan kan opschuiven |
-mensen die achter mij blijven kleven, meestal ga ik expres 5 of 10 km zachter rijden :o
-auto's die me afsnijden -auto's die op de snelweg vlak voor je langs gaan om de afslag te halen - heb ook een keer gehad dat iemand het portier van een vrachtauto open gooide en dat ik niet langs fietste, klabangs.. :( |
- te langzaam rijden zowel in de auto als op de fiets
- mensen zonder verkeersinzicht en niet inzien wat voor fouten ze maken |
als ik, 's ochtends, vreedzaam op mijn fietsje naar school rij..
ik zit in een bocht er komt een auto aan die auto ziet mij niet neemt de bocht ten volste en daar rij ik auto komt recht op mij af helene moet de sloot in auto scheurt vrolijk verder :s :s |
- vertikken groot licht uit te zetten als er iemand nadert
- bumperklevers - geen richting aangeven (ook op een rotonde) - automobilisten die bij nadering v.e. kruispunt meteen midden op het fietspad gaan wachten ipv ervoor - vrachtwagens die elkaar op een snelweg inhalen met een tempoverschil van 5 km/h |
-Trage mensen
-stoplichten die te lang op rood staan -agenten die bij hetzelfde stoplicht gaan controleren of je door rood rijdt |
fietsers die hun hand niet uitsteken
mensen die voorrang nemen |
Je kunt je aan zoveel ergeren in het verkeer, ik doe er niet meer aan. Dus: ik erger me in het verkeer aan mensen die zich ergeren aan dingen in het verkeer :P
Reactie: tssss :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fietsers zonder licht....
|
Citaat:
|
hordes wielrenners die de hele weg in beslag nemen en geen ruimte willen maken voor overig verkeer.
Arrogante ezels :nono: |
Mensen die verkeersituaties niet snel door hebben en gaan stoppen op een voorrangsweg :rolleyes:
en mensen die niet snappen waar die haaietanden voor staan :mad: |
- Mensen (vooral vrouwen en bejaarden) die niet in durven te voegen en daarom maar stil gaan staan op de invoegstrook (vooral op zondag!)
- Mensen die niet binnen de lijntjes kunnen rijden - Klevers... - Inhalende vrachtauto's - Mensen die niet snel genoeg naar rechts gaan na het inhalen (zodat ik niet hen weer kan inhalen) |
Citaat:
|
Wielrenners die niet opzij gaan en mensen die hun richtingaanwijzer niet aanzetten. Verder mensen die 15 rijden op een weg waar je 80 mag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22. |