Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   kleurlenzen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=731112)

SillySil 25-01-2004 16:28

kleurlenzen

hoi :)

gister ben ik naar mijn opticien geweest om mijn maandlenzen op te halen, en daar kreeg ik van mijn opticien als cadeautje kleurlenzen mee speciaal op mijn sterkte.

afijn, vond het wel cool en heb ze ingedaan.
toen ik ze inhad keek ik echt superwazig .. (terwijl ze wel op mijn sterkte waren) en telkens als ik mijn ogen draaide of sluitte, 'dreven' ze van mijn pupil af, en moest ik steeds knipperen om ze weer goed te krijgen.

is dat bij alle kleurlenzen zo?
ik dacht het zal wel hetzelfde zitten als mijn gewone lenzen, maar viel dat vies tegen :nono:

ik baal er onwijs van want het stond echt supermooi!
Ik denk zelf niet dat het aan de kwaliteit ligt ofzo, want ze zijn speicaal op mijn sterkte gemaakt en mijn opticien zei dat het geen kwaad kon :cool:

mijn vraag dus of jullie ook wazig zien en dat ze steeds 'wegdrijven' zeg maar? :(

freakjuh 25-01-2004 16:33

Ik verplaats em naar L&G.

Maarten 25-01-2004 16:59

Ik wil ook zulke cadeautjes! :)

Ehm, wat voor lenzen zijn maandlenzen en wat voor lenzen zijn de kleurlenzen?

Maandlenzen zijn denk ik zacht en die kleurlenzen zullen dan wel hard zijn?

Ik weet het niet hoor...

SillySil 25-01-2004 17:02

Ik heb zeg maar zachte maandlenzen (die gaan een maand mee ;) )

Mijn kleurlenzen zijn ook zacht en voor een maand.
daarom zouden ze dus precies hetzelfde moeten zijn als mijn gewone lenzen en zou ik niet wazig moeten zien enzow ...

vage dingen (n)

Maarten 25-01-2004 17:08

Kijk je met beide ogen even wazig? Heb je ze niet toevallig omgekeerd ingedaan?

Het zijn maar ideeen ;)

Sarah 25-01-2004 17:09

Teon ik laatst ging vragen naar de prijs van zachte halfjaarlenzen, bleek dat ook niet genoeg informatie te zijn; het verschilt ook nog per merk en het ligt een beetje aan je oogbolling en alles. Misschien ligt het daar aan?

SillySil 25-01-2004 17:11

ja met beiden ogen wazig ja..ik heb ze ingedaan hoe ze in de verpakking zaten ..het lijkt me stug als ze dan verkeerd om zitten..maar zou kunnen natuurlijk!

Ik voelde ze ook zitten maar ga straks nog maar eens proberen.
Misschien moet ik mijn ogen even laten wennen eraan ofzo..en misschien dat het dan beter gaat (y)

sunna 25-01-2004 17:12

ik heb 5 paar kleurlenzen:
fel groen
zwembad blauw 2x...
licht paars ( mooi!)
bruin

en... bij mij zitten ze heel goed eigenlijk... ik voel ze niet en daarom vraag ik altijd ff heb ik ze nog inzitte :p
anyway ze zijn trouwens ook zacht

Roos 25-01-2004 18:19

Misschien heb je ze "binnenstebuiten" ingedaan? Anders zou ik het ook niet weten :)
Wel cool dat je dat krijgt van je opticien :cool:

hansjuh 25-01-2004 19:38

Ja idd! ik had ze een tijdje geleden ook bijna gekocht maar toen vond ik ze te duur.

Waarom ze niet goed zitten snap ik dan ook niet? misschien eens aan je opticien vragen!

powerguy 25-01-2004 19:42

ik heb harde lenzen, maar best irri ogen voor lenzen eigelijk, omdat mijn voorkant van mijn iris niet zo bol is en daarom kan dat lastig zijn. misschien heb jij ook geen "perfecte" ogen en daarom schuiven ze er van af?

lct 25-01-2004 19:47

Ik draag zelf ook heel vaak kleurlenzen. In het begin vond ik het ook niet lekker zitten, maar naar een tijdje trok dat gevoel wel weg. Ik het begin vond ik het ook heel raar kijken, maar dat heb ik nu niet meer. Bij mij zitten ze precies als me gewone lenzen.

Ingel 27-01-2004 10:45

Citaat:

Roos schreef op 25-01-2004 @ 19:19:
Misschien heb je ze "binnenstebuiten" ingedaan? Anders zou ik het ook niet weten :)
Wel cool dat je dat krijgt van je opticien :cool:

Ja, als er iets vervelend zit dan zijn het wel lenzen die binnenste buiten op je oog zitten :(

Maar inderdaad leuk dat je een paar kleurlezen kreeg van je opticien! (welke opticien was dat?? ;) )

Pekay 27-01-2004 17:46

Bij welke opticien zit jij ??? *kijkt gierig*

Kijk, maandlenzen zijn kwalitatief gewoon een stuk minder dan normale lenzen. Je hebt zeker zo een goedkoop setje van freshlook ofzo gehad.

Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn, is dat je pupil wat groter is dan het 'gaatje' waar je door heen moet kijken. Dus als je blauwe lenzen draagt, kijk je nog een beetje door het blauwe geprinte gedeelte heen. Dat had ik wel igg.

En ik merk verschil tussen m'n normale lenzen, en die kleurlenzen. Ze zijn minder comfortabel.

Wasaap 01-02-2004 19:29

Ik had ook kleurlenzen (wit) en die verschoven ook een beetje en ben dus naar een opticien geweest en die zij dat het niet erg was. Dat gebeurt vaak ook met gewone lenzen maar dat zie je niet omdat ze helemaal doorzichtig zijn.

succes ermee! :D

Maarten 01-02-2004 20:20

Citaat:

Wat ook een oorzaak zou kunnen zijn, is dat je pupil wat groter is dan het 'gaatje' waar je door heen moet kijken. Dus als je blauwe lenzen draagt, kijk je nog een beetje door het blauwe geprinte gedeelte heen. Dat had ik wel igg.

Dit zal het wel zijn dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.