![]() |
[NETWERK] Crash bij benaderen share
Hallo,
Sinds een paar dagen doet mn PC raar. Als ik vanaf een andere computer een share wil benaderen, crasht de computer waarop de share staat en dan krijg ik een bsod. Lijkt mij sterk, dat dit met mn interne geheugen te maken heeft, aangezien er verder geen problemen zijn. OS: Windows XP inclusief alle updates. Netwerk bevat een mix van: 2x windows xp + updates bekabeld 1x linux server bekabeld 1x win98 bekabeld 1x windows xp + updates draadloos Vanaf de linux server weet ik niet of de pc crasht, bij alle andere pc's is dat wel het geval. De andere kant op is er niks aan de hand. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Want dit is heel irritant. --plaatje van de fout-- http://www.computerdokter-groenlo.nl/fout.JPG |
Offtopic: Dit is pas écht een screenshot ;)
|
:D das wel waar ja...op printscreen rossen helpt zo weinig bij een bsod
|
Update:
Volgens de site van MS ligt het aan een overclocked systeem, terwijl het allemaal standaard draait. |
Update 2:
Na heel veel dingen proberen ben ik er achter gekomen dat het aan NAV 2004 ligt. Iemand anders had hetzelfde probleem en ook NAV. Dit verwijderd en het probleem was opgelost. Nu vraag nummer 2: wat is een goed alternatief voor Norton ? McAfee heb ik 2 weken geleden verbannen omdat het updaten steeds gezeik gaf en v7 was ook niet echt gediend van grote veranderingen in de netwerkconfiguratie |
Kaspersky Antivirus :)
30 euro voor een jaarlicentie, update-tijd kan je zelf instellen (tot 1 minuut oid), en vertraagt het systeem NIET (in tegenstelling tot Norton). |
McAfee doet het prima naar mijn mening.
|
Citaat:
Voordeel van McAfee is dat het nauwelijks merkbaar zn werk doet, terwijl Symantec nadrukkelijk aanwezig is, zeker op vrijdagavond om 8 uur. |
Norton is een erg 'bloated' programma. Slurpt veel resources van je systeem, en tyft niet op als ik dat wil. Bovendien kun je er vage problemen mee krijgen. Ik gebruik het al lang niet meer.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |