![]() |
Komisch gedicht
Pindakaas en jam
Pindakaas en jam Samen op een boterham Of misschien op een beschuitje Smaakt lekker Denk je niet? Hij, de pindakaas, lichtbruine pindakaas Zij, de jam, aardbeienjam Samen verenigt op één boterham Of een beschuitje Voor eeuwig! Gezellig Denk je niet? Aanschouwt de twee tegengestelden De jam en de pindakaas Samen streven ze naar eenheid Of zo het schijnt Echter, de waarheid is Dat zij elkaar niet dulden De pindakaas en de jam Langzaam sterven ze Beiden een beetje Zullen ze het misschien toch redden? Is er nog hoop voor De jam en de pindakaas Samen op één boterham Of een beschuitje Ach, wat maakt het uit Het leed is al geschied Beiden worden verslonden Vermorzeld, geconsumeerd En ten slotte, uitgekakt Doch, het enige dat ik zie Is geluk en samenzijn Voor eeuwig In mijn riool Mijn riool! |
Mkay kan aan mij liggenmaar ik vind het dus totaal niet komisch ofzo?
|
Citaat:
Maar het kan ook wel een beetje aan je gevoel voor humor liggen. Smaken verschillen hè. |
leuk, ik zelf vind echter dat hij wat te lang is of te veel op dezelfde tton doorgaat, zoals je zegt , persoonlijk.
riool op het einde zorgt wel voor vraagtekens die naar eigen "dinges" (ow ja inzicht dus) zijn in te vullen. het leest niet helemaal lekker, misschien door de herhaling die mij stoort. het hele idee stond me tegen alleen die riool op het einde doet me twijfelen over de betekins, die jij erachter ziet. dat laatste stuk komt nuancerend over maar in welke mate jij dat ook zo bedoeld......... ---------------- married burried?? |
Ehm, komisch vind ik het niet echt, maar serieus kan je het ook niet noemen. De riool doet me enkel denken aan viezigheid...is dat de bedoeling?
Ik vind het wat te lang en het doet me echt denken aan versjes uit mijn lagereschooltijd. Maar het idee op zich valt echt goed mee, hoor. |
t kan aan mij liggen, en ik wil ook niet gemeen doen ofzo..maar ik zie dr nix komisch aan, en ten tweede vind ik t een gedicht van jan k*T
Sorry! t idee is leuk...maar voor de rest.. |
Citaat:
O ja, wat voor versjes bedoel je dan? Citaat:
Kip187, jij in ieder geval bedankt voor je positieve opmerking! Maar hoort herhaling niet bij ritme, en ritme niet bij poëzie? Ik ben niet bepaald wat je noemt een professionele poeet :-) Dit gedicht heb ik ook maar uit verveling geschreven. Toch wel hard als je zoveel kritiek over je heen krijgt. Men kan toch wel genuanceerd duidelijk maken wat men van een gedicht vindt? |
Citaat:
Dit zegt niets over de kwaliteit van het versje, want het is een goed in elkaar gestoken ding, het zegt enkel iets over mij. Citaat:
Citaat:
|
Dikkertje Dap is van hóge kwaliteit.
Verder deed het me denken aan een RHCP-tekstje, "What could be better than, an English girl and an American man" (Emit Remmus; http://www.lyricsfreak.com/r/red-hot...rs/114737.html) Ik vind het leuk , 12trix :) |
Wel erg lang ja...zou t beetje inkorten. Wel grappig gevonden, maar echt hilarisch vind ik het ook niet. Hmm...moeilijk iets over te zeggen ...ik val stil :s
|
Citaat:
Maar hoe bedoel je "Dikkertje Dap is van hóge kwaliteit"? In ieder geval mooi dat je het leuk vindt. |
Citaat:
Maar waarom moeten gedichten altijd kort zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over Dikkertje Dap, 12Trix, dat meende ik gewoon. Het loopt als een trein, het prikkelt de fantasie, het is grappig en geniaal, ("Boem! Auw!"). :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50. |