Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   slagbomen bij tankstations? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=73145)

Boogie 29-04-2002 15:32

slagbomen bij tankstations?

de vereniging van benzinetankstationhouders (bestaat dat woord?) wil de mensen die na het tanken wegrijden zonder te betalen aanpakken. Desnoods door een slagboom te plaatsen bij de uitgang die alleen omhoog gaat als je hebt betaald. Het bedrag dat de pomphouders mislopen is ongeveer €4 miljoen per jaar.

Moet er voor deze kwestie een oplossing komen en welke?
Of maken de pomphouders zich druk om niks?

PV 29-04-2002 15:36

Lijkt me wel een goed idee.. €4 miljoen is niet niks.

autodropje 29-04-2002 15:41

*vraagt zich af hoeveel dat scheelt*

(hoeveel kost een slagboom?)

Conan the Librarian 29-04-2002 15:50

Zet een camera bij de pompen, film zo, zodat de mensen die tanken en hun auto (met kenteken) erop staan. Stuur iedere week een filmpje naar de politie (rechter?) en zorg ervoor dat je de boel terug kan eisen.

(Ik neem aan dat de tankstationmensen kunnen bijhouden wanneer er getankt wordt en hoeveel mensen betaald hebben, zodat de tijden van overtreding duidelijk zijn..)

Boogie 29-04-2002 15:54

Citaat:

PV schreef:
Lijkt me wel een goed idee.. €4 miljoen is niet niks.
wel als je het relateert aan de totale omzet

Boogie 29-04-2002 15:54

Citaat:

autodropje schreef:
*vraagt zich af hoeveel dat scheelt*

(hoeveel kost een slagboom?)

kzal ff in de folder van de praxis kijken ;)

Boogie 29-04-2002 15:55

Citaat:

Conan the Librarian schreef:
Zet een camera bij de pompen, film zo, zodat de mensen die tanken en hun auto (met kenteken) erop staan. Stuur iedere week een filmpje naar de politie (rechter?) en zorg ervoor dat je de boel terug kan eisen.

(Ik neem aan dat de tankstationmensen kunnen bijhouden wanneer er getankt wordt en hoeveel mensen betaald hebben, zodat de tijden van overtreding duidelijk zijn..)

ik denk niet dat de politie of wie dan ook er op zit te wachten om al die videobanden terug te kijken. Als je daar iemand voor in dienst nemen kost het weer handen met geld

Lucky Luciano 29-04-2002 15:58

Citaat:

Boogie schreef:

idd, kijk ook ff hoeveel tankstations er wel niet zijn. Heb geen flauw idee, maar bedenk dan dat je bv 300€ per jaar misloopt, een slagboom installatie lijkt me ook al iets van €1500. Dus na vijfjaar tijd heb je er pas profijt van ofzo. Vergeet ook niet dat die slagboom de doorstroming op het tankstation hinderd. En met een video camera kan je nooit helemaal bewijzen of iemand wel of niet heeft betaald.

PV 29-04-2002 16:51

Citaat:

Boogie schreef:
tja je moet toch ergens beginnen.. dat een slagboom de doorstroom hindert is imo bullshit, in een parkeergarage staan ook zelden meer dan 3 auto's te wachten. Je moet toch al stoppen omdat je gaat tanken, die halve minuut langer dat het duurt...

Boogie 29-04-2002 17:04

Citaat:

PV schreef:

tja je moet toch ergens beginnen.. dat een slagboom de doorstroom hindert is imo bullshit, in een parkeergarage staan ook zelden meer dan 3 auto's te wachten. Je moet toch al stoppen omdat je gaat tanken, die halve minuut langer dat het duurt...

geen van beide gevallen is waar. Zeker bij het binnenrijden van een parkeergarage staan soms lange rijen. En ook bij een tankstation kan je dan best lang moeten wachten, zeker de grote stations in de Randstad. Ze moeten dan allemaal door 1 poortje (tenzij je 20 slagbomen wilt neerzetten)

PV 29-04-2002 17:25

Citaat:

Boogie schreef:

geen van beide gevallen is waar. Zeker bij het binnenrijden van een parkeergarage staan soms lange rijen. En ook bij een tankstation kan je dan best lang moeten wachten, zeker de grote stations in de Randstad. Ze moeten dan allemaal door 1 poortje (tenzij je 20 slagbomen wilt neerzetten)

Grotere tankstations -> meer slagbomen ja, ik woon niet in de Randstad, maar er is daar dan ook ws meer ruimte om uit een station weg te rijden.
Je kan toch maar met een beperkt aantal auto's tegelijk tanken, dus zullen er ook minder auto's tegelijk wegrijden dan dat in een parkeergarage zou kunnen (slecht voorbeeld misschien :p)

McCaine 29-04-2002 20:46

Vier miljoen euro maar? Niks aan de hand dus. C&A verliest waarschijnlijk alleen al meer aan winkeldiefstallen...

Snees 30-04-2002 07:33

het is wel een goed idee (net als het videobanden-systeem) maar ik betwijfel na hoeveel jaar die slagboom zich terugverdient.

Lucky Luciano 30-04-2002 09:51

Citaat:

snees schreef:
het is wel een goed idee (net als het videobanden-systeem) maar ik betwijfel na hoeveel jaar die slagboom zich terugverdient.
idd, zoals ik dus al zei. Maar het videosysteem lijkt mij niet zo goed, je kan er makkelijk mee frouderen zowel als koper of verkoper.

Boogie 30-04-2002 11:55

Citaat:

darkshooter schreef:

idd, zoals ik dus al zei. Maar het videosysteem lijkt mij niet zo goed, je kan er makkelijk mee frouderen zowel als koper of verkoper.

hoe bedoel je dat? tankstations die gaan frauderen?

Lucky Luciano 30-04-2002 13:10

nou je kan met die films natuurlijk heel makkelijk de boel ff naaien. Door er een stukje tussen uit te knippen en de tijdstil te zetten.

Tom 30-04-2002 13:50

Gewoon zo'n PIN-automaat-systeem gebruiken, bne je van het gezeur af.. pin-pasje erin, pincode intoetsen, daarna tanken en als je klaar bent kun je je pinpas er weer uithalen... gaat tien keer zo snel (hoef je ook niet naar binnen), hebben ze bij de Makro ook.

ZlatanSuperJood 30-04-2002 18:05

Citaat:

McCaine schreef:
Vier miljoen euro maar? Niks aan de hand dus. C&A verliest waarschijnlijk alleen al meer aan winkeldiefstallen...
Dat is nou nog eens een geweldig argument... :rolleyes:

REIE 30-04-2002 19:20

Alle Nederlandse pompstations samen lopen 4 miljoen mis? Wat dacht je dat het zou kosten om bij elk pompstation een slagboom te zetten?
Overigens worden creditcards gecontroleerd voor het pompen of er wel genoeg geld op zit, die pomphouders moeten wel heel stom zijn mocht je een bijna bankroet iemand 500 liter in z'n auto laten tanken...

REIE

Lucky Luciano 01-05-2002 13:40

Citaat:

REIE schreef:
Alle Nederlandse pompstations samen lopen 4 miljoen mis? Wat dacht je dat het zou kosten om bij elk pompstation een slagboom te zetten?
Overigens worden creditcards gecontroleerd voor het pompen of er wel genoeg geld op zit, die pomphouders moeten wel heel stom zijn mocht je een bijna bankroet iemand 500 liter in z'n auto laten tanken...

REIE

In welke auto kan dat? :rolleyes:

autodropje 01-05-2002 13:51

Citaat:

Tom' schreef:
Gewoon zo'n PIN-automaat-systeem gebruiken, bne je van het gezeur af.. pin-pasje erin, pincode intoetsen, daarna tanken en als je klaar bent kun je je pinpas er weer uithalen... gaat tien keer zo snel (hoef je ook niet naar binnen), hebben ze bij de Makro ook.
dit lijkt me een heel goed systeem (ook een duur systeem btw)

Lucky Luciano 01-05-2002 14:37

Citaat:

Tom' schreef:
en als je nou rood staat?

autodropje 01-05-2002 14:54

Citaat:

darkshooter schreef:

en als je nou rood staat?

dan kun je dus niet tanken..

beuk 01-05-2002 15:01

Citaat:

Tom' schreef:
Opzich handig, maar het lijkt me nix als je niet contant kan betalen in het geval dat het echt niet anders kan.. :/

En wat te denken van de enkeling die nog geen rekening heeft, of touristen zonder pinpas..

autodropje 01-05-2002 15:17

Citaat:

beuk schreef:

Opzich handig, maar het lijkt me nix als je niet contant kan betalen in het geval dat het echt niet anders kan.. :/

En wat te denken van de enkeling die nog geen rekening heeft, of touristen zonder pinpas..

misschien is er wel een manier te verzinnen waarop je wel contant kan betalen. Iets van dat de pomphouder voor mensen die al contant hebben betaald dat ding aan kan zetten, of zijn eigen pin pas gebruikt.

Lucky Luciano 01-05-2002 16:02

Citaat:

autodropje schreef:

dan kun je dus niet tanken..

Dat is heel prettig:rolleyes:

autodropje 01-05-2002 16:41

Citaat:

darkshooter schreef:

Dat is heel prettig:rolleyes:

als je geen contant geld hebt kun je nu toch ook niet tanken

*ziet weinig verschil*

Lucky Luciano 01-05-2002 16:44

Citaat:

autodropje schreef:

als je geen contant geld hebt kun je nu toch ook niet tanken

*ziet weinig verschil*

maar wel pinnen. De mogelijkheid om contant te betalen wordt dan weggenomen. Dus blijft er een mogelijkheid over. Nu heb je ernog 2 je hoeft er maar een van beide bij je te hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.