![]() |
[Linux] Van lokale pc naar server (connecten via putty) kopieren
Een klasgenoot van me moet scripts van zijn eigen pc op een linux phpserver zien te krijgen. Hij kan connectie maken met de webserver via putty. Via de webserver kan je dan gewoon connectie maken met de phpserver die in het netwerk staat.
Hoe krijgt bestanden van zijn pc op de phpserver? Ik heb zelf nog nooit met linux gewerkt dus het spijt me als ik vervelend over kom. Ik ben gewoon zelf nieuwsgierig. ;) |
Draait er een FTP daemon op? Zoja, dan kan je via FTP verbinding maken met die Pc en de files overzetten.
Het kan ook zijn dat er geen FTP daemon op mag/kan/wil draaien. Een alternatief is dan gebruik te maken van WinSCP of een dergelijke client, die verbinding maakt via de SSH daemon op de Linux server (die daarvoor wel de SCP service enabled moet hebben). |
Als er toch PHP opstaat, kan hij natuurlijk ook een simpel uploadscript gebruiken. Dan upload je je bestanden via een webpagina middels HTTP. :)
|
Citaat:
Is er dan geen mogelijkheid om gewoon bestanden te kopieren naar de server via command opdrachten. Ik heb immers geen idee welke services er draaien. Dat WINSCP zou wel eens kunnen werken idd, eens uitproberen. Is SCP standaard enabled? Nu ja, ik probeer het wel eens uit. Thx beide :) |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51. |