![]() |
Alternatieve wereldreis.
Hallo, ik vroeg me af of iemand weet hoe je veel van de wereld kan zien op een zo goedkoop mogelijke manier.
Denk aan steward/stewardess. Is het misschien mogelijk om met een boot als matroos oid de hele wereld rond te reizen? Heeft iemand ervaringen of ideeen? Ik zou het graag horen. :) |
Matrozen zijn gay.
Oke, dit was mijn nutteloze post van de dag.:bloos: |
Citaat:
|
je zou bij de Nederlandse marine kunnen gaan, de vriend van mijn nicht doet dat ook, hij is o.a. in oman (eigenlijk in de gehele golf), zweden, ierland geweest .. niet echt ver dus en je mag amper van boord..
als steward heb je meer kans om de wereld te zien denk ik |
Liften, en maar zien waar je uitkomt (y)
|
Zorg dat ze bij MTV een trip om de aarde gaan maken...
Steward.. tjah kan ook maar dan moet je wel hele opleiding doen denk ik. Beetje zonde van je tijd... Als je goed in zeilen bent, kan je proberen in zo een zeil rondom de wereld crew te komen maar dan moet je volgens mij heel goed zijn als het al niet een gesloten vriendenkring is :D |
Cruiseship. (y)
|
Als verstekeling aan boord van een cruiseschip gaan! Mooi goedkoop!
|
Citaat:
|
Door een alternatieve baan te nemen:
Bobby James does Poland Bobby James does Moldavia Bobby James does Afghanistan Bobby James does North-Korea :D |
Fietsen. (y) Als je tijd zat hebt tenminste.
|
Lopend langs de zijderoute van Marco Polo. :cool:
|
Citaat:
|
Iemand?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, mijn vader is in een paar weken door heel Europa gefietst (oke, dat is niet de hele wereld..) en het is redelijk goedkoop. Tent mee en ergens opzettend. Klaar. |
zeeman worden. (daar moet je wel eerst 3 jaar een opleiding voor doen...) goed, dat is dus nog niet goedkoop...
|
Citaat:
|
Haha Adriaan en ik maakten meestal per toeval een wereldreis om een pakje te zoeken of om een geheim op te lossen. Adriaan wilde soms niet maar ik zei dan wel van ja ik ben ontzettend schieuwnierig laten we het gewoon doen acrobaatje van me
|
een bekende van mij zit een aantal maanden in australië en hij heeft daar telkens baantjes voor een korte periode... en zo trekt hij een beetje door dat land...
|
Citaat:
|
Misschien vind je het een dom idee, maar ik dacht aan cruiseschepen.
www.info-cruise.nl |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In 4 jaar kan je maritiem officier worden (combinatie van wat vroeger stuurman en scheepswerktuigkundige was), zowel op MBO- als HBO-niveau. Ik heb een jaartje MBO gedaan, dus ik kan er wel 'iets' over vertellen, mocht je het ervoor over hebben om eerst 4 jaar naar school te gaan. :p |
pan am (ofzoiets :confused: ) is toch steward of iets in die richting? mischien weet hij iets meer,maar hoogstwaarschijnlijk heb je dat al nagevraagd,zo ja,beschouw deze post dan als ongepost :) ....
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo leer je enorm veel (al is het alleen maar een taal en werkervaring) en heb je echt veel van de wereld gezien. |
Word steward, bekleed de functie van een werknemer op de boemeltrein, of reis steeds een stukje met het vliegtuig of met de boemeltrein, waarbij je tussendoor werkt als afwasser of kelner. Dat is voordelig, interessant, leerzaam en plezierig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |