![]() |
elke keer dat ik dood ga.
Als ik dood ga
Ga jij met me mee Ik bereid een plot Voor Om jouw botten Overal te begraven En dat zal me lukken ook De laatste duw Zal van mijn hand zijn En de laatste traan Niet van mijn ogen Het gedreun Houdt alleen op Als jij weg bent. Daar ga je. |
dat Voor staat raar. Maar ik vind hem wel wat hebben.
|
'Daar ga je.'
Dit vind ik een erg sterke afsluiter; inhoudelijk gezien wat de lezer verwacht, en toch verassend, op een of andere manier plotseling, op een onverwachte manier ; zo zie ik het in ieder geval ;). 'En dat zal me lukken ook' vind ik ook zo'n regel; sterk geschreven! 'Voor' vind ik ook wat raar staan; het breekt het ritme een beetje op een vreemde manier. Ik vind de eerste strofe inhoudelijk gezien erg mooi, maar de tweede vind ik niet zo sterk; deze spreekt me gewoon niet zo aan. |
Erg mooi. Kan het gevoel dat ik erbij krijg niet omschrijven, maar erg mooi geschreven!
Had alleen beetje moeite met De laatste duw Zal van mijn hand zijn En de laatste traan Niet van mijn ogen Dat 'en' van regel 3...ik zou daar eigenlijk 'maar' van maken. Want dan is de tegenstelling van regel 1en2-regel 3en4 wat mooier, als je snapt wat ik bedoel...? |
sterren dwalend aan de horizon
soms wou ik dat ik bij ze komen kon want daar tussen die sterretjes daar ben ook jij de maan gaat onder aan de horizon hij maakt plaats voor de zon hij heeft de hele nacht zijn best gedaan maar nu is het ook voor hem tijd om te gaan nu is het de beurt aan de zon ik zie geen sterren meer,dat doet me pijn ik zie jou niet meer ik voel me machteloos en klein nu maar weer wachten tot de nacht gaat komen hopend dat de tranen niet gaan stromen wat ik me wel heb voorgenomen voor de volgende keer als ik jou zie de pijn in mijn hart zal zwaar voelen honderden gevoelens zullen door me heen krioelen maar toch zal ik mij groot houden voor de mensen, de mensen waar ik in vertrouwde voor mama |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33. |