![]() |
Serotine Voeding
Is er ook voeding die de aanmaak van serotine stimuleert ?
|
sjokolaa?
|
Citaat:
|
dude, je bedoelt SEROTONINE ;)
und, je mag wel een doosje Seroxat van me hebben :p |
Wat is serotax?
|
seroxat
|
ik ging op zoek en las dat het aminozuur Tryptofaan van belang is voor de aanmaak van serotine
toen ik dat invulde in google vond ik onder andere dit: http://www.orthos.nl/pdf/N125.pdf Citaat:
|
Citaat:
|
kun je die onzin zonder recept krijgen?
|
^ Cooper wel :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
5-htp staat voor L-5-Hydroxy-Tryptofaan. Het is een verbinding die ontstaat uit L-Tryptofaan en daarna weer omzet in serotonine. Omdat 5-htp dichterbij serotonine staat, zijn de doseringen ongeveer eenvijfde van die van L-Tryptofaan. Een voordeel van 5-htp boven L-Tryptofaan is dat 5-htp niet meer kan omzetten in de vitamine B3-variant Niacine. Ergonauten gebruiken daarom vaak hoge doseringen B3 naast hun L-Tryptofaan om die omzetting te verminderen. Dat helpt, maar kan niet voorkomen dat het lichaam een deel van het L-Tryptofaan als bouwstof voor eiwitten gebruikt. Gebruik van 5-htp: slaap Je kunt 5-htp gebruiken om in slaap te vallen. Gangbare doses liggen tussen de 100 en 600 milligram. In te nemen voor je naar bed gaat. Inname met wat fruit of snelle suikers verhevigt de werking. Gebruik van 5-htp: XTC-kater XTC-gebruikers kunnen er achteraf hun 'kater' mee verlichten. XTC put je serotoninevoorraden uit, 5-htp vult ze aan. Neem je 5-htp alleen niet te snel nadat je je pil hebt geslikt. De kans op een overmaat aan serotonine in je hersenen is dan levensgroot. Dat kan ook gebeuren als je SSRI's als Prozac gebruikt.(1) |
^ de werking van bovenstaande middelen zijn officieel toch nooit erkend?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
L triptofaan werkt zeker wel (zelf ondervonden), tis geloof ik ook wel bewezen, alleen uit de markt gehaald (was ooit een anti-depressiva en slaap middel geloof ik) omdat er ooit een stom productiefoutje (die niet echt voor herhaling vatbaar is) was gemaakt die toen schadelijk was voor mensen. Zijn verder nog wat complot-theorieen over waarom de regering van de VS gelijk zo hebben opgetreden, maar daarvoor moet je maar even op erowid rondsurfen.
Verder heb ik begrepen dat 5-htp niet meer verkocht mag worden door smartshops (vraag me niet waarom), en is nu alleen nog maar verkrijgbaar op doktersrecept. Mja, t enige gevaar bij dit soort middelen is dat als je ze te vaak gebruikt je er afhankelijk van wordt (je lichaam raakt gewend aan de toestroom van de stofjes en doet dus minder moeite ze zelf aan te maken ofzo). |
Melk en bananen stimuleren verder ook de aanmaak van serotonine.
|
Juist, gewoon de dag erna douchen, banaantje, melkie, boterhammetje. Gewoon ff lekker een uitgebreid ontbijt, chill peukie erbij, leuke comedie film en haps :D.
|
Citaat:
Een neuron stuurt een elektrische prikkel (boodschap) naar een ander neuron De prikkel komt bij het uiteinde van het ("presynaptische") neuron. In dit uiteinde van het neuron liggen blaasjes opgeslagen met zogenaamde "neurotransmitters". De elektrische impuls zet een aantal reacties in gang. De blaasjes met neurotransmitters versmelten met de buitenrand van het uiteinde van het neuron. De neurotransmitters komen in een spleet (synaps) tussen twee neuronen. De neurotransmitters gaan naar het begin van het volgende ("postsynaptische") neuron. De neurotransmitters binden zich tijdelijk aan een receptor. Via een ingewikkeld chemisch proces wordt er weer een elektrische prikkel doorgestuurd. De neurotransmitters worden afgevoerd en opgeruimd via afbraak door enzymen, heropname in het neuron van oorsprong en opname in gliacellen. Alle SSRI-antidepressiva werken op dit afvoeren en opruimen. Door dit proces te verhinderen blijven er meer neurotransmitters in synaps. Bijna alle antidepressiva remmen de heropname van serotonine. (Behalve de MAO-remmers, deze verouderde anti-depressiva remmen de afbraak van neurotransmitters) Anyway, beetje technisch verhaal. Ik hoop dat je er nog wijs uit kunt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Coopergirl.. wat staat er precies op jou recepten , precies wat voor een medicijn en ook de dosering?
|
Citaat:
Overigens, het duurt 2 tot 6 weken alvorens het aanslaat.... |
Citaat:
|
L-tryptofaan is gewoon legaal te verkrijgen in reformzaken, ik heb het zelf ook gekocht bij zo'n winkel. Het werd verkocht als soort van natuurlijk slaapmiddel genaamd Optimax.
Daarnaast zit het in After-E (After-Ecstasy) maar dat is wel vrij duur spul en eigenlijk is het daarbij 't enige actieve ingredient naast wat vitaminenzooi en antioxidanten die je zelf ook wel bij elkaar kan kopen bij een reformzaak of drogist ofzo. Die vitamine B3 moet ik nog even ergens zien te halen, dan helpt het vast beter :) maar ik heb het zelf nog niet getest, alweer ff geleden dat ik XTC op heb. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Wel duur...
|
Mja, je kan t misschien ook nog proberen bij concious dreams ofzo (gewoon in de winkel ergens, als ie in de buurt zit..)
|
Citaat:
Plezierig he? Niet dat je dit bereikt met Serotonine voeding ofzo, maar 'hoe meer, hoe beter' gaat niet op. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
serotonine zit ook in xtc....
|
Laten we dan maar constant aan de xtc zitten, enkel om onze serotonine op peil te houden(y)
Heb jij je ooit verdiept in drugsgebruik, de risico's, en manieren om het zo gezond mogelijk te doen ? |
Citaat:
Je serotonine raakt door het gebruik van XTC juist op en moet eerst weer aangemaakt worden.... Conclusie; in xtc zit géén serotonine, het stimuleerd alleen de afgifte ervan zodat er een grote hoeveelheid serotonine vrijkomt.. |
Je moet wel oppassen volgens mij dat je niet op synthetische serotonine gaat leven, dan krijg je dat je straks alleen maar chemisch blij kunt zijn...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |