![]() |
Wiskunde studeren op de RUG
Hallo, ik zit de laatste tijd sterk te denken aan een wiskunde studie, en dan wel op de universiteit van Groningen. Ik heb NT gedaan maar ben overgestapt op NG (zit nu op 5 VWO). Heeft iemand ervaring met de opleiding op deze universiteit? En zo ja, hoe is het? Is het goed te doen/moeilijk/leuk enz. ?
Ik ben benieuwd.. |
Heb je wiskunde B2 gehouden ?
|
Er is een grote vraag naar wiskundigen, dus wiskunde studeren zeker doen! Ik heb totaal geen verstand van de studie wiskunde, dus daar kan ik je niks over vertellen.
|
Wie gaat er nou wiskunde studeren?! :P:P
Ik zou alleen wiskunde gaan studeren met wiskunde b12 en er is een grote vraag naar wiskundigen dus over een baan hoef je je geen zorgen te maken. |
bedenk even waarom je bent overgestapt op NG en vraag je even af of je op of aan een universiteit studeert.
|
ik doe wiskunde in Nijmegen en het bevalt me erg goed. Je leert eigenlijk hoe de dingen nu echt in elkaar zitten, anders dan het slechte middelbare school wiskunde. Als je van logisch redeneren, puzzelen/aanklooien houdt, kan dit best een geschikte studie zijn. Jemoet wel wiskunde B1,2 gedaan hebben. Over beroepsperspectief weet ik vrij weinig, dat boeit me nu nog niet zoveel.
Ik wil je wel waarschuwen dat het geen lichte studie is en dat je vrij lange dagen maakt, maar ik zelf houd nog genoeg tijd over voor andere dingen, dus moet het ook niet overdrijven. Over Groningen weet ik helemaal niks, ben er nog nooit geweest sorry. Maar ga eens naar een open dag als het je aanspreekt! |
geen ervaring wel een hop voorlichting gehad over de studie heb zelf een met met
http://www.wiskundestuderen.nl :P:P |
Citaat:
|
Ik heb nu geen wiskunde B12 meer.. Mijn cijfers waren wel voldoende. Ik deed het ook meer om van scheikunde 12 en natuurkunde 12 af te komen.. Is bijscholing niet meer mogelijk? Of, is het toch noodzakelijk om wiskunde B12 te blijven volgen?
En meneer Oetker, ja, je hebt gelijk. Het is inderdaad "aan" een universiteit studeren. Ik zal het niet meer doen. Beloof jij dan netjes je zin met een hoofdletter te beginnen? |
zucht, wiskunde B2 wordt NERGENS GEEIST...
Bij geen enkele studie. Dit is een feit, ook al willen ze op sommige sites nog wel eens iets anders zetten. Het lijkt me echter wel handig om Wib2 te hebben gehad of anders nog in te halen (de zaken die je dan voor je studie nodig zult hebben). Of dit aan de RUG kan weet ik niet, de Tu Delft en Utwente geven wel een soort van bijspijkercursussen in de zomervakantie of het eerste semester. Maar het lijkt me eerder belangrijk om te kijken of je goede cijfers voor wiskunde haalt. En dan vooral voor de inzicht wiskunde. (Statistiek dus minder:)) |
Citaat:
Edit: zelfs A1,2 is al genoeg zeiden ze bij de voorlichting, maar het lijkt me niet logisch dat er mensen zijn die E&M hebben en wiskunde willen studeren... |
Citaat:
|
offtopic: 'Wat jij leuk vindt (logisch nadenken, meetkunde, rekenen, nieuwe formules uitvinden/testen) komt er allemaal in voor, maar nog een heleboel meer.' O dus ook een heleboel niet leuke dingen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh, op die manier. Nouja, dan is B1,2 nog een vereiste, :p .
|
Citaat:
Deze criteria worden niet door de universiteiten gesteld, maar door Den Haag. Een universiteit mag niet boven deze eisen gaan zitten. De uni's vinden het niet echt leuk vinden dat NG'ers de technische studies gaan doen, omdat je op Natuurkunde maar ook op Wiskunde een redelijk achterstand hebt. Hiervoor hebben ze aansluitingsmodules in het leven geroepen. Je mag dit navragen bij Ministerie van onderwijs. Je hoeft deze wiskunde modules geloof ik niet perse te volgen. Als je het bijvoorbeeld al in je vrije tijd hebt ingehaald. maar dit weet ik dan niet precies. Citaat:
Of het geeist wordt? Nee. Maar het is wel heel verstandig om het in te halen(als je het niet hebt), aangezien de wiskunde in het eerste jaar voor het grootste deel gelijk loopt met wiskunde van de studie wiskunde. En met Wiskunde A1,2 word je absoluut niet toegelaten. |
Ik heb een mailtje gestuurd naar iemand die gaat over dit soort vragen (wel of geen B2), ik hoop binnenkort antwoord te krijgen.. Bedankt voor de reacties in ieder geval.. Nog meer mensen hier die wiskunde studeren/hebben gestudeerd (in Groningen)?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |