![]() |
op reis
hoedjes op, hoedjes op
we varen in een bootje of vliegen met een vliegtuig van papier ver weg hiervandaan we reizen met alle stromen zingen mooie verhalen en spartelen in rivieren van begeerte samen weer omhoog we plukken bloemen weg uit tuinen, paden, landen maar we waaien door gevoelens van liefde en botsen zachtjes in elkaar |
'in elkaar' vind ik wat 'achterop' komen; ik vind zo'n slotregel op zich wel leuk, maar in dit geval zou ik deze regel zelf weglaten. Verder; vrolijk ritme, leest goed door, al heb ik soms wat moeite met het enjambement (vierde regel, eerste strofe). Ik vind de inhoud lief; ik kan het eigenlijk niet anders beschrijven ;).
|
Schattig! Ik vind dit echt een kindergedichtje. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar ik ga daar maar even van uit.
Ik vind 'begeerte' daarom ook niet zo goed in het gedicht passen, dit is een woord wat totaal ieit samenhangt met de rest naar mijn idee. Maargoed, verder echt heel leuk gedaan, mooie gedachten, en ook nog leuk op papier gezet. Als dit vroeger in t boek van mevrouw Smidt stond, was t waarschijnlijk wel een van mn lievelingsgedichtjes geweest :p hehe... |
oeps...dat is natuurlijk Schmidt ( t is alweer een tijdje geleden ...:s
) |
Citaat:
Agree. Ik vind de laatste zin zonde, in tegenstelling tot de rest, want dat vind ik werkelijk orgineel verwoord, leuk leuk!....Bij de eerste strofe moest ik denken aan het "Hoedje van papier"-liedje :D. Orgineel. (je zou nog wel wat met het ritme/metrum kunnen doen) Schrijf door!... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar back to the poem: aangezien het dus "mij" is, en ik ook woorden als begeerte gebruik, staat het mij niet zo vreemd aan. maar ik zal er nog eens goed over denken :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16. |