![]() |
beste britse comedy
op de BBC wordt de komende weken een competitie gehouden voor de beste engelse comedy, waarin elke week een van de 10 nominaties worden vertoond, en waarbij de leukste aflevering wordt getoond.
de nominaties; - Blackadder - Dad's Army March 20th. - Fawlty Towers - The Good Life January 31st. - One Foot in The Grave February 28th - Only Fools And Horses February 14th - Open All Hours March 13th - Porridge March 6th - Vicar of Dibley February 21st - Yes Minister February 7th de afleveringen voor Blackadder en Fawlty Towers zijn al geweest en aanstaande zaterdag wordt de aflevering voor The Good Life uitgezonden. de lijst van 100 t/m 11 stem op een van de 10 nominaties elke zaterdag op BBC 2 de tijden niet vergeten dat ze een uur achterlopen. Wat vind jij de beste britse comedy, en wat is je favoriete aflevering? [forumbazen, als dit reclame is haal ik het wel weg, of pas ik het aan] |
Black Adder
Fawlty towers! |
hhmm. ik stem op Only Fools & Horses, omdat ik ermee ben opgegroeid en omdat ik dit de perfecte combinatie van acteurs en karakters vind, en de verhaallijnen zijn vaak hartverwarmend <333
en ik mis The Office in de top 10 (n) |
Fawlty Towers of course! John Cleese rules! :cool:
|
ik mis My Family.. :cool:
|
omg the fast show staat er helemaal niet in...
maar dat is ook wel een speciale soort comedy maar ik zou nog op the fast show stemmen als het ging voor best TV programma op zich!! dodelijk grappig, echt iedereen die ik het heb laten zien kreeg letterlijk buikpijn van het lachen!! |
ARGH ik heb echt zo'n hekel aan Fawlty Towers en dan werden we er bij Engels echt mee doodgegooid ook!
Mensen die zichzelf grappig vinden in een serie (John Cleese), daar kan ik echt niet tegen. :| |
fawlty towers krijgt mijn stem! maar idd, ik mis ook my family, die serie is zoo hilarisch en herkenbaar! ( mijn oudste broer is een soort van minder erge versie van die mallotige gast... heel herkenbaar)
|
zeker Fawlty Towers: de aflevering "The Germans" is echt supersterk
|
Fawlty Towers...
btje flauw dan liever black adder (maar het liefst the fast show!) |
Citaat:
|
Ik vind hiervan denk ik Blackadder het leukste maar ik heb sowieso een tyfushekel aan lijstjes.
Wel die hele 'britain's best sitcom' serie gevolgd. |
Fawlty Towers was grappig met John Cleese! Black Adder is ook goed. op RTL 5 zenden ze trouwens soms van die Engelse jaren 70 comedyseries uit, zoals Allo Allo en Are You Being Served. Daarvan vond ik Allo Allo wel goed en o moeder wat is het heet(weet alleen de engelse naam niet :o ) het was iig met zo'n officier die altijd enorm zat te schreeuwen:D
|
Benny hill :D
|
Citaat:
darom zei k ook "speciaal soort comedy" |
ik vond dad's army altijd geniaal, en nog steeds eigenlijk
maar ik zou toch kiezen voor blackadder of fawlty towers.. (y) |
Citaat:
|
Only Fools And Horses.
Father Ted was pas geniaal, als ik moest kiezen tussen OFAH en Father Ted dan kon ik het echt niet. |
ik ken niet alle series, maar ik vind Black Adder en Yes, Minister geweldig
|
Waarom staat Allo Allo er niet bij?
|
absolutely fabulous? :(
|
1. Fawlty Towers
2. Blackadder 3. Yes Minister |
1. Fawlty Towers
2. Coupling 3. Allo Allo |
1)The League of gentlemen
2)Blackadder 3)Fawlty Towers |
Citaat:
|
Ft. :)
|
fawlty towers
|
Monty Python's Flying Circus?
|
One foot in the grave. "I don't believe it!" Die man is zo grappig.
|
Engelse humor is niet leuk. :|
|
snoopy is niet leuk.
ABFAB! dat is zooooo hilarisch! iemand toevallig ook de lord of the rings kerstspecial gezien van french and saunders? die is geniaal... en keeping up appearances... ook erg leuk |
Citaat:
|
fawtly towers (y) zekers wel :D
my family en the office stonden wel in de top 30 dacht ik (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fawlty Towers en Blackadder!
Zo heerlijk sarcastisch. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Blackadder & Fawlty Towers :cool: (y)
Ik mis Absolutely Fabulous, The Young Ones (niet vaak gezien echter), Mr. Bean en Allo Allo :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als je net gaat doen alsof je arm gebroken is om niet te hoeven werken, en je doet je mitella als niemand kijkt eventje af, zorg dan wel dat je hem daarna om dezelfde arm doet, anders wordt je ontdekt. Het beste is om van te voren te bepalen welke arm, en eventueel op die arm een streepje zetten, zodat je het altijd zeker weet. Een sitcom is een situation comedy. Geen sketch show maar een lang ding met vaste karakters die de hele show lang in de hoofdrol zitten. The Fast Show, Monty Python etc. zijn sketch shows. |
dat van die gebroken arm, dat had een meisje bij mij in de klas een keer, die doos. en wij hadden dat natuurlijk helemaal niet door, nee hoor... :nono:
|
Citaat:
en wat een grappig meisje |
oh ik had kunnen verwachten dat lana zo'n topic zou openen :p
Ik kom toevallig net terug van een britse comedy video weekend...dus ik heb een overdosis aan bottom gehad (live show nr 5 gezien! Gaaaaf!) en natuurlijk python en meer van dat spul... maar bottom en the young ones staan niet in de lijst, dus ik heb op de bbc site maar gestemd op blackadder. Ik heb de dvd box en ik kan ze blijven kijken zonder dat 't verveeld. en Wishfuldreaming: John cleese vind zichzelf helemaal niet grappig in die serie. Hij IS grappig. Maar jij hebt blijkbaar geen gevoel voor humor. |
Citaat:
|
Oh Jawel hoor, maar jouw mening is fout. :p
|
Citaat:
En nu stop ik, offtopic. |
Citaat:
|
Wat?! Waarom staat AbFab niet in de top 10? :eek:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |