![]() |
[MySQL] Meerdere joins uit 1 table
ik zit (letterlijk) met een probleempje, ik ben bezig met m'n eigen forum(pje) te maken, en ik ben vrij nieuw in PHP en MySQL. maar ik moet zeggen dat hij tot nu toe best aardig gaat, maar nu stuit ik op 1 probleempje
Code:
SELECT Code:
LEFT JOIN lusers ON fsubfora.mod2 = lusers.ID tia |
FROM lusers AS la, lusers AS lb, fsubfora AS sub
Waarmee je sort of twee verschillende instanties van die tabel gebruikt, je kan dan de info van twee verschillende gebruikers te pakken krijgen uit je lusers-tabel naar aanleiding van gegevens in je fsubfora. |
dankjewel :) ik heb nu de volgende query:
Code:
SELECT |
Je DB ontwerp is wel fout trouwens, je kunt op deze manier maar 2 mods hebben. Je zou een aparte authorisatietabel moeten hebben met verschillende authorisatietypes.
|
Citaat:
ik weet het, het is niet goed opzich, maar dat maakt voor mijn forum niet uit. Aan het maximum van 3 mods zal ik toch niet komen, toch moet ik je gelijk geven dat het veel beter kan. bedankt voor je tip (y) |
Een dergelijke authorisatietabel heb je toch nodig voor bans e.d. Die tabel ziet er ongeveer zo uit:
id - autonumber id type - auth type (read/mod/ban etc.) auth_object - id van het object (/user) waarvoor deze auth geldt. auth_target - id van het object (forum, functie) waarop deze auth van toepassing is. Kun je met 1 tabel ongeveer alle authorisatietypen afhandelen, en je kunt het beter nu goed doen dan dat je er later achter komt dat jouw setup niet werkt. |
als je php wil leren en gewoon een forum in elkaar knikkert dat toch niet echt gebruikt gaat worden (of niet erg actief), dan boeit het niet.
(lees: php leren, niet php en mysql/database ontwerpen) |
Citaat:
|
Citaat:
Kortom: als je iets wil leren, doe het dan goed. |
allemaal bedankt voor jullie reacties, natuurlijk is het beter om het je goed aan te leren, i know
maar het is allemaal nog zo nieuw voor mij, ik begin liever iets lager zodat ik alles doorheb, dan ik loop te zwoegen op iets waar ik de ballen van begrijp. Zo vindt ik het altijd makkelijker te leren |
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind het geen probleem als iemand een mogelijk beter alternatief aanbiedt, mits dat natuurlijk op normale manier gebeurt. Waren daar maar meer mensen van. :)
Je kunt er namelijk veel van leren, al doe je het nu niet, misschien in de toekomst wel. |
Chimera, stel je hebt deelfora zoals hier, met op elk forum verschillende mods, hoe zou jij dat oplossen?
|
Citaat:
(On-topic lijkt me) |
Oeps, sorry, verkeerd geïnterpreteerd. :)
Nevermind eXo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |