![]() |
Jcs
Jesus Christ Superstar, dé rockopera naar mijn mening, maar wat vinden jullie er van? Heeft iemand hem eigenlijk weleens gezien? :)
|
De film? Ja dan heb ik hem wel gezien, ik vind hem te veel 'God, o God' Daarnaast is het ook alweer lang geleden dus echt een goede mening kan ik er niet over geven.
|
Citaat:
|
Ik heb hem vorig jaar in Carré gezien, en de film. Ik persoonlijk vond de theaterversie leuker om te zien.
Overigens vind ik Jesus Christ Superstar niet een opera, maar een musical |
Citaat:
|
Ik heb ook absoluut niets met het christendom, integendeel. Toch vond ik het verhaal boeiend en de muziek erg leuk. Ik snap dus ook niet helemaal waarom je dit niet los kunt zien van de kerk zoals we die in onze samenleving kennen.
|
Citaat:
|
Citaat:
klopt theaterversie is idd met meer humor! ik heb de musical ook gezien, de musical is idd geweldig :) |
Ze hebben m bij ons stukken van gedaan met schooltoneel. De film heb ik nog nooit gezien. Misschien maar eens doen.
|
Die film..geweldig!
Er is een tijd geweest dat ik em elke dag op had staan terwijl ik mn huiswerk deed ofzo (vanwege de nummers) en afgelopen weekend heb ik em sinds een paar maandjes weer gezien..(meezingen in de het Nederlands is stoer) :) (y) |
sommige liedjes zijn echt super!!!
ik vind vooral What's the buzz echt leuk |
K vind ut geweldig!
Heb de video en de cd, alleen mis ik op de cd ''Could we start again please'' en das wel jammer. Muziek vind k overigens ook ech briljant.. |
Ja leuk toch??? de film jah.. In april geven we een voorstelling op school van JCS... lachen toch?
|
Ik heb ooit de tweede helft gezien op tv en vond dat geweldig.
Later heb ik hem nog een keer helemaal gezien, maar volgens mij was dat een hele andere versie; ik vond hem veel minder goed. Maar omdat die eerste maal alweer ver in m'n geheugen ligt kan ik me ook vergissen. |
@Balance: klopt, er zijn idd twee versies van de film. Eentje uit 1973 en een uit 2000. Die uit 2000 is neigt meer naar musical, qua setting en decor. De originele is meer een film.
|
Citaat:
Ik weet van de film die ik helemaal heb gezien (de minder mooie) dat het begon met een bus en in een soort van woestijn. De mooiere versie had op het eind (als eentje zo'n spottend liedje gaat zingen van 'change my water into wine') heel veel lichtjes ed.: een beetje showbizz achtig. Ik denk dus dat die laatste die uit 2000 is. Herkend iemand dit of zijn m'n beschrijvingen te vaag? |
Citaat:
|
Citaat:
dan ga ik die versie van 2000 nog eens huren :) |
1973 versie roeleert,
heerlijke soundtracks en goed acteerwerk(Y) |
Die film... Vind 'm geweldig! Carl Anderson <3
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1973 wordt vrijer gezongen dan veel andere versies. Daarnaast vind ik zelf de woestijn-omgeving veel intrigerender dan die moderne setting van 2000. En Carl Anderson (R.I.P.), Ted Neeley en Barry Dennen zijn geweldig. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43. |