![]() |
Anti-kraak en studiefinanciëring?
Ik weet niet zeker of ie hier hoort. Zo nee, verplaats hem dan maar
Als je als kraakwacht woont, krijg je dan nog wel gewoon studiefinanciëring? Op div. kraakwachtsites en op de site van de ib-groep kon ik het niet vinden, dus misschien weet een van jullie er wat van? [Edit] Studiefinanciëring voor een uitwonende bedoel ik dus |
ja, dat lijkt me wel, want je woont immers niet bij je voogd(en)...
|
IB-groep ff mailtje sturen, zou ik zeggen.
vragen@ib-groep.nl |
---> Werk, Geld & Recht
|
ja, je kan je gewoon inschrijven bij de gemeente op je woonadres.
|
ja je krijgt gewoon stufi
|
wat is kraakwacht?
|
Ja je mag tot een bepaald bedrag bijverdienen. Voor het precieze bedrag kun je beter even naar de ib bellen ofzo
|
Citaat:
|
dat zal dr idd van af hangen of jij een 'echt' adres hebt. Zoja, dan zul je ook wel uitwonende stufi krijgen.
|
enige wat je moet hebben om uitwonend stufi te krijgen is een legaal adres hebben waar je woont behalve je ouderlijk huis-adres..
dus ik neem aan van wel als je gewoon een adres hebt. |
2 goede vrienden van mij zitten in anti-kraak en die krijgen gewoon stufi (ingeschreven op dat adres), dus denk dat dit wel altijd zo zal zijn.
|
Je sluit vaak een contract af met de eigenaar van het pand, zodat hij weet dat jij op het pand past en het niet door andere krakers wordt ingenomen. Dat is dus legaal. Het lijkt me dan ook logisch dat jij gewoon studiefinanciering krijgt.
|
Oke, bedankt allemaal :).
Ik vroeg het me af, omdat je als kraakwacht meestal ook geen huurbescherming geniet. (toch?) |
Citaat:
|
Citaat:
Doe het niet. Je helpt hier anderen, die hetzelfde probleem als jou hebben (woningnood), totaal niet mee. http://www.squat.net/ubica/anti_kraak.html |
ja krijg je wel
maar anti-kraak is gewoon naai, waarom zou je zoiets doen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |