![]() |
Tandvlees ontstoken
(n)
Auhaauuwwww :( Tandvlees is behoorlijk ontstoken :(....weet iemand iets dat helpt ? Ik eet nu zoveel mogelijk vitamientjes (tenminste, ik probeer het , ik kan haast niks eten :() en ik poets 2 keer per dag mijn tandjes met parodontax en vervolgens spoel ik het met speciaal spoelwater... Dit helpt voor geen reet. |
heb ik ook altijd, de tandarts loopt altijd te zeiken dat het komt doordat ik niet goed geoeg poets...
Je heb ook van die speciale tandenborstels met zo'n rubberen puntje achterop, om je tandvlees te masseren. Ik heb ze zelf nog nooit gebruikt, maar het schijnt te helpen (zeiden ze op de reclame) |
Citaat:
Tja, toch maar eens naar zo'n tandenborsteltje kijken dan :) |
pyralvex....
een klein flesje met bruin spul. je doet het met een kwastje op je tandvlees. worden je tanden wel een beetjuh bruin van maarjaaah Het prikt een beetjuh maar het ontsmet. Bij de apotheek verkrijgbaar, gewoon zonder recept. Ik zou poetsen met zo'n soft oral-B tandenborstel, of met een elektrische. Je kunt ook je mond spoelen met bijv. Listerine. Je kunt naar de mondhygiëniste gaan. Flossen! Je kunt Q-10 voedingssupplementen slikken, die schijnen voor vanalles goed te zijn, ook/vooral voor je tandvlees. In ieder geval: denk niet van "laat maar zitten". Want als je over 15 jaar teruggetrokken tandvlees hebt dan heb je spijt. k hoop dat je wat hebt aan m'n tips :) xxx Alicia [offtopic] Tsjechische sig?? :cool: |
erm.......me moeder is tandarts-assistente, en die zi tegen mij dak het gewoon mee moest poetsen met poetsen, en anders alleen het tandvlees poetsen......of gewoon naar de tandarts gaan, die snijdt het ff open, en klaar (onder verdoving dus)
|
Citaat:
snijdt het ff open?? snijdt je tandvlees ff open?? |
mond spoelen met hypercal.
is van dolisos = homeopatisch. werkt goed vind ik, ik weet alleen niet precies waar je dat kan krijgen, maar volgens mij kan je het zo afhalen bij de apotheek ofzo. |
toen mijn tandvlees heel erg ontstoken was (open enzo, heel pijnlijk) ging ik ook met paradontax poetsen, maar volgens de tandarts was dat te agressief... dus misschien kan je beter met iets anders poetsen
|
Citaat:
Misschien ligt het er ook wel aanof je er aanleg voor hebt, de rest van de fam. heeft er ook last van hier. |
tandpasta er gewoon opsmeren.. moes ik doen dan. .
|
Als je 1 x per dag even tussen al je tanden met een tandenstoker masseert sordt het ook beter. Dat moest ik tenminste.
In het begin gaat het vet bloeden, maar daar moet je niet op letten. Na een tijdje wordt je tandvlees sterker en stopt het met bloeden. |
Doordat ik een beugel heb, is mijn tandvlees ook erg ontstoken. (Tot ergernis van mijn orthodontist:o .. Hij heeft gewoon gezegd dat ik goed moet blijven poetsen het liefst drie keer per dag. Ik zie alleen nog niet erg veel vooruitgang:(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51. |